Protest van de Gereformeerde Gemeente

Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Bericht door Ariene »

Dathenum schreef:
Tiberius schreef:Overigens concludeer ik uit jouw opmerking "slechts dat en dat hoort niet en verder niets" dat jij de bewuste brief gelezen heb.
Dat is niet wat ik schrijf. Ik geef enkel aan dat ik hoop dat dat niet alles is (zonder te zeggen dat dit zo is), maar dat ook (vooral) het evangelie aan bod komt. Wellicht dat mijn zin over de stereotypen inderdaad wat ongelukkig was, maar om dan maar zonder inhoudelijke reaktie gelijk de diagnose GG-alergie te constateren vind ik niet terecht (dat was niet jij overigens), dat is mijns inziens ook niet hoe ik me op dit forum gedraag. Het is wel makkelijk natuurlijk, want op die manier hoef je niet inhoudelijk te reageren.
Wat meer verdraagzaamheid! Voorwaar,
De strijd wordt onbehaaglijk!
Ook wij zijn wel verdraagzaam – maar
De rest is onverdraaglijk!
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Lassie schreef:
Marnix schreef:vast bij de ander, of niet :roll:

Misschien als je het per geval bekijkt... maar hoe komt het toch dat zoveel mensen een negatief beeld van christenen hebben. Het is erg simpel om te zeggen dat dat aan die anderen ligt. Maar volgens mij is het ook voor een groot deel de schuld van onszelf.

En misschien kan je beter op zondag bij de AH bijbeltjes en warme chocolademelk gaan uitdelen, ik denk dat dat meer zin heeft en mensen meer over Jezus leren dan als we een protestbrief te sturen.
Misschien is dat wel een idee ja!

Wie doet er mee?

(nieuwe topic openen misschien)? :wink:
Weinig animo.... vanwaar?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Bericht door Lassie »

Hier een stukje vanuit ons kerkblad (ons eigen blad)

Winkelopenstelling:

Enkele gemeenteleden hebben de vraag neergelegd of wij als kerkelijke gemeente nog protesteren tegen de aangekondigde openstelling van de AH-winkels op zondag 24 december. Na contact met deze winkelketen werd ons verzekerd dat de AH-winkels in de hele regio op zondag 24 december niet op zijn. "De zondag is geen gepaste dag om op te zijn", aldus de zegsvrouw. Vandaar dat de kerkenraad geen reden ziet om te pretesteren.
Plaats reactie