Ervaringen met kerkdiensten tijdens de vakantie
Re: Ervaringen met kerkdiensten tijdens de vakantie
Zijn stem kan ook gehoord worden tijdens het gebed of het bidden van het Onze Vader
-
MGG
Dan moet je het wel verstaan. Luther en andere reformatoren vonden verstaanbaarheid niet voor niks belangrijk. Het is iets van de RK om minder waarde te hechten aan wat de leken begrijpen.
Dat is niet vergelijkbaar. In de RKK was een Latijnse mus en niemand begreep dit. Ook las men geen bijbel. Nu kan je ook in een buitenlandse dienst de tekst meelezen en meebidden.
Daarbij gaat het hier om 1 of 2 diensten niet om levenslang onderwijs
Klopt daarom luisteren we onze thuisdienst ook altijd van a tot z en niet alleen de preek
Ik zie de nut van het bezoeken van een kerkdienst waarvan de taal echt 'Abracadabra' voor me is gewoon niet in. Dus ik bezoek wel een kerk maar geen kerkdienst.
Ik begrijp je. In Italië ga ik geen kerkdienst bezoeken, omdat ik geen Italiaans spreek. Dat is anders bij Duits, Frans en Engels en Spaans. Door naar een plaatselijke kerkdienst te gaan ontmoet je medechristenen. Een uitnodiging om te komen koffiedrinken gebeurt regelmatig. Zie uit naar contacten met 'hugenoten'.Eloesje schreef: ↑48 minuten geledenKlopt daarom luisteren we onze thuisdienst ook altijd van a tot z en niet alleen de preekmaar dat bedoelde je vast niet.
Ik zie de nut van het bezoeken van een kerkdienst waarvan de taal echt 'Abracadabra' voor me is gewoon niet in. Dus ik bezoek wel een kerk maar geen kerkdienst.