De kerk kan het ook afstorten en aan de dominee overmaken. Anders zit hij met een portemonnee vol kleingeld en collectebonnen. Alhoewel het mij niet zou verbazen als de gemeenten waar op de zak gepreekt wordt geen collectebonnen hebben.
Pastorieën en auto's en aanverwante zaken
-
Re: Pastorieën en auto's en aanverwante zaken
Die predikant ging dus echt met de zak geld naar huis en collectebonnen moeten ze daar niets van hebben.MGG schreef:De kerk kan het ook afstorten en aan de dominee overmaken. Anders zit hij met een portemonnee vol kleingeld en collectebonnen. Alhoewel het mij niet zou verbazen als de gemeenten waar op de zak gepreekt wordt geen collectebonnen hebben.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
-
Prima toch? De dominee maakt of wat kosten voor het afstorten of hij helpt winkeliers.Orchidee schreef: ↑18 jan 2025, 19:52Die predikant ging dus echt met de zak geld naar huis en collectebonnen moeten ze daar niets van hebben.MGG schreef:De kerk kan het ook afstorten en aan de dominee overmaken. Anders zit hij met een portemonnee vol kleingeld en collectebonnen. Alhoewel het mij niet zou verbazen als de gemeenten waar op de zak gepreekt wordt geen collectebonnen hebben.
- Delftenaar
Het lijkt me moeilijk om zo als predikant je gezin te kunnen onderhouden omdat je de ene week meer geld krijgt dan de andere week of maand en je vaste lasten gewoon doorgaan.
Bovendien bestaat het risico dat de waarde van de preek in geld wordt uitgedrukt. Die koppeling is uiteraard niet te maken.
Bovendien bestaat het risico dat de waarde van de preek in geld wordt uitgedrukt. Die koppeling is uiteraard niet te maken.
Dat hebben veel ondernemers toch ook?Delftenaar schreef: ↑18 jan 2025, 20:24 Het lijkt me moeilijk om zo als predikant je gezin te kunnen onderhouden omdat je de ene week meer geld krijgt dan de andere week of maand en je vaste lasten gewoon doorgaan.
Vaste lasten had de predikant ook niet, alles werd betaald door de kerk, ook een nieuwe auto.Delftenaar schreef:Het lijkt me moeilijk om zo als predikant je gezin te kunnen onderhouden omdat je de ene week meer geld krijgt dan de andere week of maand en je vaste lasten gewoon doorgaan.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!