Kleine vreugden

merel

Re: Kleine vreugden

Bericht door merel »

Eloesje schreef: 02 sep 2026, 10:01
merel schreef: 02 sep 2026, 08:55 Na ruim 9 weken vind ik het wel welletjes.
Bij wat jij beschrijft snap ik je helemaal. Voor ons was de vakantie juist een periode met veel rust. Wel logeerpartijen maar niet iedere week. En verder als gezin lekker buiten leven, op pad met een setje stoelen, een kookstel en wat eten. Er werd ook gewoon gewerkt door 5 van de 6 van ons gezin dus dan houd je ook wel ritme. Maar tussendoor weinig verplichtingen waardoor er veel tijd voor ontspanning was.

Mijn vreugde voor vandaag: opstarten met een lange wandeling bij opkomende zon samen met mijn man, bakkie koffie erna en toen iedereen naar school was heerlijk een tijdje bij onze paarden in de wei gezeten. Dus die ontspanning voor vandaag is ondanks het schoolritme toch goed gelukt. Nu aan de slag in huis. Ook dat levert vreugde op, ik kan er echt blij van worden als het schoon is.
Bij ons werd er door 3 van de 6 personen gewerkt, 1 kind was behoorlijk ziek en moest een maand herstellen en verveelde zich stierlijk en 2 te jong om te werken. Logeerpartijen waren inderdaad wekelijks, meerdere keren per week mensen die mee-aten en vrijwel dagelijks vrienden en vriendinnen over de vloer. Het gebeurde zelfs regelmatig dat vriendjes op zaterdagmorgen om 7.30 uur binnenstapten en bij ons kwamen ontbijten (man bakt elke zaterdagmorgen Brusselse wafels). Op zich prima en gezellig, maar nu vind ik het een grote vreugde dat we overgaan tot de orde van de dag met (iets meer) rust en regelmaat.

Dat klinkt inderdaad als ontspannen opstaan! Ik zat vanmorgen om 7.00 uur op de fiets naar mijn werk. Gelukkig was het windstil, want 18 km fietsen blijft een afstand :sweat
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

Eerder deze week deed ik een bergwandeling, dat was een kleine vreugde op zich.

Een andere kleine vreugde, zij het van een geheel andere orde, was de Amerikaan met wie ik tijdens het Mittagsessen bij een bergrestaurant een tafeltje deelde. De man wist op elk onderwerp wat hij ter sprake bracht, werkelijk alles beter: Zwitserland is lang niet zo democratisch als de USA; de gebouwen die hij eerder deze maand in London zag, zijn één op één gekopieerd van de gebouwen in Boston en andere oude Amerikaanse steden; vanaf de Vierwaldstättersee kun je de Matterhorn zien, etc..
Het moet toch werkelijk verrukkelijk zijn om zo in het leven te staan.
DDD

Bericht door DDD »

Schiet je dan niet in de lach?
parsifal

Bericht door parsifal »

Edelweiss schreef: 10 sep 2026, 10:44 Eerder deze week deed ik een bergwandeling, dat was een kleine vreugde op zich.

Een andere kleine vreugde, zij het van een geheel andere orde, was de Amerikaan met wie ik tijdens het Mittagsessen bij een bergrestaurant een tafeltje deelde. De man wist op elk onderwerp wat hij ter sprake bracht, werkelijk alles beter: Zwitserland is lang niet zo democratisch als de USA; de gebouwen die hij eerder deze maand in London zag, zijn één op één gekopieerd van de gebouwen in Boston en andere oude Amerikaanse steden; vanaf de Vierwaldstättersee kun je de Matterhorn zien, etc..
:D
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
huisman

Bericht door huisman »

Edelweiss schreef: 10 sep 2026, 10:44 Eerder deze week deed ik een bergwandeling, dat was een kleine vreugde op zich.

Hij zou prima op dit forum passen :)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

DDD schreef: 10 sep 2026, 10:48 Schiet je dan niet in de lach?
In het begin moest ik die neiging wel een beetje onderdrukken eerlijk gezegd, maar tegelijkertijd voelde ik al vrij snel dat elke rationele vorm van oppositie parels voor de zwijnen zou zijn, en op dergelijke dagen is het goed om geen onnodige energie te verspillen. Het was in elk geval komisch genoeg om mezelf er de rest van de tocht mee te vermaken.
DDD

Bericht door DDD »

Toch zou het ook een bijdrage aan het verheffen van de mensheid zijn om eens te informeren naar de ontstaansdatum van Boston en die van de betreffende Londense wijken. En naar zijn gedachten achter het woord democratie.

Ik zou het leuk vinden om met zo iemand in discussie te gaan. Maar iedereen is anders.
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

DDD schreef: 10 sep 2026, 12:08 Toch zou het ook een bijdrage aan het verheffen van de mensheid zijn om eens te informeren naar de ontstaansdatum van Boston en die van de betreffende Londense wijken. En naar zijn gedachten achter het woord democratie.

Ik zou het leuk vinden om met zo iemand in discussie te gaan. Maar iedereen is anders.
Had ik hem in een restaurant in Luzern ontmoet, dan had ik het gesprek absoluut aangegaan. Ik ben er van overtuigd dat een gesprek met zo'n persoon veel potentie zou kunnen hebben, zeker voor wat betreft zijn opmerking over de Zwitserse vs Amerikaanse democratie. Ik heb in de afgelopen jaren heel wat verrassende gesprekken gehad met toeristen van over de hele wereld, daar kan ik erg van genieten. Maar in de bergen maak ik daarin bewust andere keuzes, en ligt mijn prioriteit vooral op weer veilig thuiskomen, zelfs als er wel heel malle dingen worden beweerd.
Plaats reactie