Hoe werkt dit forum?
Re: Hoe werkt dit forum?
N.a.v. het gekrakeel in dit topic heb ik even zitten kijken op de site van GG Emmeloord.
Kennelijk is het niet de bedoeling dat niet-leden reguliere diensten meekijken, maar maken ze voor die afscheidsdienst een uitzondering. Die dienst staat verborgen op hun (verder vrijwel lege) Youtube-kanaal, maar is via gergememmeloord.nl gewoon te benaderen.
Ergo: de afscheidsdienst is publiek.
Ik vermoed dat ze normaal gesproken gebruik maken van een partij als kerkomroep.nl of zo. Extra views betekent daar extra kosten, en dat zal de kerkenraad niet willen.
Voor de afscheidsdienst maken ze een uitzondering. En om de instellingen niet te vercracken downloaden ze de video na afloop en zetten hem op hun Youtube-kanaal. Waarschijnlijk vinden ze het te veel werk om dat voor elke dienst te doen, maar maken ze voor deze afscheidsdienst een uitzondering.
Kennelijk is het niet de bedoeling dat niet-leden reguliere diensten meekijken, maar maken ze voor die afscheidsdienst een uitzondering. Die dienst staat verborgen op hun (verder vrijwel lege) Youtube-kanaal, maar is via gergememmeloord.nl gewoon te benaderen.
Ik vermoed dat ze normaal gesproken gebruik maken van een partij als kerkomroep.nl of zo. Extra views betekent daar extra kosten, en dat zal de kerkenraad niet willen.
Voor de afscheidsdienst maken ze een uitzondering. En om de instellingen niet te vercracken downloaden ze de video na afloop en zetten hem op hun Youtube-kanaal. Waarschijnlijk vinden ze het te veel werk om dat voor elke dienst te doen, maar maken ze voor deze afscheidsdienst een uitzondering.
-
Kost een partij als kerkomroep zoveel? GG Emmeloord heeft ruim 500 leden en hoeft neem ik aan niet op een paar honderd euro te kijken. Nu is zuinigheid prima, maar de verspreiding van de Bijbelse boodschap mag wel wat kosten.Tiberius schreef: ↑14 jan 2025, 08:14 N.a.v. het gekrakeel in dit topic heb ik even zitten kijken op de site van GG Emmeloord.
Dat is natuurlijk maar betrekkelijk. Ik zat gisteren op een stream waar 1.200 leden in de gemeente zitten, maar de avonddienst was ook al 1.100 keer gestreamd. Via kerkdienstgemist gaat dat in de papieren lopen, zeker omdat het elke week 2x terugkomt. Een naburige gemeente biedt sindsdien haar diensten aan via haar eigen website, omdat een preek op een website plaatsen vele malen minder kost dan de staffel van kerkdienstgemist.
-
Bij zulke aantallen zal dat inderdaad wel lonen. Een van de gemeente waar een flinke groep mensen diensten mee- en terugluisteren heeft luisteraars een keer om een bijdrage. Ik vind dat logisch en zie het als een bijdrage die je bij het fysiek bijwonen van een dienst in de collectezak stopt. Neemt niet weg dat ik blij zou zijn als uit ons jaarverslag naar voren komt dat de kosten hoger zijn, omdat diensten massaal beluisterd worden.Herman schreef: ↑14 jan 2025, 08:47Dat is natuurlijk maar betrekkelijk. Ik zat gisteren op een stream waar 1.200 leden in de gemeente zitten, maar de avonddienst was ook al 1.100 keer gestreamd. Via kerkdienstgemist gaat dat in de papieren lopen, zeker omdat het elke week 2x terugkomt. Een naburige gemeente biedt sindsdien haar diensten aan via haar eigen website, omdat een preek op een website plaatsen vele malen minder kost dan de staffel van kerkdienstgemist.
De exacte bedragen weet ik niet meer, maar het kan flink oplopen; denk dan aan een paar duizend euro per jaar.MGG schreef: ↑14 jan 2025, 08:40Kost een partij als kerkomroep zoveel? GG Emmeloord heeft ruim 500 leden en hoeft neem ik aan niet op een paar honderd euro te kijken. Nu is zuinigheid prima, maar de verspreiding van de Bijbelse boodschap mag wel wat kosten.Tiberius schreef: ↑14 jan 2025, 08:14 N.a.v. het gekrakeel in dit topic heb ik even zitten kijken op de site van GG Emmeloord.
En het bijzondere is, dat een ledenvergadering vaak makkelijker meegaat met een paar ton aan orgelpijpen dan met een paar duizend euro aan kosten voor beeld en geluid.
Bedankt voor het hierop terugkomen. Terechte herziening lijkt me. Jammer dat er onbesuisd geknipt is en dat dat gesprek nu dus weg is.Tiberius schreef: ↑14 jan 2025, 08:14 N.a.v. het gekrakeel in dit topic heb ik even zitten kijken op de site van GG Emmeloord.
Ik heb welbewust geknipt, daar sta ik volledig achter.
Ben in elk geval blij dat de onterechte suggestie van @crossmountain in mijn richting rechtgezet is door @Tiberius. Verder blijft dit wegmodereren een sfeer van willekeur houden. Hier mocht bijvoorbeeld pagina'slang over een toespraak gesproken worden: viewtopic.php?t=13019&start=480.
Maar okay. Het was een mooie, goede dienst.
Jij bent degene die een 'onder de gordel suggestie' doet bij een toespraak? Dat is toch heel wat anders dan 'het was een mooie dienst'.Job schreef: ↑14 jan 2025, 10:02Ben in elk geval blij dat de onterechte suggestie van @crossmountain in mijn richting rechtgezet is door @Tiberius. Verder blijft dit wegmodereren een sfeer van willekeur houden. Hier mocht bijvoorbeeld pagina'slang over een toespraak gesproken worden: viewtopic.php?t=13019&start=480.
Onder de gordel was niet mijn kwalificatie. Dat zei @Wachter in mijn herinnering. Ik zei dat er een flink steekje boven water werd uitgedeeld richting de classis.Herman schreef: ↑14 jan 2025, 10:05Jij bent degene die een 'onder de gordel suggestie' doet bij een toespraak? Dat is toch heel wat anders dan 'het was een mooie dienst'.Job schreef: ↑14 jan 2025, 10:02Ben in elk geval blij dat de onterechte suggestie van @crossmountain in mijn richting rechtgezet is door @Tiberius. Verder blijft dit wegmodereren een sfeer van willekeur houden. Hier mocht bijvoorbeeld pagina'slang over een toespraak gesproken worden: viewtopic.php?t=13019&start=480.
Als een 'gewone' forummer iets wijzigt, komt er onder het bericht te staan:refo schreef: ↑13 jan 2025, 08:02 Als je een reactie wilt plaatsen en intussen heeft iemand anders dat ook al gedaan, zie je die reactie (van iemand anders dus) eerst nog even. Dat zal zijn omdat mogelijk die reactie precies of ongeveer gelijk is aan die van jou. Daarna moet je voor de tweede keer de plaatsknop klikken.
Afgelopen tijd gebeurde het tweemaal dat ik niet zo'n melding kreeg en er toch een bericht tussen stond. Beide keren was het een moderator.
Laatst gewijzigd door ... op ..., .. keer totaal gewijzigd.
Bij moderators gebeurt dat niet. Dat vind ik wel eens lastig, maar goed, dat is nu eenmaal zoals het werkt.
Volgens mij heeft de door jou beschreven situatie daar ook mee te maken.
(Ook geen antwoord op je vraag, maar het zit volgens mij wel in dezelfde hoek).
Misschien kan @newton er nog iets aan toevoegen.
Ja, dat was het.Tiberius schreef: ↑14 jan 2025, 11:43Als een 'gewone' forummer iets wijzigt, komt er onder het bericht te staan:refo schreef: ↑13 jan 2025, 08:02 Als je een reactie wilt plaatsen en intussen heeft iemand anders dat ook al gedaan, zie je die reactie (van iemand anders dus) eerst nog even. Dat zal zijn omdat mogelijk die reactie precies of ongeveer gelijk is aan die van jou. Daarna moet je voor de tweede keer de plaatsknop klikken.
Afgelopen tijd gebeurde het tweemaal dat ik niet zo'n melding kreeg en er toch een bericht tussen stond. Beide keren was het een moderator.
Bij moderators gebeurt dat niet. Dat vind ik wel eens lastig, maar goed, dat is nu eenmaal zoals het werkt.
TestTiberius schreef: ↑14 jan 2025, 11:43Als een 'gewone' forummer iets wijzigt, komt er onder het bericht te staan:refo schreef: ↑13 jan 2025, 08:02 Als je een reactie wilt plaatsen en intussen heeft iemand anders dat ook al gedaan, zie je die reactie (van iemand anders dus) eerst nog even. Dat zal zijn omdat mogelijk die reactie precies of ongeveer gelijk is aan die van jou. Daarna moet je voor de tweede keer de plaatsknop klikken.
Een een aanpassing
En nog een aanpassing door Tiberius in rood.
Laatst gewijzigd door newton op 14 jan 2025, 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Jij hebt blijkbaar andere rechten dan ons, Newton. 

Als moderators hebben we de mogelijkheid om expliciet een reden te geven voor het wijzigen van een bericht. Deze optie: "Reden voor het wijzigen van dit bericht" zit wat verstopt. De verstuurknop zit ruim boven de optie, dus zal snel gebruikt worden. Iets verder doorscrollen geeft deze optie voor de moderators. Mbt transparant handelen lijkt het mij verstandig dat de moderators doorscrollen en de reden voor wijziging wel invullen.newton schreef: ↑14 jan 2025, 14:01TestTiberius schreef: ↑14 jan 2025, 11:43Als een 'gewone' forummer iets wijzigt, komt er onder het bericht te staan:refo schreef: ↑13 jan 2025, 08:02 Als je een reactie wilt plaatsen en intussen heeft iemand anders dat ook al gedaan, zie je die reactie (van iemand anders dus) eerst nog even. Dat zal zijn omdat mogelijk die reactie precies of ongeveer gelijk is aan die van jou. Daarna moet je voor de tweede keer de plaatsknop klikken.
Een een aanpassing
- Bijlagen
-
- wijzigen-voor-moderators.png (59.08 KiB) 727 keer bekeken
Laatst gewijzigd door newton op 14 jan 2025, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Screenshot toegevoegd
Reden: Screenshot toegevoegd