Hoe kunnen degenen die door Jezus tot God gaan ongelovigen zijn? Leg uit, want dat snap ik niet.Bertiel schreef: ↑Gisteren, 11:53ik weet niet of de degenen die door Hem tot God gaan, wel gelovigen zijn, of zichzelf zo zien.Refojongere schreef: ↑Gisteren, 11:34In Hebreeën 7:25 staat dat Jezus voor de gelovigen bidt (voor degenen die Door Hem tot God gaan). Dat is wel degelijk een verbijzondering naar de uitverkorenen. Hoe lees jij dat?
Inderdaad is het zo dat dit niet betekent dat Jezus alleen voor de uitverkorenen bidt. Maar ik zocht juist naar een bewijstekst dat Hij de Vader om bekering bidt voor alle onbekeerden.
het tweede deel weet ik ook niet zo snel of dit zo letterlijk in de schrift staat.
Christus bidt voor onbekeerden
-
Re: Christus bidt voor onbekeerden
ik weet niet of het ongelovigen zijn, echter voor zichzelf vaak wel.
Dit is net zo'n onvruchtbare discussie als dat er geen beloften voor onbekeerden in de bijbel staan
Dit is net zo'n onvruchtbare discussie als dat er geen beloften voor onbekeerden in de bijbel staan
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
-
Iemand die van Jezus houdt en Hem volgt die weet dat. Al het andere is bijbels gezien uitzondering ook al is voortdurende geloofstwijfel in de refogezindte gemeengoed.
Het zijn gewoon gelovigen in Hebreen 7:25. En alleen zij die weten dat ze geloven hebben ook troost uit Hebreeën 7:25.
Het enige waarom ik dit topic startte is omdat ik wilde weten hoe professor Baars dit uit de Bijbel kon halen. Jij geeft me daar geen antwoord op. Dat geeft niet, maar dan moet je niet met vage exegeses komen van Hebreeën 7:25 alsof niet duidelijk is of dit over gelovigen gaat. Elk commentaar is daar glashelder over.
Wat ik trouwens meen te bemerken is dat de verkiezing bij jou een beladen woord is. Ik snap dat wel gezien het misbruik of verkeerde gebruik ervan in sommige refokringen. Als je daaruit komt heb je de neiging om het daar maar niet meer over te hebben. Jammer, maar begrijpelijk.
Ik lees slechts wat er staat.
Daarnaast is het uitgaande geloof niet bevestigd en zal juist die gelovige zich niet als gelovige zien.
Zoals jij met de schrift omgaat erger je de kleinen.
Daarnaast is het uitgaande geloof niet bevestigd en zal juist die gelovige zich niet als gelovige zien.
Zoals jij met de schrift omgaat erger je de kleinen.
-
Dan kan ik beter een molensteen zoeken dan. Kennelijk mag ik niet zeggen dat een verzekerde gelovige bijbels gezien normaler is dan een onverzekerde gelovige. De refozuil maakt van de uitzondering een regel en leest dat in in de Schrift. Het zou andersom moeten zijn.
O nee dat hoor je mij zeker niet zeggen.
Wat ik wil zeggen is dat er in deze tekst meer staat dan alleen iets voor de verzekerde gelovige.
Wat ik wil zeggen is dat er in deze tekst meer staat dan alleen iets voor de verzekerde gelovige.
-
Dat ben ik met je eens. Het is een belofte voor alle onbekeerden die geloven. Als je gelooft, toevluchtnemend of verzekerd, weet dan dat er een Hogepriester is Die de weg heeft gebaand en voor je zal bidden.
Maar het toevluchtnrmend geloof kan zich zo vaak niet voor gelovig houden.
Daarom is het voor de tere plantjes goed om voorzichtig te zijn met (te) grote uitspraken
Daarom is het voor de tere plantjes goed om voorzichtig te zijn met (te) grote uitspraken