Presidentsverkiezingen USA 2024
Re: Presidentsverkiezingen USA 2024
Op een gegeven moment keert de wal het schip:
Sinds het presidentschap van Trump:
-Crashte de economie; de eierprijzen zijn nog steeds hoog.
-Zijn ongeveer 60.000 overheidsmedewerkers ontslagen: het grootste maandelijkse banenverlies sinds juni 2020
-Alle winsten op de aandelenmarkt voor dit jaar ongedaan gemaakt
-is Musk 27% minder rijk
-Vervreemdde Trump al onze traditionele bondgenoten
-Ernstig verzwakt vertrouwen in Amerikaanse verdragen
-Koos de kant van Rusland, China, Noord-Korea en Hongarije in de VN
-Heeft de oorlog in Oekraïne niet in één dag beëindigd
-Kreeg met name de rest van de Hamas-gijzelaars niet terug, of het nu Amerikanen of Israëli's waren
-Maakte mazelen weer 'geweldig'
Aldus een lijstje wat je her en der op Amerikaanse forums tegenkomt.
-Zijn ongeveer 60.000 overheidsmedewerkers ontslagen: het grootste maandelijkse banenverlies sinds juni 2020
-is Musk 27% minder rijk
-Kreeg met name de rest van de Hamas-gijzelaars niet terug, of het nu Amerikanen of Israëli's waren
Dat laatste punt is wel interessant, maar ook wat overdreven. Ik denk dat wat deze regering doet best grote gevolgen heeft voor volksgezondheid en dat je meer sterfte zult zien in de zin dat de (voor leeftijdsopbouw gecorrigeerde) sterftecijfers in VS behoorlijk zullen toenemen. Ook denk ik dat RFK jr niet echt geweldig is op zijn post. Vragen over vaccinatie kunnen best, maar om nu weer over de standaard vaccinaties te beginnen. Het vertrouwen in bijvoorbeeld betrouwbaarheid van DKTP en MMR vaccins is best belangrijkZWP schreef: ↑13 mar 2025, 11:15 Op een gegeven moment keert de wal het schip:
-is Musk 27% minder rijk
Het is wel waar dat men in de VS echt wel doorslaat qua vaccinaties. Zoveel vaccins worden opgedrongen en er wordt zo vijandig gesproken in de debatten over vaccinatie. Het is echt niet zo dat mazelen vergelijkbaar is met Ebola, maar het is ook weer niet vergelijkbaar met een verkoudheid. Kans op overlijden door mazelen wordt geschat op ergens tussen 0.1% en 1% (sterk leeftijdsafhankelijk en mazelen "reset" immuunsysteem). Dat is veel overleden kinderen als je een epidemie laat razen in niet-gevaccineerde populatie, maar ook geen reden tot heel grote paniek als je mazelen krijgt.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Canadezen hebben een nieuwe hekel aan een Nederlander. Mark Rutte, de leider van de NAVO en naast Trump zittend, zei niets toen Trump begon over het overnemen van Canada en het maken van een 51e staat.
Dat vind ik eerlijk gezegd ook onbegrijpelijk.
Canada is toch ook lid van de NAVO?
Canada is toch ook lid van de NAVO?
Daarom heb jij ook niet de baan van Rutte. Hij deed het uitstekend in de oval office.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Dat ontken ik niet, maar meepraten alleen kan niet de norm zijn. Dat deed hij ook niet, dat scheelt.
GGD in Brabant maakt zich wel grote zorgen om het aantal mazelen gevallen rondom Eindhoven, hoorde ik maandag jongstleden.parsifal schreef: ↑13 mar 2025, 11:34Dat laatste punt is wel interessant, maar ook wat overdreven. Ik denk dat wat deze regering doet best grote gevolgen heeft voor volksgezondheid en dat je meer sterfte zult zien in de zin dat de (voor leeftijdsopbouw gecorrigeerde) sterftecijfers in VS behoorlijk zullen toenemen. Ook denk ik dat RFK jr niet echt geweldig is op zijn post. Vragen over vaccinatie kunnen best, maar om nu weer over de standaard vaccinaties te beginnen. Het vertrouwen in bijvoorbeeld betrouwbaarheid van DKTP en MMR vaccins is best belangrijkZWP schreef: ↑13 mar 2025, 11:15 Op een gegeven moment keert de wal het schip:
-is Musk 27% minder rijk
Het is wel waar dat men in de VS echt wel doorslaat qua vaccinaties. Zoveel vaccins worden opgedrongen en er wordt zo vijandig gesproken in de debatten over vaccinatie. Het is echt niet zo dat mazelen vergelijkbaar is met Ebola, maar het is ook weer niet vergelijkbaar met een verkoudheid. Kans op overlijden door mazelen wordt geschat op ergens tussen 0.1% en 1% (sterk leeftijdsafhankelijk en mazelen "reset" immuunsysteem). Dat is veel overleden kinderen als je een epidemie laat razen in niet-gevaccineerde populatie, maar ook geen reden tot heel grote paniek als je mazelen krijgt.
Ja, mazelen wil je niet hebben, maar ook geen reden tot paniek. Als nu heel veel mensen gaan geloven dat op de buik slapen voor jonge babies een goed idee is, zal waarschijnlijk het aantal gevallen van wiegendood toenemen en misschien verdubbelen, maar de kans blijft klein dat een baby die consistent op buik slaapt overlijdt. Alleen zijn dit soort sterfgevallen te voorkomen en daarom wil je niet dat mazelen rond gaat en wordt geadviseerd dat kinderen op hun rug slapen.CvdW schreef: ↑14 mar 2025, 07:04GGD in Brabant maakt zich wel grote zorgen om het aantal mazelen gevallen rondom Eindhoven, hoorde ik maandag jongstleden.parsifal schreef: ↑13 mar 2025, 11:34Dat laatste punt is wel interessant, maar ook wat overdreven. Ik denk dat wat deze regering doet best grote gevolgen heeft voor volksgezondheid en dat je meer sterfte zult zien in de zin dat de (voor leeftijdsopbouw gecorrigeerde) sterftecijfers in VS behoorlijk zullen toenemen. Ook denk ik dat RFK jr niet echt geweldig is op zijn post. Vragen over vaccinatie kunnen best, maar om nu weer over de standaard vaccinaties te beginnen. Het vertrouwen in bijvoorbeeld betrouwbaarheid van DKTP en MMR vaccins is best belangrijkZWP schreef: ↑13 mar 2025, 11:15 Op een gegeven moment keert de wal het schip:
-is Musk 27% minder rijk
Rutte lacht zich meestal door ongemakkelijke politieke situaties heen. Gezien zijn succes ermee, schijnt een politicus daar ver mee te kunnen komen.
Voor Rutte zelf is zijn hoofdtaak nu om zowel Trump als de andere bondgenoten in de NAVO bij elkaar te houden. Aangezien de NAVO vooral afhankelijk is van de Amerikaanse militaire macht, snap ik die overdaad aan complimenten richting Trump wel. Het is een taak die prima bij een politicus als Rutte, die we toch al niet op heel veel principes kunnen betrappen, past.
- J.C. Philpot
Rutte heeft eerder gezegd dat hij niet onmiddellijk op ieder stuk vlees afrent, dat in de arena geworpen wordt. En daar heeft hij volkomen gelijk in. Er zijn nogal een aantal mensen die daarvan kunnen leren.
Rutte heeft uitstekend bemiddeld tussen Zelensky en Trump. En dat doe je niet door publiek mee te gaan schreeuwen in de media, maar door tactische inzet van diplomatie.
Politici en anderen die voor de bühne verontwaardigheid spelen in de media, oogsten hun gewenste applaus, maar bereiken doorgaans verder helemaal niets.
Rutte heeft uitstekend bemiddeld tussen Zelensky en Trump. En dat doe je niet door publiek mee te gaan schreeuwen in de media, maar door tactische inzet van diplomatie.
Politici en anderen die voor de bühne verontwaardigheid spelen in de media, oogsten hun gewenste applaus, maar bereiken doorgaans verder helemaal niets.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
-
Precies, Rutte is voor de Navo de juiste man op de juiste plaats. Heb hem nog eens ontmoet toen hij nog premier was, de vaardigheid waarmee Rutte kan bemiddelen en bruggen kan bouwen vond ik echt bewonderenswaardig. Er was best een kritische zaal maar na afloop was iedereen positief over Rutte, nog niet direct over het beleid en dat hoeft ook niet natuurlijk.
Dat doet hij anders wel als hem dat zo uitkomt. Sterker nog: soms pakt hij dat vlees op en doet hij zelf er nog wat vlees bij. Ik kan me nog een incident vlak voor verkiezingen in 2017 herinneren waarbij hij een ruzie met Turkije uitbuitte. Dat legde hem electoraal geen windeieren. De kunst is natuurlijk om dat op een opportuun tijdstip te doen en dat kan Rutte. Die tijdstippen waren er bij Rutte vooral in verkiezingstijd.J.C. Philpot schreef: ↑14 mar 2025, 09:03 Rutte heeft eerder gezegd dat hij niet onmiddellijk op ieder stuk vlees afrent, dat in de arena geworpen wordt. En daar heeft hij volkomen gelijk in. Er zijn nogal een aantal mensen die daarvan kunnen leren.
Rutte is een oliemannetje. Politieke tegenstanders noemen dat draaien, maar het is wel heel effectief in de diplomatie.
Ik vond Rutte als premier echt slecht, omdat juist in zo'n functie betrouwbaarheid en geloofwaardigheid belangrijk is. Dat mensen hun overheid kunnen vertrouwen maakt een samenleving zo veel leefbaarder.
Als NAVO baas is hij wel op zijn plaats denk ik.
Als NAVO baas is hij wel op zijn plaats denk ik.
Rutte vertelde eerst dat Oekraïne in de NAVO thuishoort, maar nu Trump in het Witte Huis zit zegt hij doodleuk dat dat van tafel is en sterker nog: dat we na moeten denken over normalisatie van de betrekkingen met Rusland, ook als dat land in de toekomst delen van Oekraïne bezet blijft houden na een eventueel akkoord.
Zo de wind waait, waait zijn jasje en ik zie aan de weinig lovende commentaren van nogal wat Europeanen dat ze nu ook kennis maken met zijn flexibiliteit als het om standpunten aankomt.