Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten
Ik vond het even wennen, maar wel lekker.
Heb een 2e keer opgeschept en had gerust een 3e keer genomen.
Een persoon heeft het zonder mopperen op ( wel zonder de zwarte bonen)
Een persoon (die het maandmenu samenstelde) heeft het op maar wil het niet nog een keer eten.
En de grootste probleemeter heeft de 3 verplichte hapjes op.
Laatste 2 personen vonden het gerecht naar zeep smaken; ik denk dat ze het associeerden met Dreft ivm de limoen.
De boerenkool was inderdaad rauw.
Heb een 2e keer opgeschept en had gerust een 3e keer genomen.
Een persoon heeft het zonder mopperen op ( wel zonder de zwarte bonen)
Een persoon (die het maandmenu samenstelde) heeft het op maar wil het niet nog een keer eten.
En de grootste probleemeter heeft de 3 verplichte hapjes op.
Laatste 2 personen vonden het gerecht naar zeep smaken; ik denk dat ze het associeerden met Dreft ivm de limoen.
De boerenkool was inderdaad rauw.
Nu we het toch over zeep hebben. Ik kocht voor èèn keer ( neem anders altijd verse) Unox rookworst. Was echt niet lekker, smaakte naar zeep..
- Johann Gottfried Walther
Heb je vaker zeep geproefd? Ik zou niet weten hoe zeep smaakt....
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
eh ja.....maar dan wel per ongeluk.Johann Gottfried Walther schreef: ↑13 jan 2025, 20:09Heb je vaker zeep geproefd? Ik zou niet weten hoe zeep smaakt....

Maar ik hoor ook bij de onderstaande personen...
Koriander (Coriandrum sativum) komt oorspronkelijk uit het Midden-Oosten, maar wordt ondertussen in zeer veel keukens gebruikt. Met het kruid is iets eigenaardigs aan de hand. Ofwel vind je de smaak echt aangenaam, ofwel vind je het goedje ronduit vies met een nasmaak van zeep.
Dat klinkt inderdaad erg ingewikkeld. Gelukkig beperkt het zich bij ons tot 1 langzame eter. Verder eet iedereen alles, dat scheelt enorm.helma schreef: ↑13 jan 2025, 16:21 Ik vind een menu samenstellen een crime. Met een vegetariër, een flexitariër, een carnivoor, twee met voedselintolerantie (oa lactose/peulvruchten/koolsoorten/ui)
Wat een gedoe.
Vlees kan je vaak nog wel weglaten en apart toevoegen. Maar een vegetarische maaltijd is vaak met peulvruchten.
Een persoon heeft denk ik meer last van ARFID dan echt Intolerantie. Maar ja, hoe dan ook...het is altijd gedoe met eten.
Ik wel...heb vroeger mijn mond weleens met zeep moeten spoelen...
Kokos die over datum is smaakt ook naar zeep. Als dat in een gerecht uit een pakje/zakje zit proef ik het meteen.
Ik baal ervan dat Unox geen runderrookworst meer heeft. Wij eten eigenlijk geen varkensvlees en de kipvariant is niet aan te bevelen.
(De vegetarische gaat wel als je geen vlees wil eten, maar ik sla dan liever over)
- Lilian1975
En verse koriander, niet de gedroogde, vind ik ook naar zeep smaken.helma schreef: ↑13 jan 2025, 21:02Ik wel...heb vroeger mijn mond weleens met zeep moeten spoelen...
Kokos die over datum is smaakt ook naar zeep. Als dat in een gerecht uit een pakje/zakje zit proef ik het meteen.
Ik baal ervan dat Unox geen runderrookworst meer heeft. Wij eten eigenlijk geen varkensvlees en de kipvariant is niet aan te bevelen.
(De vegetarische gaat wel als je geen vlees wil eten, maar ik sla dan liever over)
OR6A12-gen moet je daarvoor hebben

Dit zogenaamde receptorgen zorgt ervoor dat de geur van de chemische stof 'aldehyde' te herkennen is, wat in zowel koriander als in zeepproducten zit. Van de mensen die twee kopieën hebben van dit OR6A12-gen, proeft 15,3 procent een zeepsmaak bij het eten van koriander.
Was echt heel grappig. Bij bepaalde gerechten proefde ik altijd soort zeep smaak. En gruwde er van. De rest van het gezin niet. Die vonden het lekker. Tot ik een keer per ongeluk gedroogde koriander ergens ergens door deed ipv verse. Ineens smaakte het. En de anderen proefde geen verschil. Ben toen eens op onderzoek uitgegaan. Sinds die tijd weet ik dus de trotse bezitter te zijn van twee kopieën van het OR6A12-gen

Laatst gewijzigd door Lilian1975 op 13 jan 2025, 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik haal liever een rookworst bij de slager.
Heerlijk ook om direct uit het vuistje te eten zonder te koken. Wel prijzig.
En anders zijn de rookworsten van de aldi ook prima.
Heerlijk ook om direct uit het vuistje te eten zonder te koken. Wel prijzig.
En anders zijn de rookworsten van de aldi ook prima.
Ik heb ook het liefst rookworst van de slager. Een keer heb ik een vega worst en vega spek gehaald. Iedereen gruwelde en we hebben alles weggegooid. Het was zo vies. Sindsdien eten we vlees of geen vlees, maar zeker geen vleesvervangers.
Een ovenschotel met polenta, zoete aardappel, kastanjechampignons en tomaten.
Wij hebben ook ovenschotel. Pompoen/zoete aardappel
Klinkt lekker! Hoe bevalt het maandmenu van jouw dochter?
Prima! Ik heb wat ruimte om te schipperen. Het zit niet in beton gegoten hoor.merel schreef:Klinkt lekker! Hoe bevalt het maandmenu van jouw dochter?
Maar het is wel leuk om eens heel andere dingen te maken/eten.
En ik ben mijn extra feestdagenkilo's alweer kwijt