Jongerenavonden - Gevaar?!

Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Bericht door Lassie »

Oorspronkelijk gepost door Kaw
Oorspronkelijk gepost door parsifal

http://www.jongerenavonden.nl/persinfo.php?fid=7

[Aangepast op 19/10/04 door parsifal]
[offtopic]
Yes! 1 minuut sneller dan Parsifal...
[/offtopic]

[eigen beleving]
Ik ben er overigens wel eens geweest. Zelfs als vrijgemaakte kon ik het niet laten om te zeggen: Man! Hier zit echt het tuig van de ger. gem. ...

(Als ik het zo mag uitdrukken: ) En toen sloeg de Heilige Geest me met deze tekst:
Math. 9:10 En het geschiedde, als Hij in het huis [van Mattheus] aanzat, ziet, vele tollenaars en zondaars kwamen en zaten mede aan, met Jezus en Zijn discipelen.
11 En de Farizeen, [dat] ziende, zeiden tot Zijn discipelen: Waarom eet uw Meester met de tollenaren en de zondaren?
12 Maar Jezus, [zulks] horende, zeide tot hen: Die gezond zijn hebben den medicijnmeester niet van node, maar die ziek zijn.
13 Doch gaat heen en leert, wat het zij: Ik wil barmhartigheid, en niet offerande; want Ik ben niet gekomen om te roepen rechtvaardigen, maar zondaars tot bekering.

Extra schandelijk was voor mij het feit dat God mij met deze tekst bekeerd heeft.
[/eigen beleving]

[Aangepast op 19/10/04 door Kaw]
Geweldig Kaw.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Oorspronkelijk gepost door Lassie
"Ik zie meer gevaar in de Jeugdkerk dan in de jongerenavonden".
De jeugdkerk richt zich niet op de refo-jeugd die hun vrije tijd willen verdoen met een avond over geloofszaken, maar op randkerkelijke, die op de verpakking en niet op de inhoud afkomen. Daarbij heeft de jeugdkerk toch al een slechte naam in de refo-gezindte, dus dat is niet gevaarlijk.

Maar als je de 'leer van de SRA' gevaarlijk vind, dan zijn ook die jongerenavonden heel gevaarlijk. De jongerenavonden staan nl. helemaal niet negatief bekend. Daarbij richt de SRA zich niet de vorm, maar op inhoud, en dat leidt er soms toe dat de jeugd vragen gaat stellen bij de prediking die ze elke zondag horen. En dat is eng...
Plaats reactie