Kleine ergernissen

Wim Anker

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Wim Anker »

parsifal schreef: Gisteren, 13:02 De maakbaarheid als probleem is toch vooral dat men bij alles wat misgaat een verantwoordelijke zoekt. Het betekent niet dat dienstplicht, maximum snelheid of mondkapjesplicht perse uiting van te veel maakbaarheidsdenken zijn. Beseffen dat nog steeds veel mis kan gaan en rampen kunnen gebeuren kan samen gaan met ingrijpende maatregelen om het leed te beperken (en nee dat betekent niet dat alles goed is om ziekte maar te stoppen).
Het maakbaarheidaprobleen is.m.i. een mensvisie probleem. Hier wordt het gelijk gesteld met het "bouwen en bewaren" en dat is m.i. iets heel anders.
Hoopvol

Bericht door Hoopvol »

Ik erger me mateloos aan die klimaatdemonstranten die op de snelweg op willen.
Waarom worden die lui elke keer zo lief behandeld door de politie? Hoe kan het wezen dat er toch demonstranten de A12 op lopen? En waarom worden die lui zo snel weer losgelaten?
MGG

Bericht door MGG »

Hoopvol schreef: Gisteren, 19:34 Ik erger me mateloos aan die klimaatdemonstranten die op de snelweg op willen.
Waarom worden die lui elke keer zo lief behandeld door de politie? Hoe kan het wezen dat er toch demonstranten de A12 op lopen? En waarom worden die lui zo snel weer losgelaten?
Met een beetje pech blokkeren te boeren deze zomer ook weer de snelweg.

De straffen op demonstraties op de snelweg zijn helaas laag. Waarschijnlijk omdat het recht om te demonstreren behoorlijk belangrijk is en de overlast tot dusverre onvoldoende om de straffen zo hoog te maken dat het niet of nauwelijks meer gebeurt.
helma

Bericht door helma »

Wanordelijkheden heb je alleen bij abortuscentra.
Plaats reactie