Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?
Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?
Een nieuwe bril.
Kost me zowat 980 euro waarvan de verzekering 40 euro vergoed. Moest er toch wel even om glimlachen...
Kost me zowat 980 euro waarvan de verzekering 40 euro vergoed. Moest er toch wel even om glimlachen...
Als je van die 40 euro een gebakje koopt, kun je het nu wel goed zien 

-
Abonnement bij de Openbare Bibliotheek. Behoedt me wellicht voor het doen van verkeerde aankopen.

Ah leuk die western lego. Daar heb ik ook wel wat van. Ik wilde altijd heel graag dat grote fort maar helaas was die boven budget. Ik kijk er nog weleens naar op marktplaats.Dodo schreef: ↑06 jan 2025, 22:55Middeleeuwse?![]()
Ik heb vorige week de General Store gekocht van Bricklink. De kleinkinderen hebben de oude western-sets ontdekt die in de berging lagen. Deze sluit daar mooi bij aan.
Bricklink is mooi maar toch merk je dat het een slagje minder is dan de echte legosets. Ik had het idee dat de beschrijving niet helemaal klopte overal.
Toch een mooi bouwsel met veel details.
Ik heb op zolder een grote tafel waarop lego gebouwd mag worden. Nu staat de winterlego er. Als het voorjaar komt wil ik er een westerntafel van maken. Deels sets, deels zelf bouwen. En de kleintjes mogen er aan meedoen zoveel en wat ze willen.
-
Bijbelverklaring van Thomas Scott
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Ik wil een grote set voor volwassenen kopen om te bouwen (4.000 stenen). Is dat handig om die met kinderen te bouwen, of gaat dat niet?
Hangt een beetje van het kind af, momenteel ligt al mijn Lego bij mijn neefje van 10 jaar, die ze met gemak alleen opbouwt. Ondertussen is mijn nichtje van 5 ook gebeten door de Lego microbe en bouwt zij al alleen de bloemesetjes.
Met kinderen gaat sowieso wel lukken, al is bouwen met veel mensen tegelijk ook lastig.
Zelf bouwen door kinderen, daar is bouwervaring wel handig voor. Een zevenjarige bouwt normaal gesproken geen 18+ set op. Een tienjarige zal dat wellicht wel kunnen als het niet de eerste set is.
-
Eindelijk is dat TV toestel de deur uit, dat betekent winst aan nuttige tijd.
Nooit extra premie betalen voor brillen vergoeding!HannekeL schreef:Een nieuwe bril.
Zet gewoon 10€ p/mnd apart dan heb je na 2 jaar ook een 'vergoeding' ; de premie kost je meer.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Bedankt voor de tip! Volgende keer worden het waarschijnlijk multifocale glazen wat nog iets duurder is. Kan ik al beginnen sparen :-)Orchidee schreef: ↑03 feb 2025, 12:30Nooit extra premie betalen voor brillen vergoeding!HannekeL schreef:Een nieuwe bril.
Zet gewoon 10€ p/mnd apart dan heb je na 2 jaar ook een 'vergoeding' ; de premie kost je meer.
Ik woon in België en daar werkt de ziekteverzekering net iets anders. Wij kunnen alleen kiezen bij welk ziekenfonds we ons aansluiten, maar niet wat wel of niet gedekt wordt. Ik koos voor CM (Christelijk Ziekenfonds) zij bepalen samen met de overheid wat wel of niet vergoed wordt.
Oke, daar zijn de vergoedingen dan misschien anders.HannekeL schreef:Bedankt voor de tip! Volgende keer worden het waarschijnlijk multifocale glazen wat nog iets duurder is. Kan ik al beginnen sparen :-)Orchidee schreef: ↑03 feb 2025, 12:30Nooit extra premie betalen voor brillen vergoeding!HannekeL schreef:Een nieuwe bril.
Ik woon in België en daar werkt de ziekteverzekering net iets anders. Wij kunnen alleen kiezen bij welk ziekenfonds we ons aansluiten, maar niet wat wel of niet gedekt wordt. Ik koos voor CM (Christelijk Ziekenfonds) zij bepalen samen met de overheid wat wel of niet vergoed wordt.
Hier in Nederland moet je er bewust wel of niet voor kiezen om een eventuele bril vergoeding te krijgen 1 x in de 2 jaar.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Het bouwen meer meer tegelijk gaat best. Ik heb de Notre-Dame van Parijs in lego gekocht en hij is spijtig genoeg in drie zondagen al af. Daar zaten overigens heel veel elementen in die meerdere keren voorkwamen per bouwdeel, dus dan kan je makkelijk het werk verdelen.Mannetje schreef: ↑16 jan 2025, 12:02Met kinderen gaat sowieso wel lukken, al is bouwen met veel mensen tegelijk ook lastig.
Zelf bouwen door kinderen, daar is bouwervaring wel handig voor. Een zevenjarige bouwt normaal gesproken geen 18+ set op. Een tienjarige zal dat wellicht wel kunnen als het niet de eerste set is.