Waarom hebben wij God verlaten?

Refojongere

Bericht door Refojongere »

Maar dat beweert de commentaarschrijver toch ook niet>?
gerrit de 2e
Berichten: 754
Lid geworden op: 15 dec 2003, 22:38
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Oorspronkelijk gepost door Refojongere
Je moet de dingen niet polariseren.

Paulus wees ook op het heidendom met niet mis te verstane woorden (Romeinen 1:21-32).

Ook Petrus wijst met het vingertje: 2 Petrus 2 (in zijn geheel wederom een opsomming)



En weleens Efeze 5:7 en 8 gelezen?
'Het zal niet volstaan de wereld de spiegel voor te houden van haar imperfecties en het decadente karakter van haar vreugden te laten zien.
Ik lees in Romeinen 3:1-6 wel de spiegel. En we hebben toch niet voor niets de Wet als spiegel?

Laten we het niet allemaal tegenover elkaar stellen. De goedertierenheid Gods leidt tot bekering. Echter, ook de schrik des Heeren leidt tot bekering.
RJ,

Als ik deze posting bekijkt schieten de gaten in m'n sokken....
Paulus wees ook op het heidendom met niet mis te verstane woorden (Romeinen 1:21-32).
Hier wordt het heidendom in hoedanigheid beschreven om duidelijk te maken wat de toestand in die tijd was van het heidendom in tegenstelling met de Joden. Het gaat dus om een omschrijving. Misschien heeft Paulus het wel met een bewogen gemoed moeten constateren. Daarbij wordt een volk in z'n geheel beschreven en niet iemand's persoonlijke zonden.
Ook Petrus wijst met het vingertje: 2 Petrus 2
Hier gaat het over dwaalleraars
Niks mee te maken dus

En weleens Efeze 5:7 en 8 gelezen
Zeker, dit staat er tot bescherming van de vromen.
Totaal iets anders dan iemand na z'n dood terecht te wijzen.


Allemaal losse flodders RJ.
Weet je wat ik wel lees;

Jes. 58

Dan zult gij roepen, en de HEERE zal antwoorden; gij zult schreeuwen, en Hij zal zeggen: Ziet, hier ben Ik. Zo gij uit het midden van u wegdoet het juk, het uitsteken des vingers, en het spreken der ongerechtigheid;
"Rijkdom geeft geen wijsheid, maar vervangt het "
Egbert
Berichten: 1334
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:17

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door OSW Moderator
Graag blijven bij het onderwerp: Een samenleving die God niet kent en zichzelf goden maakt. In het algemeen dus.

De Hazes-topics zijn weggehaald, dus hier geen discussie daarover starten. Anders moeten we deze topic ook weghalen.
Voor wie nog wat wil horen over André even --> hier <-- luisteren, trouwens ook voor iemand die niet over André wil horen is het goed luisteren
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Plaats reactie