Gaötisch einde

Plaats reactie
gerrit de 2e
Berichten: 754
Lid geworden op: 15 dec 2003, 22:38
Contacteer:

Gaötisch einde

Bericht door gerrit de 2e »

"Rijkdom geeft geen wijsheid, maar vervangt het "
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Tragisch. Heel erg
Lecram

Bericht door Lecram »

Ik heb begrepen dat er nog steeds mensen zijn gegijzeld in die school. Je moiet wel heel erg ver afgedwaald zijn om jonge kinderen te gijzelen.
visje

Bericht door visje »

ja , afschuwlijk,

ik heb net vorige week dat boek gelezen over het gijzeldrama 2 jaar geleden in moskou in het theater

je kijkt er nu heel anders tegen aan, je kunt je er wat beter wat bij voorstellen.

die terroristen staan nergens voor, vinden het ook niet erg om te sterven, ze gaan toch naar het paradijs zeggen ze.
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door visje
ja , afschuwlijk,

ik heb net vorige week dat boek gelezen over het gijzeldrama 2 jaar geleden in moskou in het theater

je kijkt er nu heel anders tegen aan, je kunt je er wat beter wat bij voorstellen.

die terroristen staan nergens voor, vinden het ook niet erg om te sterven, ze gaan toch naar het paradijs zeggen ze.
Heb onlangs een documentaire hiervan gezien. Aangrijpend.


Ben het met Lecram eens. Je moet wel heel ver heen zijn omm dit kinderen aan te doen.
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Is afschuwelijk inderdaad, als je de beelden ziet... een jongetje van een jaartje of...9-10 zei tegen een journalist:
"We hebben 3 dagen niet gegeten en gedronken, we hebben dorst en we dronken urine." Echt hartverscheurend moet ik zeggen.

Ik moest inderdaad ook denken aan dat drama in dat Theater... wat ook helemaal mis is gelopen tijdens de bevrijdingsacties. Waarom mislukt t nu weer?! "Ze waren niet van plan om nu al in te grijpen." Zeggen ze dan...

Ik snap er echt helemaal niets van dat dit in de wereld gebeurd. Moet je nagaan... er gebeuren zelfs nog ergere dingen. Je houdt t niet voor mogenlijk werkelijkwaar!
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Christina

Bericht door Christina »

Ik mis hier een element dat ik toch wel op een reformatorisch forum verwacht had. Het is afschuweljk - ja; deze mensen zijn heel ver heen - ja; ik snap er echt helemaal niets van dat dit in de wereld gebeurd....o nee? Deze dingen gebeuren in een wereld die wij met z'n allen, ja ook jij en ik, gemaakt hebben. Er wordt hier op dit forum altijd druk gediscussieerd over ellende kennis, maar nu komt het op de praktijk aan. Huilen wij dat WIJ tot zulke dingen in staat zijn of staan wij van verre met de gedachte: Heere, ik dank U dat ik niet ben als deze mensen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Het staat er nu toch?

Welke praktijk? Wij hebben dat toch niet gedaan? Ieder staat zelfstandig voor God en de zonde van een ander worden jou niet aangerekend.
limosa

Bericht door limosa »

Wat een drama! Als je de beelden ziet, ongelofelijk. Ik las in het RD van die moeders die naar buiten moesten met één kind en ander kind moesten achterlaten, ze moesten kiezen. Ik vind dat zo hartverscheurend wreed, om misselijk van te worden.
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Christina
Huilen wij dat WIJ tot zulke dingen in staat zijn of staan wij van verre met de gedachte: Heere, ik dank U dat ik niet ben als deze mensen.
hoe weet je dat Christina... ieder mens, inclusief jij en ik is instaat hele vervelende dingen/grote zonden te begaan. Wij staan niet in hun schoenen. Let wel ik vind het ook echt verschrikkelijk maar het had net zo goed hier in Nederland gebeurd kunnen zijn. wij zijn niets beter of minder dan de gijzelnemers en gegijzelden.
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
wim314

Bericht door wim314 »

indd...daphne
de vraag is natuurlijk...hoe is het mogelijk dat wij denken dat we er niet toe in staat zijn, maar dat soms blijkt dat wij het wel kunnen...heel goed zelfs...

vrouwen voeden kinderen op, baren kinderen, hebben nog meer connecties met kinderen dan mannen wellicht...hier schieten vrouwen kinderen dood....hoe kan dat gebeuren....wat is er anders in die hoofden van die vrouwen dan voorheen? Ik snap dat niet...ik denk alleen dat het haat is..... je zag het ook bij die kapers van de airplanes op 11/9...keurige gasten, goed opgeleid, doelbewust....gedreven door haat denk ik dan...anders doe je het niet....islam is goede voedingsbodem wellicht...kweenie...maar denk dat elke religie voor een mens' karretje gespannen kan worden
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Het is oorlog. In wezen zijn die mensen niet anders als de piloten die in WO II bommen op Leipzig gooiden. Dat ging ook nergens over. Iedereen kon begrijpen dat daar slechts nog vrouwen en kinderen en oude mensen woonden.

Als je oorlog voert ga je op je doel af en vernietig je alles wat op je weg komt. Wij hebben gelukkig in geen 60 jaar meer een oorlog gehad. We kunnen zo niet meer denken.
visje

Bericht door visje »

als je de krant van vandaag doorbladert, het journaal ziet, niet in woorden uit te drukken, wat een leed...

wat een genade, waarom wij niet en zij wel...

dan denk ik wel eens : God, hoe lang nog ??
Hoe oneindig geduldig, genadig, lankmoedig en vol liefde is Hij

als je al die ellende leest , daar in Rusland, Darfur, orkanen, Israel, wijzelf etc.etc., dan zou je toch denken dat God het niet meer aan kan zien, wij zouden zeggen : genoeg, het einde is daar...

maar Hij roept ons nog, roepstemmen te over, wat een verantwoording !!!!!

Hij geeft ons nog de tijd,
bekruipen jullie ook wel eens van dit soort gedachten als je de krant leest ??

Maranatha!!!
Plaats reactie