Maar dit laatste geldt m.i. nog meer voor de werkgevers. Dat zijn degenen die goedkoper werk willen hebben en zich minder druk hoeven te maken om de rechten van hun personeel.J.C. Philpot schreef: ↑04 feb 2025, 08:46 Ik sprak gisteren een collega uit de USA. Hij gaf in dat zijn Town in Indiana helemaal platligt. In zijn stadje is de helft Hispanic, en velen zijn bang om opgepakt en uitgezet te worden, en komen daarom niet meer opdagen op hun werk. De horeca, de landbouw en productiebedrijven in zijn omgeving liggen nu helemaal plat, omdat een groot deel van de immigrantenwerknemers niet op komt dagen.
Het lijkt me geen makkelijke tijd voor degenen die het betreft, alsmede voor hun families. Aan de andere kant: men koos er zelf voor om illegaal in het land te verkeren, waarbij men de wet overtreedt en de risico's voor lief nam.
Presidentsverkiezingen USA 2024
Re: Presidentsverkiezingen USA 2024
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
-
Pff je zou maar moeite hebben met het lezen van mijn berichten en toch willen reageren. Je dagelijkse hoeveelheid azijn halveren zou een hoop schelenProfesto schreef: ↑04 feb 2025, 08:36pfff, je zult maar fan zijn van Trump en elke stap die hij zet willen verdedigen. Lijkt me vermoeiend. Sterkte.MGG schreef: ↑04 feb 2025, 08:25Gezien de lengte van de grens vind ik het niet heel indrukwekkend klinken.elbert schreef: ↑04 feb 2025, 08:1110.000 Mexicaanse soldaten naar de grens. Dat klinkt indrukwekkend, nietwaar?
Totdat je bedenkt dat in 2019 Mexico 15.000 soldaten naar diezelfde grens stuurde na druk van de regering Trump.
Het maakte uiteindelijk niks uit en had vrijwel geen impact.
Dit is dus weer zo'n "succes" wat eigenlijk niks voorstelt.
Ook met Canada is "een deal" gesloten. Klinkt ook indrukwekkend, maar feitelijk gaat Canada weinig anders doen dan wat ze in december al met Biden hadden afgesproken. Weer iets wat Trump als overwinning viert, maar wat niks nieuws inhoudt.
Of iets uiteindelijk uitmaakt is lastig te stellen. Waarom maakt het volgens jou niks uit? We weten niet wat de cijfers zonder deze maatregelen waren. Ik hoop voor de VS dat zij over een jaar door een pakket aan maatregelen fors minder instroom van illegalen hebben en het uitzetten een succes is. Zo niet, dan liggen de kosten van de grensbeveiliging in iedergeval wat meer bij Mexico. Vanuit Trump zijn visie zou ik de heffingen alleen opschorten als blijkt dat de instroom serieus daalt.
Dat Canada na de overwinning van Trump met Biden afsprak, ligt waarschijnlijk meer aan Trump dan aan Biden.

Dank voor de tip, maar mijn hoeveelheid azijn-inname zit volgens mij wel snor.MGG schreef: ↑04 feb 2025, 09:09Pff je zou maar moeite hebben met het lezen van mijn berichten en toch willen reageren. Je dagelijkse hoeveelheid azijn halveren zou een hoop schelenProfesto schreef: ↑04 feb 2025, 08:36pfff, je zult maar fan zijn van Trump en elke stap die hij zet willen verdedigen. Lijkt me vermoeiend. Sterkte.MGG schreef: ↑04 feb 2025, 08:25Gezien de lengte van de grens vind ik het niet heel indrukwekkend klinken.elbert schreef: ↑04 feb 2025, 08:11 10.000 Mexicaanse soldaten naar de grens. Dat klinkt indrukwekkend, nietwaar?
Totdat je bedenkt dat in 2019 Mexico 15.000 soldaten naar diezelfde grens stuurde na druk van de regering Trump.
Het maakte uiteindelijk niks uit en had vrijwel geen impact.
Dit is dus weer zo'n "succes" wat eigenlijk niks voorstelt.
Ook met Canada is "een deal" gesloten. Klinkt ook indrukwekkend, maar feitelijk gaat Canada weinig anders doen dan wat ze in december al met Biden hadden afgesproken. Weer iets wat Trump als overwinning viert, maar wat niks nieuws inhoudt.
Of iets uiteindelijk uitmaakt is lastig te stellen. Waarom maakt het volgens jou niks uit? We weten niet wat de cijfers zonder deze maatregelen waren. Ik hoop voor de VS dat zij over een jaar door een pakket aan maatregelen fors minder instroom van illegalen hebben en het uitzetten een succes is. Zo niet, dan liggen de kosten van de grensbeveiliging in iedergeval wat meer bij Mexico. Vanuit Trump zijn visie zou ik de heffingen alleen opschorten als blijkt dat de instroom serieus daalt.
Dat Canada na de overwinning van Trump met Biden afsprak, ligt waarschijnlijk meer aan Trump dan aan Biden..

Het gaat Trump om beeldvorming. Zolang hij maar als een winnaar uit de bus lijkt te komen, doet de inhoud er niet zoveel toe. Dat geldt overal voor.MGG schreef:Of iets uiteindelijk uitmaakt is lastig te stellen. Waarom maakt het volgens jou niks uit? We weten niet wat de cijfers zonder deze maatregelen waren. Ik hoop voor de VS dat zij over een jaar door een pakket aan maatregelen fors minder instroom van illegalen hebben en het uitzetten een succes is. Zo niet, dan liggen de kosten van de grensbeveiliging in iedergeval wat meer bij Mexico. Vanuit Trump zijn visie zou ik de heffingen alleen opschorten als blijkt dat de instroom serieus daalt.
Dat Canada na de overwinning van Trump met Biden afsprak, ligt waarschijnlijk meer aan Trump dan aan Biden.
Zodra we dat door hebben, is het wat makkelijker om door de zeepbel heen te prikken en hem te beoordelen op de inhoud.
Laatst gewijzigd door elbert op 04 feb 2025, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgens mij schreef ik dit niet...elbert schreef: ↑04 feb 2025, 09:40Het gaat Trump om beeldvorming. Zolang hij maar als een winnaar uit de bus lijkt te komen, doet de inhoud er niet zoveel toe. Dat geldt overal voor.Profesto schreef:Of iets uiteindelijk uitmaakt is lastig te stellen. Waarom maakt het volgens jou niks uit? We weten niet wat de cijfers zonder deze maatregelen waren. Ik hoop voor de VS dat zij over een jaar door een pakket aan maatregelen fors minder instroom van illegalen hebben en het uitzetten een succes is. Zo niet, dan liggen de kosten van de grensbeveiliging in iedergeval wat meer bij Mexico. Vanuit Trump zijn visie zou ik de heffingen alleen opschorten als blijkt dat de instroom serieus daalt.
Zodra we dat door hebben, is het wat makkelijker om door de zeepbel heen te prikken en hem te beoordelen op de inhoud.
Hier zit veel waarheid in.NOS schreef:"Ik vind dat we hem soms te makkelijk afschrijven als een idiote clown, er zit echt wel een rationale achter", zegt voorzitter Tim Masselink van de Nederlandse Beroepsorganisatie voor Onderhandelaars. "Vriendelijk vragen werkt niet altijd internationaal gezien, dus als je wordt gezien als iemand die niet alleen bluft, maar ook daadwerkelijk decreten gaat uitvaardigen, dan heeft dat effect."
Dat Trump graag een knuppel in het diplomatieke hoenderhok gooit, ligt volgens Masselink in zijn aard. "Hij komt natuurlijk uit een andere sector. Hij is een vastgoedondernemer, een straatvechter die denkt in winnaars en verliezers - en zichzelf graag ziet als winnaar."
,,De VS zullen Gaza overnemen en er iets geweldigs van maken”, beloofde Trump.
Ambitieus is hij wel...
Ambitieus is hij wel...
Toen ik dit artikel op de NOS las, dacht ik juist weer wel dat Trump een clown is, en nog een gevaarlijke ook.TSD schreef: ↑04 feb 2025, 22:06Hier zit veel waarheid in.NOS schreef:"Ik vind dat we hem soms te makkelijk afschrijven als een idiote clown, er zit echt wel een rationale achter", zegt voorzitter Tim Masselink van de Nederlandse Beroepsorganisatie voor Onderhandelaars. "Vriendelijk vragen werkt niet altijd internationaal gezien, dus als je wordt gezien als iemand die niet alleen bluft, maar ook daadwerkelijk decreten gaat uitvaardigen, dan heeft dat effect."
Dat Trump graag een knuppel in het diplomatieke hoenderhok gooit, ligt volgens Masselink in zijn aard. "Hij komt natuurlijk uit een andere sector. Hij is een vastgoedondernemer, een straatvechter die denkt in winnaars en verliezers - en zichzelf graag ziet als winnaar."
- J.C. Philpot
Een sterk staaltje out-of-the-box denken.
Maar realistisch? Nee, dat geloof ik toch niet.
Maar realistisch? Nee, dat geloof ik toch niet.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 05 feb 2025, 07:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
-
zeker, en nu eens zien wie er in de omgeving zo barmhartig is voor de palestijnse bevolking om ze op te nemen...
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
- J.C. Philpot
Al decennia zijn palestijnse "vluchtelingen" tweederangsburgers in de omringende landen. En laat de Arabische wereld hun broeders in de steek.
Dus nee, dat opnemen gaat inderdaad niet gebeuren.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
-
en dat gaat Trump's argument natuurlijk worden, ik vind het wel slim.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
90% van het beleid van Trump is gebaseerd op bluffen. In het geval van Gaza komt daar niets van terecht.
Het punt met het gebluf van Trump is wel dat de meeste andere politici niet goed zijn in het spelen van poker en dus meestal overbluft worden.
Bovendien trekken deze uitspraken gegarandeerd de krantenkoppen en dat leidt weer mooi af van het feit dat de Amerikaanse overheid momenteel vernield wordt door miljardairs als Musk en zijn kornuiten.