Ik ben elke week nog weer blij als ik De Saambinder (samen met De Wachter Sions) weer in de brievenbus vind.KDD schreef: ↑12 mar 2025, 23:13Voor een deel wel, maar voor een andere deel blijkbaar niet. Ik kijk er altijd naar uit. Het geeft goede leesstof voor de zondag. Een van de problemen die de kerk in het westen heeft, is dat ze verwend zijn. En dan word je kieskeurig en veracht je de kleine dingen. Een verzadigde ziel vertreedt het honigzeem; maar aan een hongerige ziel is alle bitter zoet.GG links schreef: ↑12 mar 2025, 11:48Het enige wat de Saambinder niet doet is samenbinden.Tiberius schreef: ↑12 mar 2025, 08:54Who cares?Job schreef: ↑11 mar 2025, 23:34 Elders op het forum wordt gevraagd naar de rouwdienst van een emeritus-predikant. Tot op heden is deze niet gepubliceerd op gergeminfo. Zo zijn ook afscheids- noch intrededienst van ds. P.G. Heijkamp er gepubliceerd en is daar van betreffende predikant ook geen foto te vinden (nadat er volgens mij eerder een screenshot stond van hem uit een beelduitzending, iets wat ik sowieso een slecht gebruik vind). Enkele gemeenten willen ook hun tweetallen niet meer op de website laten publiceren. Al met al: gergeminfo heeft niet in alle activiteiten (meer) de volledige steun van alle gemeenten cq.voorgangers, lijkt het. Dat is natuurlijk geen probleem; laat men die vrijheid vooral nemen. Ik hoop dat het wel signalen zijn die ter harte worden genomen om als website de definitieve professionaliseringsslag te maken. Het is al lang geen particuliere website meer, dat zou het zeker ook niet moeten zijn en er is in de loop der jaren al best wat verbeterd. Ik denk dat persoonlijk door de beheerder geschreven stukjes zouden moeten verdwijnen, bijvoorbeeld rond een nieuwsgebeurtenis. Ook screenshots uit beelduitzendingen zouden wat mij betreft onmiddellijk mogen verdwijnen. En wanneer er alleen nog maar tweetallen en beroepen zouden worden gepubliceerd die officieel zijn doorgegeven aan het kerkelijk bureau, zou het helemaal top zijn.
Ik heb ook niet de illusie dat Refoforum door de hele reformatorische gezindte gedragen wordt.
Evenmin wordt de Saambinder door alle GG'ers gedragen.
Wat ik wel mis zijn de gedegen stukjes van eerder, bv Kort Kommentaar (met een K, van ds. van Haaren, of in de Wachter, de gedegen stukjes van L.M.P. Scholten. Of de bevindelijke stukjes van ds. W.C. Lamain.
Er staan nog goed leesbare artikelen in De Saambinder: Denk ook aan af en toe een actuele beschouwing van dr. C.S.L. Janse.