Ik denk dat het hoofdcommentaar in het RD evenwichtig was. https://rd.nl/artikel/1108636
O.a. deze zin: De wereldse verpakking van de EO jongerendag staat op gespannen voet met de Bijbelse boodschap van zonde en genade.
Ze leggen dat ook goed uit.
Ik denk dat het hoofdcommentaar in het RD evenwichtig was. https://rd.nl/artikel/1108636
Niet ieder liedje, boek, of bloemstuk hoeft over zonde en genade te gaan. Ik ken die hele jongen niet, maar als dit het getuigenis is op Wikipedia, dan ben ik benieuwd van wie van zijn criticasters dat zo nog meer geschreven staat.Persoonlijk leven
Marc Floor is een praktiserend christen en zijn geloof speelt een aanzienlijke rol in zijn leven en muziek.[6]
Beetje vreemde reactie. Het commentaar wees terecht op de Bijbelse boodschap. Jullie hebben Jezus gekruisigd klonk het. Toen dat met Pinksteren klonk uit de mond van Petrus werd er niet gedanst maar was er verslagenheid. Daar legt dit commentaar terecht de vinger bij. Heeft niets te maken met Davids dansen achter de ark. Dat is klankexegese. Dat had ik niet zo van jou verwacht. En ik oordeel niet over mensen die ik niet ken. Niet negatief maar ook niet positief. Ik ken Marc Floor helemaal niet.DDD schreef: ↑26 mei 2025, 20:29 Ik vind het commentaar niet zo evenwichtig. Wat mij betreft, is het dansen van David achter de ark een beter bijbels voorbeeld.
Dat het een festival is, is ook precies de bedoeling. We leven nu eenmaal in een andere tijd dan in 1975.
Wat ik er zo van lees in het RD, was er op de hele dag niets aan te merken. Dat is goed om te weten.
En wikipedia zegt over een hoofdprogrammadeel:
Niet ieder liedje, boek, of bloemstuk hoeft over zonde en genade te gaan. Ik ken die hele jongen niet, maar als dit het getuigenis is op Wikipedia, dan ben ik benieuwd van wie van zijn criticasters dat zo nog meer geschreven staat.Persoonlijk leven
Marc Floor is een praktiserend christen en zijn geloof speelt een aanzienlijke rol in zijn leven en muziek.[6]
Dan was Jona en waren de Profeten
Het is een bekent patroon dat jij de uitwassen van christelijk Nederland verdedigd. Zou weleens verrassend zijn als je ook eens een kritische noot zou kraken over evenementen zoals deze dag of het opwekkingsfestival.