Nu Bijbelverbranding in Duitsland, wanneer de Koran?

Plaats reactie
Rens

Nu Bijbelverbranding in Duitsland, wanneer de Koran?

Bericht door Rens »

Op de Duitse televisie waren beelden te zien van een Bijbelverbranding.

één van de opmerkingen in het onderstaande trof mij, en ik vraag het mij ook af of de gevolgen desastreus zouden zijn..........
=========

Bijbelverbranding op Duitse televisie

BONN (RKnieuws.net) - Christenen in Duitsland hebben ontstemd gereageerd op een tv-uitzending van de Hessische Rundfunk, waarin een Bijbel werd verbrand. In de Duitse Bondsdag zijn er inmiddels al vragen over gesteld.
Dat meldt het Reformatorisch Dagblad onder aanhaling van de website manna-vandaag.nl. Hardliner des Herrn (Hardliners van de Heere) heette het 45 minuten durende programma, dat ging over ’christelijke fundamentalisten’. Daarbij was te zien hoe een Bijbel in brand werd gestoken.

Wolfgang Bosbach van de Duitse christen-democraten zegt dat de programmamakers zoiets niet hadden gedurfd met de Koran. "Een brandende koran zullen we nooit op televisie zien. Waarom dan wel een brandende Bijbel?" vraagt de CDU’er zich af. Hij vindt dat hiermee grenzen zijn overschreden.

De maker van het programma, Tilman Jens, liet gisteren tegenover de Duitse krant Bild Zeitung weten dat de brandende Bijbel alleen ’om stilistische redenen’ in beeld was gebracht

=====

Het laatste is wel een héél laffe redenatie zeg............óf....zijn wij Christenen veel te soft om tegen dit soort ontheiligingen massaal in opstand te komen???
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
jvdg

Re: Nu Bijbelverbranding in Duitsland, wanneer de Koran?

Bericht door jvdg »

Rens schreef:"Een brandende koran zullen we nooit op televisie zien. Waarom dan wel een brandende Bijbel?"[/b] vraagt de CDU’er zich af. Hij vindt dat hiermee grenzen zijn overschreden.
=====

Het laatste is wel een héél laffe redenatie zeg............óf....zijn wij Christenen veel te soft om tegen dit soort ontheiligingen massaal in opstand te komen???
Ach Rens, je hebt gelijk, in het algemeen zijn wij te gemakkelijk om hiertegen protest aan te tekenen.
Anderzijds, is het niet onze zaak om de Bijbel te verdedigen.
De inhoud, waar het tenslotte om gaat, laat ons die in woord en daad uitdragen.

Het zal uiteindelijk niemand gelukken de Bijbel ècht te verbranden.
Netzomin als het iemand zal gelukken het waarachtig geloof te vernietigen.

Zijn Woord houdt stand in eeuwigheid, en zal geen duimbreed wijken..........
Rens

Bericht door Rens »

jvdg schreef:
Rens schreef:"Een brandende koran zullen we nooit op televisie zien. Waarom dan wel een brandende Bijbel?"[/b] vraagt de CDU’er zich af. Hij vindt dat hiermee grenzen zijn overschreden.
=====

Ach Rens, je hebt gelijk, in het algemeen zijn wij te gemakkelijk om hiertegen protest aan te tekenen.

Waarmee je je dus voegt naar het softe van het gros van de christenen...........hoe merkwaardig het ook moge klinken, de Moslims zijn in deze zeer navolgenswaard in de verdediging van hún "bijbel".....ze gaan door het vuur voor hun "bijbel" ofwel de Koran.......

Het boek an sich is, althans hoort, hét symbool van ons Christenen met een inhoud die wij met ons leven horen te verdedigen...........deden we dat nu ook maar eens, net zoals de Moslims.................
Moderatorbericht:
jvdg

Bericht door jvdg »

Rens schreef:
jvdg schreef:
=====

Waarmee je je dus voegt naar het softe van het gros van de christenen...........hoe merkwaardig het ook moge klinken, de Moslims zijn in deze zeer navolgenswaard in de verdediging van hún "bijbel".....ze gaan door het vuur voor hun "bijbel" ofwel de Koran.......

Het boek an sich is, althans hoort, hét symbool van ons Christenen met een inhoud die wij met ons leven horen te verdedigen...........deden we dat nu ook maar eens, net zoals de Moslims.................
Alweer Rens, ach, niet door geweld..........

Enne, wat wou je concreet daartegen doen?
memento

Bericht door memento »

Ach, ik vind dingen als bijbelverbrandingen (net als Harry Potter boekenverbrandingen) zo enorm kinderachtig. Daar ga je als normaal mens toch niet op reageren? Laten we ons niet verlagen tot het niveau van de aanhangers van een bepaalde andere godsdienst, met hun geschreeuw, geprotesteer, gestampij, grote mond en intimidatie.

Nee, wij geloven gelukkig in een God die prima in staat is Zichzelf te wreken, daar heeft Hij ons niet voor nodig. Laten wij daarom maar rustig, in alle eenvoud, uit liefde, de wereld het evangelie voorhouden, ipv voor onze 'rechten' op te komen...
Adorote

Bericht door Adorote »

Rens schreef:Op de Duitse televisie waren beelden te zien van een Bijbelverbranding.

één van de opmerkingen in het onderstaande trof mij, en ik vraag het mij ook af of de gevolgen desastreus zouden zijn..........
=========

Bijbelverbranding op Duitse televisie

BONN (RKnieuws.net) - Christenen in Duitsland hebben ontstemd gereageerd op een tv-uitzending van de Hessische Rundfunk, waarin een Bijbel werd verbrand. In de Duitse Bondsdag zijn er inmiddels al vragen over gesteld.
Dat meldt het Reformatorisch Dagblad onder aanhaling van de website manna-vandaag.nl. Hardliner des Herrn (Hardliners van de Heere) heette het 45 minuten durende programma, dat ging over ’christelijke fundamentalisten’. Daarbij was te zien hoe een Bijbel in brand werd gestoken.

Wolfgang Bosbach van de Duitse christen-democraten zegt dat de programmamakers zoiets niet hadden gedurfd met de Koran. "Een brandende koran zullen we nooit op televisie zien. Waarom dan wel een brandende Bijbel?" vraagt de CDU’er zich af. Hij vindt dat hiermee grenzen zijn overschreden.

De maker van het programma, Tilman Jens, liet gisteren tegenover de Duitse krant Bild Zeitung weten dat de brandende Bijbel alleen ’om stilistische redenen’ in beeld was gebracht

=====

Als de zogenaamde bijbelgrtrouwe Christenen daar niet voor op willen komen tegen deze walgelijk ontheiliging en niet op willen komen voor de zaak van de Drieene God ,zijn ze niet serieus te nemen.

Er staat nog is ergen s;wie Mij belijden zal in de wereld zal Ik belijden bij de Vader in de Hemel.

O ja Rens heeft gewoon groot gelijk.
Rens

Bericht door Rens »

memento schreef:Ach, ik vind dingen als bijbelverbrandingen (net als Harry Potter boekenverbrandingen) zo enorm kinderachtig. Daar ga je als normaal mens toch niet op reageren? Laten we ons niet verlagen tot het niveau van de aanhangers van een bepaalde andere godsdienst, met hun geschreeuw, geprotesteer, gestampij, grote mond en intimidatie.

Nee, wij geloven gelukkig in een God die prima in staat is Zichzelf te wreken, daar heeft Hij ons niet voor nodig. Laten wij daarom maar rustig, in alle eenvoud, uit liefde, de wereld het evangelie voorhouden, ipv voor onze 'rechten' op te komen...
met die houding behoef je dan ook niet vreemd op te kijken als je land en je geloof worden "overruled" door ándersgelovigen.......blijf maar lekker rustig achterover leunen, en vooral niet te veel stampij maken, want jouw God kan Zichzelf wel wreken...........joh, de Moslims (voorzover zij er bij betrokken zouden zijn) liggen in een deuk van zo'n houding............én van volstrekt onbegrip dat "de" Christenen niet zo fel als mogelijk tegen deze ontheiliging reageren (in welke vorm dan ook).
Moderatorbericht:
memento

Bericht door memento »

Rens schreef:
memento schreef:Ach, ik vind dingen als bijbelverbrandingen (net als Harry Potter boekenverbrandingen) zo enorm kinderachtig. Daar ga je als normaal mens toch niet op reageren? Laten we ons niet verlagen tot het niveau van de aanhangers van een bepaalde andere godsdienst, met hun geschreeuw, geprotesteer, gestampij, grote mond en intimidatie.

met die houding behoef je dan ook niet vreemd op te kijken als je land en je geloof worden "overruled" door ándersgelovigen.......blijf maar lekker rustig achterover leunen, en vooral niet te veel stampij maken, want jouw God kan Zichzelf wel wreken...........joh, de Moslims (voorzover zij er bij betrokken zouden zijn) liggen in een deuk van zo'n houding............én van volstrekt onbegrip dat "de" Christenen niet zo fel als mogelijk tegen deze ontheiliging reageren (in welke vorm dan ook).
Ik spreek niet over achterover leunen. Ik wijs naar de Schrift. Het grootste wapen wat ons christenen, naast het gebed (in de be-oefening van het geloof), gegeven is.

En natuurlijk, dat is de moslim en de secularist een dwaasheid. Het past niet in onze autonome samenleving, waarin (dankzij de islam) godsdienst een deel is geworden van je trots, een trots die je moet verdedigen als iemand daar een verkeerd woord over zegt. Maarja, hun hebben geen god die zichzelf verdedigen kan, maar een ijdel waanbeeld, ipv de Almachtige God.

Nee, heel anders spreekt Jezus. Petrus moest van Hem het zwaard in de schede terug steken. Niet door kracht, noch door geweld. In deze wereld zult gij verdrukking hebben. Of, in de taal van onze dagen, over je heen laten lopen, niet opkomen voor je eigen 'rechten'. Of, misschien is het bijbelse beeld van de andere wang toekeren beter op zn plaats.

Kortom, 2 godsdiensten, 2 levensstijlen, 2 wegen. Welke kies je: Veel geschreeuw en weinig wol, of het christendom?
Rens

Bericht door Rens »

memento schreef: In deze wereld zult gij verdrukking hebben. Of, in de taal van onze dagen, over je heen laten lopen, niet opkomen voor je eigen 'rechten'.
Doe dat dan maar, je mag dan zélf je rekening betalen.

Ik laat me de eer van mijn God niet bezoedelen, nog mijn land laten overnemen door een horde middeleeuwse achterlijken die pure onderdrukking en het zaaien én oogsten van haat in hun vaandel voeren.

De God van Abraham, Izak en Jacob is mij téveel waard om "over me heen te laten lopen".............als jij over je heen wilt laten lopen, prima, dat is dan jouw zaak, daar zal ik me echt niet in mengen, maar ik kies voor een ándere koers.
Moderatorbericht:
Duuk

Bericht door Duuk »

Als we net zo reageren als de moslims, dan zijn we op hetzelfde niveau als zij zijn. De islam is een agressieve godsdienst, het christendom niet.

Ik zie het niet als ontheiliging, maar als provocatie. Jezus bad voor hen die Hem aan het kruis hingen: Vader vergeef het hun, want ze weten niet wat ze doen.
Was het kruisigen van Jezus niet een groter provocatie dan het verbranden van een bijbel? Ik ben het met jvdg eens dat het hier niet om het verbranden van het Woord zelf gaat, want dat is onmogelijk.

Laten wij Jezus volgen in deze.
JALP

Bericht door JALP »

Rens schreef:
memento schreef: In deze wereld zult gij verdrukking hebben. Of, in de taal van onze dagen, over je heen laten lopen, niet opkomen voor je eigen 'rechten'.
Doe dat dan maar, je mag dan zélf je rekening betalen.

Ik laat me de eer van mijn God niet bezoedelen, nog mijn land laten overnemen door een horde middeleeuwse achterlijken die pure onderdrukking en het zaaien én oogsten van haat in hun vaandel voeren.

De God van Abraham, Izak en Jacob is mij téveel waard om "over me heen te laten lopen".............als jij over je heen wilt laten lopen, prima, dat is dan jouw zaak, daar zal ik me echt niet in mengen, maar ik kies voor een ándere koers.
Ben het voor een gedeelte met je eens. We mogen het opnemne voor de eer van God. Aan de andere kant hoeven we niet bang te zijn dat God niet aan Zijn eer komt. Laten we het onthouden: "Dat Zijn Naam om onzentwil niet gelasterd worde!"
Plaats reactie