Even rechtzetten: de emerituspredikant gaat gewoon in Gorinchem voor. FijnJob schreef: ↑30 jan 2025, 20:34Okay, vroeg het me af omdat ik pas eens met Gorinchem meeluisterde, daar door de gastpredikant gebeden werd voor hun emerituspredikant, maar volgens mij zie ik die emeritus helemaal nooit bij hun preekbeurten staan. Het geeft dan dus geen verplichtingen meer (?).
Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
https://www.gergemkampen.nl/kerkdienste ... bovenkerk/
De GG van Kampen blijft een aantal keer per jaar gebruik maken van de Bovenkerk. Mooi initiatief en ook heldere uitleg.
De GG van Kampen blijft een aantal keer per jaar gebruik maken van de Bovenkerk. Mooi initiatief en ook heldere uitleg.
Mooi..!
De HEERE is goed, Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid, en Zijn getrouwheid van geslacht tot geslacht..!
-
Goed besluit van die kerkenraad
Ik vind het vooral netjes dat ze ook uitdrukkelijk op de bezwaren ingaan. Maar verder lijkt het me ook een mooi initiatief, zeker voor een belijdenisdienst of avondmaal, zodat je geen mensen in een afzonderlijke ruimte hoeft te laten meekijken.
- FlyingEagle
Prachtig!
- Delftenaar
Mooi.Erskinees schreef: ↑26 apr 2025, 13:50 https://www.gergemkampen.nl/kerkdienste ... bovenkerk/
Zeker omdat de Bovenkerk anders onttrokken aan de eredienst zou worden.
De Bovenkerk is al onttrokken aan de eredienst. Het gebouw was eigendom van de Protestantse gemeente Kampen, maar is nu overgedragen aan de Stichting Bovenkerk Kampen. Een religieuze bestemming heeft het gebouw dus niet meer. De GG Kampen huurt een paar keer per jaar het gebouw van de stichting.Delftenaar schreef: ↑26 apr 2025, 18:22Mooi.Erskinees schreef: ↑26 apr 2025, 13:50 https://www.gergemkampen.nl/kerkdienste ... bovenkerk/
~~Soli Deo Gloria~~
Best lastig voor jou om een GG complimenten te geven zie ik. Ik vind het een prachtig initiatief en de kerkenraad van de plaatselijke GG geeft een prima motivatie van hun keuze.Hendrikus schreef: ↑26 apr 2025, 18:37De Bovenkerk is al onttrokken aan de eredienst. Het gebouw was eigendom van de Protestantse gemeente Kampen, maar is nu overgedragen aan de Stichting Bovenkerk Kampen. Een religieuze bestemming heeft het gebouw dus niet meer. De GG Kampen huurt een paar keer per jaar het gebouw van de stichting.Delftenaar schreef: ↑26 apr 2025, 18:22Mooi.Erskinees schreef: ↑26 apr 2025, 13:50 https://www.gergemkampen.nl/kerkdienste ... bovenkerk/
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ik zou er bijna lid van de GG Kampen voor worden.
Ik vind het een mooi iets voor door de weekse diensten. Anders niet.
- FlyingEagle
Wat maakt voor jou dat verschil?KDD schreef:Ik vind het een mooi iets voor door de weekse diensten. Anders niet.
Het is niet nodig. Ik vind het afleidend voor de gemeente. Ik zou er wel voor zijn als het een dienst zou zijn om missionaire redenen, naast de reguliere kerkdiensten. Ik ken Kampen niet, dus ik weet niet of er ruimte is voor evangelisatie. Ik vind het ook fijn dat om in dezelfde kerk gedoopt te zijn, belijdenis te doen en trouwen, en als het gegeven is om aan het avondmaal te gaan.
- FlyingEagle
Je hebt nog niet aangegeven waarom het voor een weekdienst anders zou zijn dan een zondagsdienst dienst.KDD schreef:Het is niet nodig. Ik vind het afleidend voor de gemeente. Ik zou er wel voor zijn als het een dienst zou zijn om missionaire redenen, naast de reguliere kerkdiensten. Ik ken Kampen niet, dus ik weet niet of er ruimte is voor evangelisatie. Ik vind het ook fijn dat om in dezelfde kerk gedoopt te zijn, belijdenis te doen en trouwen, en als het gegeven is om aan het avondmaal te gaan.
De bedoeling, zoals ik het begrijp, is om te voorkomen dat de oude kerk werd gesloopt of er iets anders mee gedaan zal worden. Ik zou dat ook niet fijn vinden. Dus weekdiensten daar houden om dat te voorkomen zou een mooi oplossing zijn.