Trudeau heeft geen punt. Hij is zelf verantwoordelijk voor de verschrikkelijke moord van ongeborenen. Toen Trump tijdens zijn eerste termijn stopte met het sponsoren van abortussen in andere landen, maakte Trudeau gelijk bekend dat hij de Canadese bijdrage aan abortussen in derdewereldlanden ging verdubbelen. Verder was hij all woke all the time. Ik hoop voor jullie dat jullie nooit een leider als Trudeau zullen krijgen. Hij heeft veel kapot gemaakt in ons land. Een oordeel over land en volk.parsifal schreef: ↑04 mar 2025, 18:46 Hier heeft Trudeau wel een punt
https://bsky.app/profile/adamjschwarz.b ... kuantbfs2p
En in reactie noemt Trump Trudeau weer gouvneur. Dit is echt eng gedrag van een staatshoofd.
Presidentsverkiezingen USA 2024
Re: Presidentsverkiezingen USA 2024
Ik ben het in dit geval toch met Trudeau eens. De VS en Canada hebben al enkele honderden jaren een goede vriendschap en nauwe samenwerking op veel gebieden. Nu begint Donald Trump een economische oorlog met het uitgesproken doel om Canada economisch kapot te maken zodat ze uiteindelijk willen fuseren met de VS. Dat steekt toch wel heel schril af tegen al die innige vriendschap met Putin en Kim Jong Un.KDD schreef: ↑05 mar 2025, 01:26Trudeau heeft geen punt. Hij is zelf verantwoordelijk voor de verschrikkelijke moord van ongeborenen. Toen Trump tijdens zijn eerste termijn stopte met het sponsoren van abortussen in andere landen, maakte Trudeau gelijk bekend dat hij de Canadese bijdrage aan abortussen in derdewereldlanden ging verdubbelen. Verder was hij all woke all the time. Ik hoop voor jullie dat jullie nooit een leider als Trudeau zullen krijgen. Hij heeft veel kapot gemaakt in ons land. Een oordeel over land en volk.parsifal schreef: ↑04 mar 2025, 18:46 Hier heeft Trudeau wel een punt
En in reactie noemt Trump Trudeau weer gouvneur. Dit is echt eng gedrag van een staatshoofd.
En wat doet Donald Trump nu eigenlijk nog om de vraag naar abortus in de VS te verminderen, of het te verbieden? Hij heeft de hele vraag lekker van zich afgeschud en bij de regeringen van de 50 staten neergelegd.
Op dat punt hebt je gelijk. En, het is waar, Trump maakt zijn eigen niet zo druk over abortus. Maar toch heeft hij wat goede dingen gedaan op dat gebied. Er moet natuurlijk veel meer gedaan worden.gallio schreef: ↑05 mar 2025, 01:55Ik ben het in dit geval toch met Trudeau eens. De VS en Canada hebben al enkele honderden jaren een goede vriendschap en nauwe samenwerking op veel gebieden. Nu begint Donald Trump een economische oorlog met het uitgesproken doel om Canada economisch kapot te maken zodat ze uiteindelijk willen fuseren met de VS. Dat steekt toch wel heel schril af tegen al die innige vriendschap met Putin en Kim Jong Un.KDD schreef: ↑05 mar 2025, 01:26Trudeau heeft geen punt. Hij is zelf verantwoordelijk voor de verschrikkelijke moord van ongeborenen. Toen Trump tijdens zijn eerste termijn stopte met het sponsoren van abortussen in andere landen, maakte Trudeau gelijk bekend dat hij de Canadese bijdrage aan abortussen in derdewereldlanden ging verdubbelen. Verder was hij all woke all the time. Ik hoop voor jullie dat jullie nooit een leider als Trudeau zullen krijgen. Hij heeft veel kapot gemaakt in ons land. Een oordeel over land en volk.parsifal schreef: ↑04 mar 2025, 18:46 Hier heeft Trudeau wel een punt
En wat doet Donald Trump nu eigenlijk nog om de vraag naar abortus in de VS te verminderen, of het te verbieden? Hij heeft de hele vraag lekker van zich afgeschud en bij de regeringen van de 50 staten neergelegd.
Maar daar heeft Trudeau het niet over hier. Wat betreft de handelsoorlog heeft Trudeau een punt en Trump toont een gigantisch gebrek aan respect door te praten alsof Canada onderdeel van VS is en Trudeau daarom gouveneur te noemen.KDD schreef: ↑05 mar 2025, 01:26Trudeau heeft geen punt. Hij is zelf verantwoordelijk voor de verschrikkelijke moord van ongeborenen. Toen Trump tijdens zijn eerste termijn stopte met het sponsoren van abortussen in andere landen, maakte Trudeau gelijk bekend dat hij de Canadese bijdrage aan abortussen in derdewereldlanden ging verdubbelen. Verder was hij all woke all the time. Ik hoop voor jullie dat jullie nooit een leider als Trudeau zullen krijgen. Hij heeft veel kapot gemaakt in ons land. Een oordeel over land en volk.parsifal schreef: ↑04 mar 2025, 18:46 Hier heeft Trudeau wel een punt
Ondertussen zijn ook abortus cijfers in Canada lager dan in VS en is de levensverwachting veel hoger. Effectief werkt het wat beter voor het leven.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ik weet het, ik tel doorgaans toch niet zo mee, maar toch, laat me toe dit even op te merken, moest ik denken aan een man die zo groot was in eigen oog. Hij heette Nebukadnezar. Is dit niet het grote America dat ik....
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Ik ben het met je eens @DIA.
In de Bijbel worden heel wat richtlijnen gegeven voor koningen. Maar deze leider voldoet bepaald niet aan het ideaalbeeld wat de Bijbel schetst over een 'koning'. Zaken als dienstbaarheid, rechtvaardigheid, wijsheid, integriteit en verantwoordelijkheid zijn soms ver te zoeken. Ik weet dat dit wordt alleen geheel vervuld wordt door de Koning der Koningen. Maar het is te wensen dat onze regeringsleider daar ook al iets van mogen laten zien.
En er is natuurlijk dat beeld:
https://nypost.com/2025/02/26/world-new ... -for-gaza/
(ik deel maar uit traditioneel Trump-georienteerde krant).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
Een fact-check van de speech van Trump gisteren:
https://www.nytimes.com/live/2025/03/05 ... roid-shareDe president herhaalde bekende overdrijvingen en onwaarheden over de economie, het ministerie van Overheidsefficiëntie en tarieven.
President Trump heeft dinsdagavond in een toespraak tot een gezamenlijke zitting van het Congres een lijst afgevinkt van vermeende prestaties en rechtvaardigingen voor zijn vele uitvoerende acties die het binnenlands en buitenlands beleid op zijn kop hebben gezet. De toespraak, de langste presidentiële toespraak tot het Congres in de moderne geschiedenis, duurde meer dan een uur en 40 minuten en stond vol met bekende overdrijvingen en onwaarheden.
Trump overdreef de hoeveelheid van wat hij fraude noemde die door het Department of Government Efficiency aan het licht was gebracht, misleidde over energie- en milieubeleid en rechtvaardigde ingrijpende tarieven met hyperbolische beweringen over de wereldhandel, naast andere verklaringen.
Hier is een factcheck:
Maar waarom nu bij Trunp @DIA? Houden onze leiders meer rekening met God en gebod?
Ik heb ze anders nog niet zien figureren als gouden beeld in een AI filmpje.
Op sommige momenten is het best fijn een letterlijke parallel te kunnen trekken, laten we dat niet moeilijke maken dan het is.
Op sommige momenten is het best fijn een letterlijke parallel te kunnen trekken, laten we dat niet moeilijke maken dan het is.
Het zal best fijn voelen ja. Meestal is het gevoel niet zo'n beste graadmeter.
Ok Denkbeelden die tot een fijn gevoel leiden zijn goed (als ze uitblinken in simpelheid...?) maar andersom niet?
Maar laat verder maar. Mijn afdronk van hier - en van de EU - is dat de haat tegen Trump groter is dan de wens tot vrede.
Vrede is niet het magische woord. Er is ook valse en onrechtvaardige vrede waar zachte heelmeesters stinkende wonden makenWim Anker schreef: ↑05 mar 2025, 17:33Ok Denkbeelden die tot een fijn gevoel leiden zijn goed (als ze uitblinken in simpelheid...?) maar andersom niet?
Maar laat verder maar. Mijn afdronk van hier - en van de EU - is dat de haat tegen Trump groter is dan de wens tot vrede.
En het is (bij mij) geen haat tegen Trump. Maar zijn beleid is destructief en het is afwachten hoe dit op de langere termijn uitpakt. Ook als het gaat om de democratie in de VS. Daar zijn terechte zorgen over.
Het is prima om een enorme afkeer te hebben van zijn beleid als de manier waarop hij dat presenteert. Waarom zou je dat in rekening brengen ten opzichte van de wens tot vrede?