Ik ben het helemaal met je eens. Maar ik merk om me heen dat het voor veel mensen niet zo simpel lijkt te zijn. En daarom denk ik dat het goed is als organisaties zoals het RD, scholen, kerken en weet ik wat nog meer, mensen helpen om hier normaal mee om te gaan.
seksualiteit in gezin en kerk
Re: seksualiteit in gezin en kerk
Ik denk eerder dat kerken hebben bijgedragen aan het probleem.
Zou goed kunnen. Maar dan kan het nog geen kwaad als ze nu meehelpen om het tij te keren..
Toch?
Toch?
Zeker. Maar goed, het kan soms ook onhandigheid zijn. Ik heb wel eens een dominee over incest als 'iets heel teers' horen spreken. Dan gaat er wel iets mis, maar zijn bedoeling was goed, want hij wilde er tegen waarschuwen. Althans, zo begreep ik het. Maar hoe wolliger mensen zich uitdrukken, hoe meer kans dat anderen het niet goed begrijpen, natuurlijk.
Inderdaad..
Blijkbaar is het voor veel mensen nog best ingewikkeld om er gewoon over te spreken.
Blijkbaar is het voor veel mensen nog best ingewikkeld om er gewoon over te spreken.
Seksualiteit wordt in kerkelijke kringen heel vaak 'iets heel teers' genoemd. In de gewone wereld wordt over 'lust' gesproken en dat ligt mijns inziens dichter bij de werkelijkheid.DDD schreef: ↑Gisteren, 17:47 Zeker. Maar goed, het kan soms ook onhandigheid zijn. Ik heb wel eens een dominee over incest als 'iets heel teers' horen spreken. Dan gaat er wel iets mis, maar zijn bedoeling was goed, want hij wilde er tegen waarschuwen. Althans, zo begreep ik het. Maar hoe wolliger mensen zich uitdrukken, hoe meer kans dat anderen het niet goed begrijpen, natuurlijk.
Incest iets teers noemen is bijna misdadig.