Nee, maar als het in een panelgesprek is, wel. Als het althans over publieke gebeurtenissen gaat.MGG schreef: ↑Vandaag, 12:49Vind je bijvoorbeeld in rookpauzes met een groepjes collega's een andere collega bespreken is standaard prima? Het staat de betreffende persoon namelijk vrij om naar de groep toe te gaan en een weerwoord te geven.Tiberius schreef: ↑Vandaag, 12:38Bovendien staat het iedereen vrij om hier een account aan te maken en weerwoord te geven.
Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
Opbellen of mailen heeft geen zin. De ds. snoert je de mond (als hij al reactie geeft) en het bestuur mag pas wat zeggen na toestemming van de ds....MGG schreef: ↑Vandaag, 12:34Het rapport is een openbaar feit wat besproken kan worden. De dominee doet in het openbaar uitspraken die eerder besproken zijn en een beeld geven. Ik ben het met je eens dat opbellen of langsgaan beter is dan op RF spuien.
In ieder geval vind ik het wel ingewikkeld dat de directeur van de betreffende school ook penningmeester is van de classis die 'toezicht' moet houden op deze kerkenraad. Misschien doelt de inspectie daar ook op, maar dat is niet heel duidelijk in het rapport.
Laatst gewijzigd door DDD op 31 jul 2026, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Knullig, geef ik op voorhand toe, maar ik was abuis wat betrof de namen van de predikanten in Kootwijkerbroek en Scherpenzeel. Ze heten blijkbaar allebei Beens met hun achternaam. 
Ik vind dat moeilijk te geloven. Bestuursleden zijn toch geen kleine kleuters? Of zitten er enkel heikneuters in het bestuur?
Er zijn een paar bestuursleden geweest die wel eens een weerwoord hebben durven geven, of geprobeerd hebben meer evenwicht er in te brengen. Resultaat... die bestuursleden kregen zoveel tegenstand dat deze besloten af te treden omdat het ook weerslag begon te krijgen op hun persoonlijke leven. Dus wellicht kun je je dan enig beeld vormen van de sfeer binnen het bestuur.
Ik heb enige bestuurlijke ervaring, maar dit soort situaties zijn mij vreemd.Mensmens schreef: ↑45 minuten geleden
Er zijn een paar bestuursleden geweest die wel eens een weerwoord hebben durven geven, of geprobeerd hebben meer evenwicht er in te brengen. Resultaat... die bestuursleden kregen zoveel tegenstand dat deze besloten af te treden omdat het ook weerslag begon te krijgen op hun persoonlijke leven. Dus wellicht kun je je dan enig beeld vormen van de sfeer binnen het bestuur.
En weerwoord geven tegen wie? Je laat je het kaas toch niet van het brood eten door een tapijtenmaker uit Genemuiden?
In dit licht ook interessant waarom Dick Both, ooit docent/schoolleider(?) op deze school is gepromoveerd op dienend leiderschap in school en kerk.
Fides Quaerens Intellectum
Waarom is het zo nodig om ook onbeschoft te spreken over deze man?Ambtenaar schreef: ↑39 minuten geledenIk heb enige bestuurlijke ervaring, maar dit soort situaties zijn mij vreemd.Mensmens schreef: ↑45 minuten geleden
En weerwoord geven tegen wie? Je laat je het kaas toch niet van het brood eten door een tapijtenmaker uit Genemuiden?
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Nee, zijn ook geen familie van elkaar.
Pierre, ter aanvulling op mijn bijdrage: ik bedoelde echt het 'bestuur' als geheel. Dus niet of de ds. uiteindelijk het bestuur dan wel of niet beïnvloedt/aanstuurt, daar heb ik verder geen weet van.pierre27 schreef: ↑22 minuten geledenWaarom is het zo nodig om ook onbeschoft te spreken over deze man?Ambtenaar schreef: ↑39 minuten geledenIk heb enige bestuurlijke ervaring, maar dit soort situaties zijn mij vreemd.Mensmens schreef: ↑45 minuten geleden
Ambtenaar: ik bedoelde hoe de sfeer/klimaat binnen het bestuur zelf is. Dat er dus een bepaalde zienswijze en lijn word uitgezet die kostte wat het kost gehandhaafd word. En dat er dus ook wel eens bestuursleden zijn geweest(een enkeling) die daarin een nuance of tegengas hebben willen geven om het evenwicht te bewaren(zoals hoe er over collega's word gedacht die veranderen van kerkverband etc.) maar dat deze op zoveel tegenstand en hardheid stuiten in die mate dat het ook invloed had op hun eigen persoonlijke leven en gesteldheid. Jij betrekt de ds. hierbij maar dat bedoelde ik er dus niet mee.Ambtenaar schreef: ↑39 minuten geledenIk heb enige bestuurlijke ervaring, maar dit soort situaties zijn mij vreemd.Mensmens schreef: ↑45 minuten geleden
Ik zie ook teruglezend dat ik een ander bericht weer verkeerd gelezen heb waarop ik reageerde. Excuses voor de verwarring!
Laatst gewijzigd door Mensmens op 31 jul 2026, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Als iemand bepaald gedrag vertoont, moet je in de GG bij een predikant kijken naar iemands achtergrond. In dit geval een tapijtenverkoper uit Genemuiden. Zo iemand heeft andere competenties en een ander gevoel voor bepaalde verhoudingen dan een arts of hoogleraar.
Kennelijk voorziet de opleiding in Rotterdam onvoldoende in kennis over bestuurlijke verhoudingen, de plaats van de kerk in de samenleving en benodigde softskills.
Dus geen diskwalificatie, maar even tot de kern komen.
Ik vind het gewoon onbeschoft hoe je nu over deze predikant praat.Ambtenaar schreef: ↑2 minuten geledenAls iemand bepaald gedrag vertoont, moet je in de GG bij een predikant kijken naar iemands achtergrond. In dit geval een tapijtenverkoper uit Genemuiden. Zo iemand heeft andere competenties en een ander gevoel voor bepaalde verhoudingen dan een arts of hoogleraar.
Kennelijk voorziet de opleiding in Rotterdam onvoldoende in kennis over bestuurlijke verhoudingen, de plaats van de kerk in de samenleving en benodigde softskills.
Dus geen diskwalificatie, maar even tot de kern komen.