Stijgende energieprijzen en overige inflatie

Michaels

Re: Stijgende energieprijzen en overige inflatie

Bericht door Michaels »

Quercus schreef: Gisteren, 20:36
Michaels schreef: Gisteren, 20:27
Quercus schreef: Gisteren, 20:18 Volgens mij was het een bedrag afhankelijk van het vermogen en energielabel. Aanschafprijs heeft er niets mee te maken.
https://www.milieucentraal.nl/energie-b ... armtepomp/
Precies, dus geen percentage, maar een vastgesteld bedrag voor die exacte warmtepomp (op basis van het energielabel en vermogen).
De subsidie (zoals de ISDE – Investeringssubsidie duurzame energie) wordt in Nederland inderdaad vastgesteld als een vast bedrag per type warmtepomp, niet als percentage.

Toch kun je het achteraf omrekenen naar een percentage van de aanschafkosten, zoals ik het gedaan had.
Ik zei 95% subsidie van het totaal bedrag van € 3.500,00
0,95 x € 3.500,00 = subsidie €3.325,00
Betaald € 175,00
Omdat ik een vorm van dyslexie heb, heb ik AI gebruikt om taalfouten te corrigeren; de inhoud blijft volledig mijn eigen verwoording.
Quercus

Re: Stijgende energieprijzen en overige inflatie

Bericht door Quercus »

Michaels schreef: Gisteren, 20:55
Quercus schreef: Gisteren, 20:36
Michaels schreef: Gisteren, 20:27
Quercus schreef: Gisteren, 20:18 Volgens mij was het een bedrag afhankelijk van het vermogen en energielabel. Aanschafprijs heeft er niets mee te maken.
https://www.milieucentraal.nl/energie-b ... armtepomp/
Precies, dus geen percentage, maar een vastgesteld bedrag voor die exacte warmtepomp (op basis van het energielabel en vermogen).
De subsidie (zoals de ISDE – Investeringssubsidie duurzame energie) wordt in Nederland inderdaad vastgesteld als een vast bedrag per type warmtepomp, niet als percentage.

Toch kun je het achteraf omrekenen naar een percentage van de aanschafkosten, zoals ik het gedaan had.
Ik zei 95% subsidie van het totaal bedrag van € 3.500,00
0,95 x € 3.500,00 = subsidie €3.325,00
Betaald € 175,00
Je kunt natuurlijk achteraf omrekenen voor jouw persoonlijke situatie, maar je zei eerder:
"Ja in 2024 kreeg je nog 95 % subsidie. Momenteel 2026 krijg je 83 % subsidie op een warmtepomp".
En als algemene stelregel is dat niet waar, want als warmtepomp A €3000 kost, en warmtepomp B €6000, en ze leveren hetzelfde vermogen met een A+++ label, dan hebben ze hetzelfde subsidiebedrag maar een ander subsidiepercentage.
Maar genoeg over warmtepomp(subsidies) ;)
Plaats reactie