Erdee

Forummer

Re: Erdee

Bericht door Forummer »

DDD schreef: 11 jan 2025, 15:27
Herman schreef: 10 jan 2025, 09:52
ZWP schreef: 10 jan 2025, 09:41 Waarom moet de conclusie veroordelend zijn, in plaats van dat het slechts de kritische punten samenvat? Anders gaat de conclusie misschien verder dan de optelsom van die kritische punten.
Je kunt toch een standpunt moeten bespreken waar je conclusie is dat iets over de grens is? En ik lees hier meer een conclusie, dan een oordeel. De bijbel geeft genoeg aanleiding om het evangelie te definiëren en als je dan de kenmerken van die definitie niet meer haalt, dan is een scherpe conclusie nodig. Geen zalvende toon.
Dat is een kwestie van definitie. Maar de voorbeelden die Jurjen ten Brinke aanhaalt, zijn duidelijke voorbeelden waarin het oordeel geen conclusie was die door de stellingen gedragen werd (en waarbij de stellingen ook nog eens heel twijfelachtig waren, in ieder geval bij het stuk over de Alphacursus).
Eens, goed stuk van Jurjen.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
DDD

Bericht door DDD »

Steef Post reageert weer.

Ik kan mij wel in zijn betoog vinden. Ook eerlijk dat hij toelicht hoe hij naar zijn persoonlijke voorkeuren kijkt.

Ik geloof ook dat dit gesprek iets zinnigs oplevert. Dat kun je toch ook niet van alle discussies op de opiniepagina's (trouwens ook op dit forum) zeggen.

Daar ben ik wel dankbaar voor.

https://www.rd.nl/artikel/1092072-steef ... sie-schuil
alepha

Bericht door alepha »

Inderdaad, een mooi genuanceerd artikel. Veel genuanceerder dan de colum over de Alphacursus, waar Jurjen onder andere tegen ageert. Als Steef op de wijze van het huidige artikel iets over de Alpha-cursus geschreven zou hebben, zou het een heel ander verhaal zijn geweest.
DDD

Bericht door DDD »

Dat is waar. Maar zo is het ook goed. Wij hoeven niet van een ander te verwachten dat deze volmaakt zal zijn. Misschien spreekt hij soms waar hij zou moeten zwijgen. Maar er zijn ook velen die vaak zwijgen terwijl zij zouden moeten spreken.

Niet om daarmee het ene goed te praten. Maar dat laatste lijkt in sommige kerkelijke culturen meer geaccepteerd. Terwijl zwijgen als je zou moeten spreken net zo goed verkeerd is.
DDD

Bericht door DDD »

Is er een manier om het live-blog over de synode op een logische volgorde te krijgen? Om onduidelijke redenen moet je dat van beneden naar boven lezen. Ik heb nog steeds geen efficiënte manier gevonden om dat soort artikelen te lezen. En als ze dan de regels nog gewoon van beneden naar boven lieten lopen, was het nog tot daaraantoe, maar ieder artikel moet je weer op zichzelf van boven naar beneden scrollen.
Henk J

Bericht door Henk J »

https://www.rd.nl/artikel/1096169-basis ... een-school
Vond het een interessant stuk. Maar heb niet gelezen wat het lerarenbeleid is op deze school? Naar mijn mening kun je ondanks diverse leerlingen de identiteit wel vasthouden zolang de leraren wel uit de eigen achterban komen.
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Henk J schreef: 17 feb 2025, 13:54 https://www.rd.nl/artikel/1096169-basis ... een-school
Vond het een interessant stuk. Maar heb niet gelezen wat het lerarenbeleid is op deze school? Naar mijn mening kun je ondanks diverse leerlingen de identiteit wel vasthouden zolang de leraren wel uit de eigen achterban komen.
Ik heb het ook met interesse gelezen. Bij ons in het dorp speelt momenteel ook nogal wat met betrekking tot de school. Alleen ouders die meelevend lid zijn van de plaatselijke kerken en waarvan de kinderen gedoopt zijn mogen lid worden van de schoolvereniging. Er zijn ook ouders die elders kerken en ook lid willen worden. Morgenavond hebben we een ledenvergadering en woensdag hebben een aantal ouders het bestuur gedagvaard bij de rechtbank in Breda.
DDD

Bericht door DDD »

Wat een rare situatie. Ik ben benieuwd naar de uitkomsten van zo'n procedure en eigenlijk ook wel naar de processtukken.

Wat is het geschil dat aan de rechter wordt voorgelegd? Vreemd tijdstip voor een ledenvergadering trouwens. Op welke manier wil het schoolbestuur de uitkomsten van de vergadering meenemen in de procedure? Of misschien is het alleen een rolzitting, en nog niet de inhoudelijke behandeling van de zaak.
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Een aantal ouders eist woensdag toelating als lid van de schoolvereniging.

De leden mogen dinsdag stemmen over de eisen welke moeten gelden voor het lidmaatschap.

De eigenlijke onrust is ontstaan doordat de school wilde onderzoeken om zich aan te sluiten bij De Planthof. Een aantal ouders en is hier verontrust over en zijn bang dat de school verrechtst. Dit plan is inmiddels in de ijskast gezet.
deschpin

Bericht door deschpin »

Op 19 februari met genoegen het artikel over proefschrift door Eva van Urk gelezen.
Het handelt over de verhouding tussen de mens als beelddrager Gods en de crisis van de biodiversiteit.
Komt heel genuanceerd en evenwichtig over.

Vooral de typering dat we als mensen bladzijdes uit het boek van de natuur scheuren prikkelt mijn gedachten.
Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.
Job

Bericht door Job »

Verder even los van de inhoud: als ik het interview met Tenira Sturm lees en vergelijk met het eerdere interview met Andre Nieuwkoop, dan zie ik deze overeenkomst: het refomuziekwereldje lijkt niet heel veilig te voelen.
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

Job schreef: 15 mar 2025, 09:39 Verder even los van de inhoud: als ik het interview met Tenira Sturm lees en vergelijk met het eerdere interview met Andre Nieuwkoop, dan zie ik deze overeenkomst: het refomuziekwereldje lijkt niet heel veilig te voelen.
wat is er niet veilig aan?
HHR

Bericht door HHR »

Job schreef: 15 mar 2025, 09:39 Verder even los van de inhoud: als ik het interview met Tenira Sturm lees en vergelijk met het eerdere interview met Andre Nieuwkoop, dan zie ik deze overeenkomst: het refomuziekwereldje lijkt niet heel veilig te voelen.
Ik heb het interview niet gelezen, maar weet wel dat het refo muziek wereldje , inclusief de koren, grote gelijkenissen vertoont met de seculiere muziekwereld, incl macht, roem, eer en overspel.
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

HHR schreef: 15 mar 2025, 10:38
Ik heb het interview niet gelezen, maar weet wel dat het refo muziek wereldje , inclusief de koren, grote gelijkenissen vertoont met de seculiere muziekwereld, incl macht, roem, eer en overspel.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat de grote namen hier iets mee te maken hebben eigenlijk., nou ja macht eer roem eerder dan overspel.
Nuance

Bericht door Nuance »

Geytenbeekje schreef: 15 mar 2025, 10:41
HHR schreef: 15 mar 2025, 10:38
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat de grote namen hier iets mee te maken hebben eigenlijk., nou ja macht eer roem eerder dan overspel.
Je zou eens moeten weten…
Plaats reactie