Dit boek staat ook op mijn verlanglijstje. Ik ben ook benieuwd.
Laatst gekochte boeken
Re: Laatst gekochte boeken
Fides Quaerens Intellectum
- Johann Gottfried Walther
- Het gezicht van Obadja. Ds. H. Veldkamp
- Deze ellendige riep en de HEERE hoorde. Levensschets en brieven van Ds. J.H. Koster (1881 - 1949).
- Deze ellendige riep en de HEERE hoorde. Levensschets en brieven van Ds. J.H. Koster (1881 - 1949).
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
-
1000 jaar weer, wind en water deel 8
Ralph Erskine - tot u is het woord der zaligheid gezonden
Ralph Erskine - tot u is het woord der zaligheid gezonden
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Niet gekocht, wel gekregen:
- Prof. Dr. H. van den Belt: Geestspraak. [Over het gezag van de Bijbel]
- Sieg Monten: Historische atlas van de Lage Landen 814-1256 en 1257- 1439
- Prof. Dr. H. van den Belt: Geestspraak. [Over het gezag van de Bijbel]
- Sieg Monten: Historische atlas van de Lage Landen 814-1256 en 1257- 1439
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Vanmorgen uitgelezen. Aanrader!
Een boek, een keer zonder die emoties van mensen die ooit afscheid namen, maar gewoon een echte buitenstaander. Sterk vind ik dat hij veel zijn gedachten op dat moment opschrijft. Dat geeft een mooi inkijkje hoe een willekeurige buitenstaander de dingen ervaart die voor ons volstrekt normaal zijn. Mooi hoe breed hij heeft gekeken. Verschillen de flanken, maar ook dominees, kerkdiensten, SGP, scholen, enzovoorts.
Falke slaat de plank soms ook echt mos wat interpretatie van wat hij ziet/hoort betreft, dat maakt het boek eigenlijk vooral sterker.
Enige minpuntje is dat hij zegt dat alle Biibelteksten / gedeelten in zijn boek Statenvertaling 1637 is, maar sommige teksten wijken duidelijk af en zijn ook geen HSV (althans, niet alle, ik heb niet elke afwijkend tekst zelf nagezocht). Dat lijkt mij een slordigheid die een eenvoudig te voorkomen of te corrigeren was.
- Joan Lodewijk Ewald (1748-1822): De Godvruchtige Avondmaalganger
- Joseph Alleine: In het net van het Evangelie.
- Joseph Alleine: In het net van het Evangelie.
Jacobus van Houte (1707 - omstreeks 1761)
Formulier van het Heilig Avondmaal.
Formulier van het Heilig Avondmaal.
- J.C. Philpot
F.W. Verbaas - De schilder en de prinses (gratis gekregen)
B.A. Ramsbottom - Gevonden door de Opperherder (met voorwoord van ds. J. Roos)
B.A. Ramsbottom - Gevonden door de Opperherder (met voorwoord van ds. J. Roos)
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Openbaring van Jezus Christus - Aren van Waarde
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Die Van Peperstraten heeft een buitengewoon boeiende openingszin gefabriceerd.
Het Formulier van het Heilig Avondmaal door Jacobus van Houte.