Even een punt van orde: geclassificeerd worden als VMBO'er is per definitie niet denigrerend, en jezelf neerzetten als VWO'er geeft je geen meerwaarde.Amstelodamense schreef: ↑12 apr 2025, 17:03Tuurlijk, makkelijk scoren dit. Kan je vertellen dat ik geschiedenis t/m 6 VWO heb gehad, dus je denigrerende opmerkingen laat ik lekker overwaaien. Trump is nog maar even aan de macht, wacht maar tot dit langer gaat duren. Levensgevaarlijk dit type "leiders", dat heeft de geschiedenis wel bewezen.
Presidentsverkiezingen USA 2024
Re: Presidentsverkiezingen USA 2024
advocaat schreef: ↑12 apr 2025, 20:27Ik vind die vergelijking juist heel nuttig. Dat brengt namelijk tot de vraag welk regime ontstaat/gaat ontstaan.
Komt er een nieuw dictatoriaal regime of komt opnieuw een totalitair regime naar boven?
Gelet op de wereldwijde aspiraties lijkt het echt te gaan om een totalitair regime.
Wat daaruit voortkomt heeft Hitler duidelijk gemaakt.
En het lijkt of wij er niets van geleerd hebben!
Lees even wat over die tijd. Bv. De Weimar republiek van Patrick Dassen. Duitsland was tijdens de opkomst van Hitler op alle vlakke een zeer onstabiel land en dan ook nog met een verloren oorlog achter de rug en een onbetaalbare oorlogsschuld.(Verdrag van Versailles).
Omdat over te zetten op de VS van nu vergt wel erg veel fantasie of domheid. Trump wordt in juni 79. Bij de tussentijdse verkiezingen in 2026 zal de macht van Trump flink worden ingeperkt. Hij heeft nog ruim een jaar en dan gaat hij de vergetelheid in.
Hopelijk komen de republikeinen en de democraten met ‘frisse’ kandidaten voor de volgende president. Biden, Harris en Trump zijn dan voorgoed van het podium. Denk en hoop dat Vance ook geen blijvertje is.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-
Je vind het schokkend, maar had je het ook niet verwacht?DDD schreef: ↑12 apr 2025, 21:54 Toch is de massamoord op het Joodse volk wel uniek in de geschiedenis. Het maakt verschil of je zoals Poetin mensen uit de weg ruimt omdat ze een gevaar voor je zijn, of dat je dat doet zoals Hitler uit blinde haat.
Maar de vergelijking met Poetin is snel gemaakt. Er zit duidelijk een steekje aan hem los en ik vind het schokkend dat advocatenkantoren daar zo makkelijk in meegaan.
Daar staat echter wel wat tegenover. Bv de Amerikaanse bevolking is tot het bot verdeeld door het twee partijen stelsel. Met alle gekkigheid die Trump overhoop haalt is het in de peilingen bijna niet te merken dat er mensen van gedachten veranderen. Op de aandelenmarkt is er sinds het aantreden van Trump $10,000,000,000,000 verloren. Dat is gemiddeld ongeveer $35,000 per inwoner. Maar de approval rate van Trump en zijn regering laat niet veel beweging zien.huisman schreef: ↑12 apr 2025, 23:15
Lees even wat over die tijd. Bv. De Weimar republiek van Patrick Dassen. Duitsland was tijdens de opkomst van Hitler op alle vlakke een zeer onstabiel land en dan ook nog met een verloren oorlog achter de rug en een onbetaalbare oorlogsschuld.(Verdrag van Versailles).
Omdat over te zetten op de VS van nu vergt wel erg veel fantasie of domheid. Trump wordt in juni 79. Bij de tussentijdse verkiezingen in 2026 zal de macht van Trump flink worden ingeperkt. Hij heeft nog ruim een jaar en dan gaat hij de vergetelheid in.
Hopelijk komen de republikeinen en de democraten met ‘frisse’ kandidaten voor de volgende president. Biden, Harris en Trump zijn dan voorgoed van het podium. Denk en hoop dat Vance ook geen blijvertje is.
De bevolking is zwaar bewapend vergeleken met Europa. Vooral in the Red states waar de helft van de bevolking een vuurwapen in huis heeft.
Trump en zijn aanhang heeft op 6 januari 2021 duidelijk laten zien dat ze geweld niet schuwen.
Een flink gedeelte van de bevolking blijft bij hoog en bij laag volhouden dat de verkiezingen van 2020 niet eerlijk verlopen zijn en dat Trump toen de meerderheid had. Bewijs ontbreekt, maar dat hindert blijkbaar niet.
Long story short, als de economie in elkaar stort door het dwaze gedrag van Trump zal het mij niet verbazen dat de democratie ingeruild wordt voor een een-partij systeem.
- J.C. Philpot
China struck back at U.S. tariffs with an export pause
China has suspended exports of certain rare earth minerals and magnets that are crucial for the world’s car, semiconductor and aerospace industries. The move is in retaliation for President Trump’s sharp increase in tariffs.
Bron: NYT
Daar zal Elon Musk niet blij mee zijn. Er zijn overigens meer indicaties dat de relatie tussen Musk en Trump wat aan het bekoelen is hoorde ik vrijdag op BNR.
China has suspended exports of certain rare earth minerals and magnets that are crucial for the world’s car, semiconductor and aerospace industries. The move is in retaliation for President Trump’s sharp increase in tariffs.
Daar zal Elon Musk niet blij mee zijn. Er zijn overigens meer indicaties dat de relatie tussen Musk en Trump wat aan het bekoelen is hoorde ik vrijdag op BNR.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Het was een kwestie van tijd. Ik vind dat ze het nog lang volgehouden hebben. Twee van zulke enorme ego's op één kussen, daar komt snel wat tussen.J.C. Philpot schreef: ↑14 apr 2025, 06:16
Ik vraag me af of het bericht van NYT nu juist is. Het wordt nergens bevestigd, en als het waar zou zijn, dan zou dat toch serieus nieuws moeten zijn. Ook de beurzen lijken hier niet op te anticiperen maar staan, zowel in EU als in VS wat hoger, het idee is dat dit door de dit weekend aangekondigde uitzonderingen op de importheffingen China komt.J.C. Philpot schreef: ↑14 apr 2025, 06:16 China struck back at U.S. tariffs with an export pause
Trump responds to Zelensky’s offer to buy 10 Patriot batteries for $15 billion: “He’s always looking to purchase missiles. When you start a war you gotta know you can win it. You don't start a war against someone 20 times your size and hope people give you some missiles”.
Het zijn deze grove leugens, keer op keer, wat maakt dat ik geen greintje vertrouwen meer heb in deze man aan het hoofd van de VS.
Het zijn deze grove leugens, keer op keer, wat maakt dat ik geen greintje vertrouwen meer heb in deze man aan het hoofd van de VS.
Reactie van Peking. https://nos.nl/l/2563691
Trump zal zo zijn populariteit onder gewone werknemers snel verliezen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ja, dat lijkt me ook. Als die gewone werknemers maar wel toegang hebben tot de juiste media en dus het hele verhaal horen...huisman schreef: ↑15 apr 2025, 14:28 Reactie van Peking. https://nos.nl/l/2563691
Overigens vind ik dat Europa het hele heffingen issue best goed en beheerst aanpakt.
Zonder het Europees project waren we echt slechter af geweest, als individueel landje zou je niet veel meer kunnen doen dan 'de ring gaan kussen'. Nu kunnen we een vuist maken.
Hopelijk doet dat bij de SGP, met soms wat anti-Europa sentimenten, ook een belletje rinkelen.
Ik hoorde pas iemand er op wijzen dat Trump wel de steun van Rupert Murdoch en zijn opvolgers nodig blijft hebben. Als Fox omgaat dan gaat een groot deel van zijn achterban om.
We klagen soms over de gekleurde journalistiek in Nederland, maar hier heeft men echt nog wel de idealen dat journalistiek feitelijk moet zijn en schaamt een journalist zich nog/of schiet in de verdediging als hij/zij wordt aangesproken op een te gekleurde bril. Dat is bij Fox (en bij CNN) toch echt wat anders.
We klagen soms over de gekleurde journalistiek in Nederland, maar hier heeft men echt nog wel de idealen dat journalistiek feitelijk moet zijn en schaamt een journalist zich nog/of schiet in de verdediging als hij/zij wordt aangesproken op een te gekleurde bril. Dat is bij Fox (en bij CNN) toch echt wat anders.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Het probleem is alleen dat hij nog een aantal jaren zijn gang kan gaan. De ravage zal niet te overzien zijn.huisman schreef: ↑15 apr 2025, 14:28 Reactie van Peking. https://nos.nl/l/2563691
-
Dat was het al niet. Het handelstekort is extreem en onhoudbaar. Hetzelfde telt voor de staatschuld. Of Trump het gaat oplossen betwijfel is, maar mocht het lukken dan heb ik op dit punt veel respect voor hem.merel schreef: ↑16 apr 2025, 10:54Het probleem is alleen dat hij nog een aantal jaren zijn gang kan gaan. De ravage zal niet te overzien zijn.huisman schreef: ↑15 apr 2025, 14:28 Reactie van Peking. https://nos.nl/l/2563691
Helemaal eens. Dit is 1 van de (misschien wel belangrijkste) punten die de voedingsbodem voor het huidige politieke klimaat in de VS hebben gecreëerd.parsifal schreef: ↑16 apr 2025, 10:31 Ik hoorde pas iemand er op wijzen dat Trump wel de steun van Rupert Murdoch en zijn opvolgers nodig blijft hebben. Als Fox omgaat dan gaat een groot deel van zijn achterban om.
https://nos.nl/artikel/2563788-trump-ne ... wel-winnen
Eindelijk eens een genuanceerd artikel op de NOS. Precies wat ik hier eerder aangaf richting ZWP.
Eindelijk eens een genuanceerd artikel op de NOS. Precies wat ik hier eerder aangaf richting ZWP.