Prachtig lied. En een grote troost voor hen die in moeten leven zelf niets vast te kunnen houden.Terri schreef: ↑04 apr 2025, 15:37Ik kwam op een ander lied terecht, toen ik je link aanklikte, ( foutje van mij) maar deze is (ook) zo mooi.....
https://www.youtube.com/watch?v=z4tTPDyEtPE
Welke muziek beluister je nu?
- J.C. Philpot
Re: Welke muziek beluister je nu?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Even een herinneringhelma schreef:Op de bank aan het oefenen voor de kooravond. Een mooi programma.
Bij deze iedereen uitgenodigd!

Vanavond laatste repetitie avond gehad en het is echt een inhoudsvol programma.
En ik hoop dat ik ook mee kan zingen, sinds gister zit ik weer in een lijn omhoog. Ben de morfine aan het afbouwen.
(Nu goed opletten dat ik niet teveel belast..want dat ging wel een beetje mis gister)
Ook mee te beleven:
https://kerkdienstgemist.nl/stations/75 ... ulianakerk
- J.C. Philpot
Erbarm dich deiner bösen Knecht,
wir bitten Gnad und nicht das Recht;
denn so du, Herr, den rechten Lohn,
uns geben wollst nach unserm Tun,
so müsst die ganze Welt vergehn
und könnt kein Mensch vor dir bestehn.
Dietrich Buxtehude : Nimm von uns, Herr, du treuer Gott BuxWV 78
wir bitten Gnad und nicht das Recht;
denn so du, Herr, den rechten Lohn,
uns geben wollst nach unserm Tun,
so müsst die ganze Welt vergehn
und könnt kein Mensch vor dir bestehn.
Dietrich Buxtehude : Nimm von uns, Herr, du treuer Gott BuxWV 78
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Wij hadden een prachtige avond gister. En ik kon ook nog meezingen, waar ik heel dankbaar voor ben. (Moet het nu wel bezuren, maar vooruit)
Na te luisteren:
https://cgkrenswoude.nl/preken-archief/?sermon_id=1252
Na te luisteren:
https://cgkrenswoude.nl/preken-archief/?sermon_id=1252
Het koor en de instrumenten zijn beterte horen dan de samenzang en de dominee
- J.C. Philpot
J.S. Bach - Gottes Zeit ist die allerbeste Zeit
George Whitefield
George Whitefield
Taptoe Rijssen
Dat is ook hier te beluisteren en zelfs te zien... Maar eerlijk is eerlijk, het is niet anders, ik kan daar zelf nooit zo van genieten.
https://www.winkeleninrijssen.nl/livestream/
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
-
Kom je ook uit Rijssen Diana? Gezellig!!
Taptoe helaas niet kunnen bijwonen. Was’t mooi ?
Hier kun je het nog nakijken...De Rijssenaar schreef: ↑15 apr 2025, 18:06 Kom je ook uit Rijssen Diana? Gezellig!!
https://www.winkeleninrijssen.nl/livestream/
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Niet echt nu. Observatie gisteren, als liefhebber van "BBC last night of the proms" wilde ik bij het uitgaan van de kerk met een Union Jack gaan zwaaien en keigard meezingen op een andere tekst dan de organist voor ogen had. Sommige melodieen zijn besmet, en dat haalt je wel uit de gedachten die de dienst zelf bracht.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
- Johann Gottfried Walther
Slavisch-Byzantijnse zang.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Op een van mijn organistenposten lag jarenlang een heel oude Johannes de Heer-bundel, waar iemand bij een bepaald lied had gekrabbeld "Niet in de kerk spelen: voetballied". De lokale voetbalclub bleek een clublied te hebben op de melodie van een JdH-liedjeparsifal schreef: ↑22 apr 2025, 07:20 Niet echt nu. Observatie gisteren, als liefhebber van "BBC last night of the proms" wilde ik bij het uitgaan van de kerk met een Union Jack gaan zwaaien en keigard meezingen op een andere tekst dan de organist voor ogen had. Sommige melodieen zijn besmet, en dat haalt je wel uit de gedachten die de dienst zelf bracht.

Hetzelfde geldt voor Opwekking 331, dat ook regelmatig in voetbalstadions te horen is, "enigszins gewijzigd".
~~Soli Deo Gloria~~
Daar heb ik ook nog een enigszins 'leuke' anekdote van ( nou ja, inmiddels kan ik er om grinneken)
Wij waren thuis gewend om naast de psalmen ook andere geestelijke liederen te zingen en onze jongste neuriede dat lied op school.
Bleek dat ook een melodie te zijn waarop voetballers een eigen tekst gemaakt hadden.
Hij werd daarvoor berispt. School was streng en dulde geen wereldse liedjes.....
Het wrange was; wij kenden het voetballiedje niet, wel het gezang, op school kenden ze het gezang niet, wel het voetballiedje...
Wij waren thuis gewend om naast de psalmen ook andere geestelijke liederen te zingen en onze jongste neuriede dat lied op school.
Bleek dat ook een melodie te zijn waarop voetballers een eigen tekst gemaakt hadden.
Hij werd daarvoor berispt. School was streng en dulde geen wereldse liedjes.....
Het wrange was; wij kenden het voetballiedje niet, wel het gezang, op school kenden ze het gezang niet, wel het voetballiedje...