De BBC is niet een hele betrouwbare bron in de kwestie, er heerst daar een redactionele oorlog van pro Israël en pro Palestina redacteuren en directeuren. De berichtgeving is erg onevenwichtig.parsifal schreef: ↑28 jan 2025, 10:33 https://www.bbc.com/news/articles/cgrn0nwn0eqo
Goed dat dit onderzoek gedaan is door de BBC. IDF heeft hier iets uit te leggen. In oorlogen vallen slachtoffers, maar dat moet ook toegegeven worden als er dingen misgaan.
Situatie Midden-Oosten
-
Re: Situatie Midden-Oosten
In dit geval lijkt dat "shoot the messenger". Hier is gewoon herhaalbaar onderzoek gedaan en gerapporteerd. Het gaat ook over Libanon wat nu een stuk toegankelijker is dan Gaza was het afgelopen jaar.Scheepsbel schreef: ↑28 jan 2025, 11:08De BBC is niet een hele betrouwbare bron in de kwestie, er heerst daar een redactionele oorlog van pro Israël en pro Palestina redacteuren en directeuren. De berichtgeving is erg onevenwichtig.parsifal schreef: ↑28 jan 2025, 10:33 https://www.bbc.com/news/articles/cgrn0nwn0eqo
Goed dat dit onderzoek gedaan is door de BBC. IDF heeft hier iets uit te leggen. In oorlogen vallen slachtoffers, maar dat moet ook toegegeven worden als er dingen misgaan.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
- J.C. Philpot
Ik sta principieel achter Israel en haar recht om zichzelf te verdedigen. En dat blijft ook zo. Daarnaast zijn de Palestijnen en de link-radicale anti-Israel beweging ontzettend goed in propaganda.
Tegelijkertijd kan ik als vriend van Israel, sommige keuzes die Israël maakt moeilijk begrijpen. Ik weet soms niet goed wat ik daarmee aan moet.
Israel kan niet anders als Hamas radicaal aanpakken, maar zal echt meer oog moeten hebben voor de burgerbevolking. Door voor hen te weinig oog te hebben, worden die nu meer en meer in de armen van hamas gedreven. Voor de vele gesneuvelde hamas leden zijn ondertussen weer vele nieuwe rekruten ingelijfd.
Tegelijkertijd kan ik als vriend van Israel, sommige keuzes die Israël maakt moeilijk begrijpen. Ik weet soms niet goed wat ik daarmee aan moet.
Israel kan niet anders als Hamas radicaal aanpakken, maar zal echt meer oog moeten hebben voor de burgerbevolking. Door voor hen te weinig oog te hebben, worden die nu meer en meer in de armen van hamas gedreven. Voor de vele gesneuvelde hamas leden zijn ondertussen weer vele nieuwe rekruten ingelijfd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
-
Hoe zat dat dan in het oude testament?J.C. Philpot schreef: ↑28 jan 2025, 13:08 Ik sta principieel achter Israel en haar recht om zichzelf te verdedigen. En dat blijft ook zo. Daarnaast zijn de Palestijnen en de link-radicale anti-Israel beweging ontzettend goed in propaganda.
- J.C. Philpot
Als je zoekt op vreemdeling, vindt je daar informatie over:
https://www.statenvertaling.net/zoek.ph ... &orderBy=r
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield