Staat er geen gewenst merk schoenen bij?De Rijssenaar schreef:Ja, waarom zou bijvoorbeeld een klassieke herenschoen wel mogen en een witte sneaker niet? Ik denk ook altijd: zou de Heere Jezus zijn discipelen ook op kleding hebben aangesproken? Toen waren er wel wat kledingwetten vanuit het oude testament. Dus op zich reden om dat te doen. Volgen mij staat daar niks over in de Bijbel. Wel had hij wat gezegd als kleding onkuis was misschien..Erskinees schreef: ↑Vandaag, 06:48Ja. Ongelofelijk dat de redactie dit geplaatst heeft. Mijn witte sneakers staan al klaar voor morgen.Tom schreef: ↑Gisteren, 19:57 Ik heb grote moeite met het artikel van ds. Van Dieren in de Saambinder over uiterlijkheden. In zijn bijdrage wordt kritisch gesproken over zaken als een "spijkerbroek bij de Heilige Doop", "witte sneakers tijdens het Heilig Avondmaal", en zelfs de mogelijkheid dat ambtsdragers in de toekomst zonder stropdas verschijnen. Eerlijk gezegd begrijp ik niet dat de redactie heeft besloten dit stuk te plaatsen in een blad dat zou moeten samenbinden.
Zelf kerk ik in een rechtse behoudende gemeente, gelegen in een echt boerengebied, waar mensen zich eenvoudig maar netjes kleden. Bij de doop dragen vaders soms hun mooiste – en ja, ook nette – spijkerbroek. Want men is hier eenvoudig. Toch lijkt ds. Van Dieren daar geen ruimte voor te zien. En wat te denken van veel midden- en linksere gemeenten, waar het dragen van witte sneakers onder nette kleding, zoals pakken en jurken, heel gebruikelijk is? Het is simpelweg de mode onder jongere mensen wereldwijd en Bijbels gezien zie ik niets fouts....
Maar sneakers zijn eigenlijk ook gewoon veel beter product dan klassieke schoenen. Ze lopen veel fijner, zijn mooier en gewoon makkelijk. Klassieke schoenen zijn soms ook pijnlijk als je stukken op loopt.
Ik draag alleen maar Van Bommels. Dan heb ik keus uit klassiek, sneakers of loafers... Probleem opgelost