Het leger inzetten valt ook te zien als stap in een plan waarbij Trump meer controle probeert te krijgen over het binnenlands bestuur. Door militairen in te zetten, kan hij invloed uitoefenen op de openbare orde. Een volgende stap zou zijn om verkiezingen uit te stellen. Als er geen chaos is, creëer je chaos. Want in tijden van chaos zijn mensen minder kieskeurig in wat ze wel/niet pikken van de overheid. Het gaat uiteindelijk om geld en macht ten koste van degenen die dat toch al niet hadden.parsifal schreef: ↑08 okt 2025, 09:34Terecht punt. Aan de andere kant we kunnen het verder ook hebben over dat Trump rechtstreeks een rechtelijke uitspraak negeert. Het leger in eigen land gebruiken is echt een grote stap. Als hij niet van plan is om de boel in het land te laten escaleren, zodat hij meer macht kan overhevelen naar zijn omgeving, weet hij dat goed te verbergen.MGG schreef: ↑08 okt 2025, 06:07Ik heb geen abonnement dus moet het doen met de intro. Staat in het artikel dat de 'Amerikadeskundige' op het hoofdkantoor van de democraten werkte?DDD schreef: ↑08 okt 2025, 00:26 Weer nieuwe aanwijzingen over de plannen van Trump als dictator:
https://www.ad.nl/buitenland/amerikades ... ac71ae0c5/
Europa zou veel meer haast moeten maken om onafhankelijk te worden van deze boef.
Ik ben benieuwd welke journalistieke waarde het AD ziet in een lobbyist voor de democraten werkte.
Presidentsverkiezingen USA 2024
Re: Presidentsverkiezingen USA 2024
Ik zie niet in wat het voor probleem is dat iemand stage heeft gelopen bij een linkse politieke partij. De feiten die zij noemt, namelijk dehumanisering van de tegenstander, zoals in Israel en door Trump, en militarisering van de samenleving, zijn voor iedereen zelf waar te nemen. En dat zijn kenmerken van een dictatuur, zeg ik er op eigen titel maar even bij.
Zij is overigens heel genuanceerd, maar het lijkt me beter om man en paard te noemen.
Zij is overigens heel genuanceerd, maar het lijkt me beter om man en paard te noemen.
Ik zag een foto van een zaal vol militairen die naar een toespraak van Trump aan het luisteren waren. Die zaten daar niet met een heel belangstellend gezicht te luisteren, zeg maar. Ik zie niet in dat het leger zich al te makkelijk laat inzetten door de president, hopelijk zijn daar voldoende krachten aanwezig om de focus op de kernwaarden van democratische vrijheid te houden. En als dat niet zo is, dan schrijven we inderdaad nieuwe geschiedenis.
-
Ik neem aan dat je hiermee zegt dat het AD het niet vermeld. De vraag was heel simpel, maar blijkbaar niet duidelijk genoeg om met nee te beantwoordenDDD schreef: ↑08 okt 2025, 10:00 Ik zie niet in wat het voor probleem is dat iemand stage heeft gelopen bij een linkse politieke partij. De feiten die zij noemt, namelijk dehumanisering van de tegenstander, zoals in Israel en door Trump, en militarisering van de samenleving, zijn voor iedereen zelf waar te nemen. En dat zijn kenmerken van een dictatuur, zeg ik er op eigen titel maar even bij.

Zij heeft stage gelopen of gewerkt? voor de democraten. Hoe objectief ben je dan in het duiden van republikeinen?
Ik vind het geen probleem, maar vroeg mij af of het AD zulke achtergrond informatie deelt. Blijkbaar vindt het AD het overbodig om hun lezers hierover te informeren. Het staat een commerciële krant natuurlijk vrij. Het valt mij alleen op. Het RD is ook gekleurd en zolang dat voor de lezer duidelijk is, is dat prima.
Als bijvoorbeeld Musk of FOX de Nederlandse politiek duidt, dan neem je het toch ook met een korreltje zout?
- Dodo
Ze heeft vijftien jaar geleden een poosje voor de Democraten gewerkt. Als ik het goed lees op wiki, ongeveer een jaar.
Het is wel een beetje makkelijk om haar daardoor af te schrijven als betrouwbare bron.
Het is wel een beetje makkelijk om haar daardoor af te schrijven als betrouwbare bron.
Er zijn al veel hoge militairen die ontslag hebben genomen of gekregen. En ook bij militairen zijn natuurlijk mensen die meer vertrouwen hebben in Trump dan in linkse democraten.Herman schreef: ↑08 okt 2025, 10:29 Ik zag een foto van een zaal vol militairen die naar een toespraak van Trump aan het luisteren waren. Die zaten daar niet met een heel belangstellend gezicht te luisteren, zeg maar. Ik zie niet in dat het leger zich al te makkelijk laat inzetten door de president, hopelijk zijn daar voldoende krachten aanwezig om de focus op de kernwaarden van democratische vrijheid te houden. En als dat niet zo is, dan schrijven we inderdaad nieuwe geschiedenis.
Ik vind dit echt onzin. Zij heeft een lange staat van dienst in meerdere landen en contexten. Waarom zou een republikein hier objectiever over oordelen?MGG schreef: ↑08 okt 2025, 10:32Ik neem aan dat je hiermee zegt dat het AD het niet vermeld. De vraag was heel simpel, maar blijkbaar niet duidelijk genoeg om met nee te beantwoordenDDD schreef: ↑08 okt 2025, 10:00 Ik zie niet in wat het voor probleem is dat iemand stage heeft gelopen bij een linkse politieke partij. De feiten die zij noemt, namelijk dehumanisering van de tegenstander, zoals in Israel en door Trump, en militarisering van de samenleving, zijn voor iedereen zelf waar te nemen. En dat zijn kenmerken van een dictatuur, zeg ik er op eigen titel maar even bij.
Zij is overigens heel genuanceerd, maar het lijkt me beter om man en paard te noemen..
Zij heeft stage gelopen of gewerkt? voor de democraten. Hoe objectief ben je dan in het duiden van republikeinen?
Ik vind het geen probleem, maar vroeg mij af of het AD zulke achtergrond informatie deelt. Blijkbaar vindt het AD het overbodig om hun lezers hierover te informeren. Het staat een commerciële krant natuurlijk vrij. Het valt mij alleen op. Het RD is ook gekleurd en zolang dat voor de lezer duidelijk is, is dat prima.
Als bijvoorbeeld Musk of FOX de Nederlandse politiek duidt, dan neem je het toch ook met een korreltje zout?
Het RD omschrijft bij regelmatig terugkerende deskundigen ook niet de reden van selectie. Het gaat bovendien om de inzichten die iemand meldt. En die zijn voor iedereen toch eenvoudig te beoordelen.
Persoonlijk denk ik overigens dat 'deskundigen' die in Trump iets anders zien, vermoedelijk ziende blind zijn.
-
-
Ik zou geen republiek hierover laten oordelen. Net als dat is Musk zijn duiding van AFD als een mening lees en zeker niet als een objectieve bron.DDD schreef: ↑08 okt 2025, 11:34Ik vind dit echt onzin. Zij heeft een lange staat van dienst in meerdere landen en contexten. Waarom zou een republikein hier objectiever over oordelen?MGG schreef: ↑08 okt 2025, 10:32Ik neem aan dat je hiermee zegt dat het AD het niet vermeld. De vraag was heel simpel, maar blijkbaar niet duidelijk genoeg om met nee te beantwoordenDDD schreef: ↑08 okt 2025, 10:00 Ik zie niet in wat het voor probleem is dat iemand stage heeft gelopen bij een linkse politieke partij. De feiten die zij noemt, namelijk dehumanisering van de tegenstander, zoals in Israel en door Trump, en militarisering van de samenleving, zijn voor iedereen zelf waar te nemen. En dat zijn kenmerken van een dictatuur, zeg ik er op eigen titel maar even bij.
Zij is overigens heel genuanceerd, maar het lijkt me beter om man en paard te noemen..
Het RD omschrijft bij regelmatig terugkerende deskundigen ook niet de reden van selectie. Het gaat bovendien om de inzichten die iemand meldt. En die zijn voor iedereen toch eenvoudig te beoordelen.
Persoonlijk denk ik overigens dat 'deskundigen' die in Trump iets anders zien, vermoedelijk ziende blind zijn.
Bij mijn weten laat het RD Rob Jetten niet duiden door bijvoorbeeld een voormalig kamerlid van de PVV.
Het lijkt me goed dat een president ingrijpt als de lokale overheid faalt in het beveiligen van hun burgers. Om het dan in de frame van dictatuur te stoppen, lijkt me een vorm van desinformatie.Criminaliteit in Chicago blijft een significant probleem, hoewel er in 2024 een daling was in het aantal gewelddadige misdrijven vergeleken met de jaren direct voor de COVID-19-pandemie. Echter, met name in bepaalde buurten op de West Side en South Side blijft er een hoog aantal gewelddadige misdrijven, vermogenscriminaliteit en bendeactiviteiten. Hoewel het moordcijfer in 2024 niet het hoogste van de VS was, heeft Chicago wel een van de hoogste moordcijfers van grote steden gehad en een algemeen probleem met gewelddadige criminaliteit.
Waarom niet? Als iemand daarna een aantal relevante functies heeft vervuld, en daarna hoogleraar staatsrecht is, zie ik daar geen probleem in. Ik vraag me af of je als voormalig kamerlid voor de PVV geschikt bent als hoogleraar staatsrecht, maar goed. Het gaat om het voorbeeld.MGG schreef: ↑08 okt 2025, 11:43Ik zou geen republiek hierover laten oordelen. Net als dat is Musk zijn duiding van AFD als een mening lees en zeker niet als een objectieve bron.DDD schreef: ↑08 okt 2025, 11:34Ik vind dit echt onzin. Zij heeft een lange staat van dienst in meerdere landen en contexten. Waarom zou een republikein hier objectiever over oordelen?MGG schreef: ↑08 okt 2025, 10:32Ik neem aan dat je hiermee zegt dat het AD het niet vermeld. De vraag was heel simpel, maar blijkbaar niet duidelijk genoeg om met nee te beantwoordenDDD schreef: ↑08 okt 2025, 10:00 Ik zie niet in wat het voor probleem is dat iemand stage heeft gelopen bij een linkse politieke partij. De feiten die zij noemt, namelijk dehumanisering van de tegenstander, zoals in Israel en door Trump, en militarisering van de samenleving, zijn voor iedereen zelf waar te nemen. En dat zijn kenmerken van een dictatuur, zeg ik er op eigen titel maar even bij.
Bij mijn weten laat het RD Rob Jetten niet duiden door bijvoorbeeld een voormalig kamerlid van de PVV.
Ik zou mij veel meer zorgen maken over 'amerikakenners' die daar nooit zijn geweest. Deskundigen hoeven ook niet zozeer objectief te zijn. Ze moeten verstand van zaken hebben, en hun meningen niet laten overheersen in hun deskundigenoordelen.
Het lijkt me goed als dit breder gesteund wordt binnen overheid en dat men binnen de wet blijft. Leger inzetten gaat ver en werkt vaak genoeg escalerend.refo schreef: ↑08 okt 2025, 11:50Het lijkt me goed dat een president ingrijpt als de lokale overheid faalt in het beveiligen van hun burgers. Om het dan in de frame van dictatuur te stoppen, lijkt me een vorm van desinformatie.Criminaliteit in Chicago blijft een significant probleem, hoewel er in 2024 een daling was in het aantal gewelddadige misdrijven vergeleken met de jaren direct voor de COVID-19-pandemie. Echter, met name in bepaalde buurten op de West Side en South Side blijft er een hoog aantal gewelddadige misdrijven, vermogenscriminaliteit en bendeactiviteiten. Hoewel het moordcijfer in 2024 niet het hoogste van de VS was, heeft Chicago wel een van de hoogste moordcijfers van grote steden gehad en een algemeen probleem met gewelddadige criminaliteit.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
-
Omdat ik onafhankelijkheid in wezen en schijn verkies.DDD schreef: ↑08 okt 2025, 12:09Waarom niet? Als iemand daarna een aantal relevante functies heeft vervuld, en daarna hoogleraar staatsrecht is, zie ik daar geen probleem in. Ik vraag me af of je als voormalig kamerlid voor de PVV geschikt bent als hoogleraar staatsrecht, maar goed. Het gaat om het voorbeeld.MGG schreef: ↑08 okt 2025, 11:43Ik zou geen republiek hierover laten oordelen. Net als dat is Musk zijn duiding van AFD als een mening lees en zeker niet als een objectieve bron.DDD schreef: ↑08 okt 2025, 11:34Ik vind dit echt onzin. Zij heeft een lange staat van dienst in meerdere landen en contexten. Waarom zou een republikein hier objectiever over oordelen?MGG schreef: ↑08 okt 2025, 10:32
Ik neem aan dat je hiermee zegt dat het AD het niet vermeld. De vraag was heel simpel, maar blijkbaar niet duidelijk genoeg om met nee te beantwoorden.
Ik zou mij veel meer zorgen maken over 'amerikakenners' die daar nooit zijn geweest. Deskundigen hoeven ook niet zozeer objectief te zijn. Ze moeten verstand van zaken hebben, en hun meningen niet laten overheersen in hun deskundigenoordelen.
Als een van de 2 niet het geval is, dan hoop ik dat een krant dit meldt.
Onafhankelijkheid zit in je geest, niet in je functie.
Geen Nobelprijs voor Trump dit jaar. https://nos.nl/artikel/2585928-venezola ... r-de-vrede
Nog 3 jaar hard aan vrede werken, misschien dat het dan mogelijk is. En misschien het omgekeerde van "een rechtvaardige en vreedzame overgang van een dictatuur naar een democratie" in eigen land tegengaan.
Nog 3 jaar hard aan vrede werken, misschien dat het dan mogelijk is. En misschien het omgekeerde van "een rechtvaardige en vreedzame overgang van een dictatuur naar een democratie" in eigen land tegengaan.
"Then he isn't safe?" said Lucy.