Kleine ergernissen

Wim Anker

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Wim Anker »

parsifal schreef: 04 jul 2026, 13:02 De maakbaarheid als probleem is toch vooral dat men bij alles wat misgaat een verantwoordelijke zoekt. Het betekent niet dat dienstplicht, maximum snelheid of mondkapjesplicht perse uiting van te veel maakbaarheidsdenken zijn. Beseffen dat nog steeds veel mis kan gaan en rampen kunnen gebeuren kan samen gaan met ingrijpende maatregelen om het leed te beperken (en nee dat betekent niet dat alles goed is om ziekte maar te stoppen).
Het maakbaarheidaprobleen is.m.i. een mensvisie probleem. Hier wordt het gelijk gesteld met het "bouwen en bewaren" en dat is m.i. iets heel anders.
Hoopvol

Bericht door Hoopvol »

Ik erger me mateloos aan die klimaatdemonstranten die op de snelweg op willen.
Waarom worden die lui elke keer zo lief behandeld door de politie? Hoe kan het wezen dat er toch demonstranten de A12 op lopen? En waarom worden die lui zo snel weer losgelaten?
MGG

Bericht door MGG »

Hoopvol schreef: 04 jul 2026, 19:34 Ik erger me mateloos aan die klimaatdemonstranten die op de snelweg op willen.
Waarom worden die lui elke keer zo lief behandeld door de politie? Hoe kan het wezen dat er toch demonstranten de A12 op lopen? En waarom worden die lui zo snel weer losgelaten?
Met een beetje pech blokkeren te boeren deze zomer ook weer de snelweg.

De straffen op demonstraties op de snelweg zijn helaas laag. Waarschijnlijk omdat het recht om te demonstreren behoorlijk belangrijk is en de overlast tot dusverre onvoldoende om de straffen zo hoog te maken dat het niet of nauwelijks meer gebeurt.
helma

Bericht door helma »

Wanordelijkheden heb je alleen bij abortuscentra.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Buren die tijdens voetbalwedstrijden snaaivoer bestellen dat bezorgd wordt door scooterkereltjes die geen huisnummers kunnen lezen.
Jawel, ik stond net in badjas ruzie te krijgen met een ventje dat zeker wist dat ik het wel besteld had.

De volgende keer houd ik het gewoon.
Terri

Bericht door Terri »

Zita schreef: 11 jul 2026, 23:55 Buren die tijdens voetbalwedstrijden snaaivoer bestellen dat bezorgd wordt door scooterkereltjes die geen huisnummers kunnen lezen.
Jawel, ik stond net in badjas ruzie te krijgen met een ventje dat zeker wist dat ik het wel besteld had.

De volgende keer houd ik het gewoon.
Als beelddenker krijg ik hier de slappe lach van : :mdr , sorry, ondanks dat het voor jou een ergernis is :)
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

's Avonds laat zou ik sowieso de deur niet meer opendoen.
Bobber

Bericht door Bobber »

Organisten waar je niet kan horen of ze aan een nieuwe regel zijn begonnen.
DDD

Bericht door DDD »

Bobber schreef: Gisteren, 14:30 Organisten waar je niet kan horen of ze aan een nieuwe regel zijn begonnen.
Als je gewoon in de maat zingt, is dat geen groot probleem, lijkt me. Gewoon doorzingen, de organist zal wel tellen. En als hij of zij dat niet doet, dan is dat niet ok.
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

DDD schreef: Gisteren, 14:43
Bobber schreef: Gisteren, 14:30 Organisten waar je niet kan horen of ze aan een nieuwe regel zijn begonnen.
Als je gewoon in de maat zingt, is dat geen groot probleem, lijkt me. Gewoon doorzingen, de organist zal wel tellen. En als hij of zij dat niet doet, dan is dat niet ok.
Langzaam zingen kan ook, in de maat, dus dan erger jij je ook niet aan langzaam zingen?
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
refo

Bericht door refo »

Johann Gottfried Walther schreef: Gisteren, 14:52
Langzaam zingen kan ook, in de maat, dus dan erger jij je ook niet aan langzaam zingen?
In de maat is een gegeven van het moment, langzaam of snel. Gewoon doorzingen op dát tempo.
DDD

Bericht door DDD »

Nee ik erger me niet speciaal aan langzaam zingen. Ik vind het wel vervelend en wat oneerbiedig, maar ieder zijn eigen werk- en denktempo, denk ik dan.

Maar als iemand mij in zo'n tempo zou willen aanspreken, dan zou ik zeggen dat hij zich schriftelijk kan melden. Want daar zou ik het geduld niet voor hebben. Ik vind stotteren al ingewikkeld, maar goed, dat gebeurt dan nog onbewust.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Vandaag-besteld-morgen-bezorgd-beloften niet waarmaken. Nu werkt het best onthaastend, geen horloge. Maar omdat ik op de dag van de beloofde bezorging en de dag daarna elders was, liet ik het elders bezorgen. En daar was ik dus al twee dagen weg toe het pakketje eindelijk aankwam. Maar goed, elders stuurt het retour, en ik bestelde een nieuwe. Nee, dat is niet netjes, maar ik had ook geen zin om twee uur heen en twee uur terug te reizen om dat te laat bezorgde pakketje op te halen.
Volgende poging liet ik thuis bezorgen. Maar omdat je het tijdstip van bezorgen pas weet zodra de bezorger onderweg is, was het niet matchend te krijgen met mijn andere verplichtingen die dag. Helaas, u was niet thuis, we brengen het bij het pakketpunt. En daar is het nu al daaaaagen naar onderweg. Wellicht de wraak van de leverancier omdat ik onnodige retouren veroorzaak.

Nu weet ik ook weer waarom ik eigenlijk nooit online koop.
Konijntje

Bericht door Konijntje »

DDD schreef: Gisteren, 16:13
Nee ik erger me niet speciaal aan langzaam zingen. Ik vind het wel vervelend en wat oneerbiedig, maar ieder zijn eigen werk- en denktempo, denk ik dan.

Maar als iemand mij in zo'n tempo zou willen aanspreken, dan zou ik zeggen dat hij zich schriftelijk kan melden. Want daar zou ik het geduld niet voor hebben. Ik vind stotteren al ingewikkeld, maar goed, dat gebeurt dan nog onbewust.
Het ligt er aan wat je onder langzaam verstaat. In bijvoorbeeld de GG van Rotterdam IJsselmonde zingen ze bijzonder traag. Ik vind dat zonde. De muzikaliteit verdwijnt min of meer. Voor mij zou het reden zijn om geen lid te worden van een dergelijke gemeente.
huisman

Bericht door huisman »

Zita schreef: Gisteren, 16:44 Vandaag-besteld-morgen-bezorgd-beloften niet waarmaken. Nu werkt het best onthaastend, geen horloge. Maar omdat ik op de dag van de beloofde bezorging en de dag daarna elders was, liet ik het elders bezorgen. En daar was ik dus al twee dagen weg toe het pakketje eindelijk aankwam. Maar goed, elders stuurt het retour, en ik bestelde een nieuwe. Nee, dat is niet netjes, maar ik had ook geen zin om twee uur heen en twee uur terug te reizen om dat te laat bezorgde pakketje op te halen.
Volgende poging liet ik thuis bezorgen. Maar omdat je het tijdstip van bezorgen pas weet zodra de bezorger onderweg is, was het niet matchend te krijgen met mijn andere verplichtingen die dag. Helaas, u was niet thuis, we brengen het bij het pakketpunt. En daar is het nu al daaaaagen naar onderweg. Wellicht de wraak van de leverancier omdat ik onnodige retouren veroorzaak.

Nu weet ik ook weer waarom ik eigenlijk nooit online koop.
Heb je geen buren?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie