Maar de kleine vreugde was madame Curie. Het blokje radium in haar hand is glow-in-the-dark! Geweldig!
Kleine vreugden
- Dodo
Re: Kleine vreugden
Ik ben het legomodelletje van STEM in elkaar aan het zetten, over wetenschap. Heel aardig om te doen. Newton kende ik wel, madame Curie ook, maar de derde niet. George Washington Carver. Een zwarte man, geboren in slavernij en uitgegroeid tot een groot wetenschapper. Heel bijzonder.
Maar de kleine vreugde was madame Curie. Het blokje radium in haar hand is glow-in-the-dark! Geweldig!

- Dodo
De pimpelmezen zijn druk aan het voorbereiden. Ik had wat kattenharen van het borstelen met een knijpertje vastgemaakt aan een tak, en daar zat de pimpelmees vanmorgen van te plukken. Grappig idee dat ze straks een nestje met kattenharen hebben!Dodo schreef: ↑03 mar 2025, 12:46 Tegen de achterkant van het huis groeit metershoog een klimhortensia. Daar zitten 's zomers altijd veel mussen in. Dus afgelopen winter heb ik daar een mussenhotel opgehangen, met ruimte voor drie koppeltjes.
Echter... de afgelopen tijd zagen we steeds een pimpelmees die vanuit een boom eerst tegen het glas vloog (niet hard) en dan de hortensia in ging. Tientallen keren. Was hij aan het verkennen? Was hij in de war door het glimmende glas? Geen idee.
Vanmorgen heb ik met een krijtstift op het raam geschreven: DIT IS EEN RAAM.
En jawel, ik zit buiten te observeren en vijf minuten later gaan de pimpeltjes het middelste nesthokje binnenSlimme beestjes!
(dat betekent waarschijnlijk dat de mussen dit voorjaar het nakijken hebben, ondanks dat er ruimte is voor drie)
- Dodo
Een nieuwe keukenklok. Heel leuk om te maken.