Mooi antwoord van ds. Belder. Ik mag hem geen woorden in de mond leggen, maar tussen de regels door lees ik toch de vraag: "hoeveel zin heeft al dat afscheiden gehad?" En dat vraag ik me ook steeds vaker af.Refojongere schreef: ↑Gisteren, 11:23 https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/32 ... hoogeveen/
Een PKN dominee reageert op CGK crisis. Kern: wat er ook gebeurt, hou je plaatselijke gemeente één.
Eens. Ook al vloeit dat niet voort uit de Hervormde kerkvisie 1951.
Zijn advies om als plaatselijke gemeente de eenheid te bewaren steun ik van harte. Als dat betekent meegaan met Rijnsburg, dan zij dat zo, hoewel ik het betreur. Voor mijn gemeente betekent het ondanks de zorgen die er zijn, met overtuiging in de bestaande CGK blijven. Ook zijn er gemeentes die misschien minder overtuigd zijn en meer zorgen hebben over de CGK, maar die toch besloten hebben om geen betrokkenheid te hebben bij Rijnsburg, om een breuk in de gemeente te voorkomen. Daarnaast zijn er waarnemers van Rijnsburg die te maken hebben met een verdeelde gemeente, anders waren ze al deelnemer geweest. Die laatste groep wacht de GS van Hoogeveen af, in de verwachting dat de besluiten daar het laatste zetje zullen vormen om de gemeente er alsnog van te overtuigen dat meedoen met Rijnsburg noodzakelijk is.