Vraag (pc en internet)

-DIA-

Re: Vraag (pc en internet)

Bericht door -DIA- »

Soms gebeuren er vreemde dingen die voor een normaal mens niet te verklaren zijn.
Gisteren was ineens Google verdwenen van mijn pc, en daarvoor in de plaats kwam Yahoo!
Dat wil ik natuurlijk niet, en ik heb als leek na veel zoeken Google kunnen herstellen.
Maar één ding blijft sinds gisteren: Bij elke website die ik open verschijnt onderstaand ding:

Toestaan of blokkeren?
Ik heb zelf weinig zin om elke website (ook refoforum) toestemming te geven... ik las ook dat dit
voor de persoon veiliger zou zijn. Maar de vraag is: Hoe komt dit ding op mijn pc, en nog belangrijker: hoe krijg ik dit ding weg?

Afbeelding
© -DIA- 33.999 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Weet echt niemand hier raad? Ik vindt het niet een verrijking van het internet als hij je zomaar Yahoo! toebedeeld, waar je niet om gevraagd hebt, en dan die dingetjes, zoals hierboven er gratis bij... :nonnon
RIS

Bericht door RIS »

-DIA- schreef: 31 jul 2026, 14:03 Weet echt niemand hier raad? Ik vindt het niet een verrijking van het internet als hij je zomaar Yahoo! toebedeeld, waar je niet om gevraagd hebt, en dan die dingetjes, zoals hierboven er gratis bij... :nonnon
Misschien helpt het volgende voor u:
Open Google:
Klik rechtsboven op de drie puntjes → Instellingen.
Ga naar Zoekmachine en kies Google als standaard.

Controleer later eventueel via Configuratiescherm → Programma's of er een onbekende software is geïnstalleerd en verwijder die.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

RIS schreef: 31 jul 2026, 14:13
-DIA- schreef: 31 jul 2026, 14:03 Weet echt niemand hier raad? Ik vindt het niet een verrijking van het internet als hij je zomaar Yahoo! toebedeeld, waar je niet om gevraagd hebt, en dan die dingetjes, zoals hierboven er gratis bij... :nonnon
Misschien helpt het volgende voor u:
Open Google:
Klik rechtsboven op de drie puntjes → Instellingen.
Ga naar Zoekmachine en kies Google als standaard.

Controleer later eventueel via Configuratiescherm → Programma's of er een onbekende software is geïnstalleerd en verwijder die.
Die heb ik gevonden, Google heb ik weer, maar het 'ding' zoals boven afgebeeld blijft komen.
RIS

Bericht door RIS »

En voor de meldingen:
Open Instellingen op de browser.
Ga naar Privacy en beveiliging → Site-instellingen → Meldingen.

Drie mogelijkheden:
Blokkeren (aanbevolen): de website mag geen meldingen sturen. Dit is voor de meeste websites de beste keuze.

Toestaan: alleen doen bij websites waarvan u echt meldingen wil ontvangen (bijvoorbeeld een webmail of agenda).

Meldingen helemaal uitschakelen: als u de vraag nooit meer wil zien.
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

Hoe komt het dat ik een Word-bestand de ene keer gewoon kan openen in Android, en de andere keer allemaal ingewikkelde toeren moet uithalen?
Johannes 1 6+8

Bericht door Johannes 1 6+8 »

Exact waarom weet ik niet, maar het zal met de app op je telefoon te maken hebben (word of google docs, versie etc)
Als ik een document later op mijn telefoon wil lezen maak ik er altijd een pdf van. Daarbij heb je dat probleem niet.
Voor het bewerken van documenten pak ik mijn laptop, teksten schrijven op mijn telefoon doe ik gewoon in de notities app

Verstuurd vanaf mijn SM-G780F met Tapatalk

Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

Het rare is dat ik hem op dag 1 wel kan openen, maar daarna niet meer.
Dan moet ik een verificatiecode aanvragen, die dan vervolgens na een half jaar aankomt op mijn e-mailadres, wat dan ook niet meer hoeft.
:fi
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

Nog een vraag:
Ik kan geen bijlage bijvoegen in Outlook 10. Als ik op het paperclipje klik, crasht Outlook en moet ik deze via Taakbeheer beëindigen.
Ook printen vanuit Outlook 10 lukt niet meer.
:mad
Johannes 1 6+8

Bericht door Johannes 1 6+8 »

Outlook 2010 wordt al sinds 2020 niet meer geüpdatet en zal waarschijnlijk steeds minder toegang krijgen tot nieuwere servers. Het meest verstandig (ook voor cyberveiligheid) is om een nieuwe versie te downloaden denk ik

Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

Johannes 1 6+8 schreef: 03 sep 2026, 14:18 Outlook 2010 wordt al sinds 2020 niet meer geüpdatet en zal waarschijnlijk steeds minder toegang krijgen tot nieuwere servers. Het meest verstandig (ook voor cyberveiligheid) is om een nieuwe versie te downloaden denk ik

Dat Outlook 2010 niet meer geüpdatet wordt, weet ik. Maar ik weet niet of dat dit probleem verklaart. :)
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Posthoorn schreef: 03 sep 2026, 14:22
Johannes 1 6+8 schreef: 03 sep 2026, 14:18 Outlook 2010 wordt al sinds 2020 niet meer geüpdatet en zal waarschijnlijk steeds minder toegang krijgen tot nieuwere servers. Het meest verstandig (ook voor cyberveiligheid) is om een nieuwe versie te downloaden denk ik

Dat Outlook 2010 niet meer geüpdatet wordt, weet ik. Maar ik weet niet of dat dit probleem verklaart. :)
Probleem is dat niemand dat weet en het uitzoeken (of laten uitzoeken) kost (mischien wel) weken. En niemand gaat het doen. Dus gewoon updaten is de pragmatische oplossing.
Plaats reactie