Kleine ergernissen
Re: Kleine ergernissen
Moet een predikant óók plassen?
Gewoon, net als ons?
Gewoon, net als ons?
Nou..het wordt in elk geval op Refoforum verteld...wat wil je nog meer.Zita schreef:Volgens mij is het dan gewoon hoge nood. Ik kan me niet voorstellen dat een predikant om zichzelf in de spotlights te zetten zegt dat hij naar de wc moet. Dat is niet direct een speciale prestatie ofzo waarmee je interessanter wordt dan een andere predikant.Delftenaar schreef: ↑10 jan 2025, 21:58Ooit was hier een predikant die tijdens het zingen na de geloofsbelijdenis naar de wc ging !en aan de organist vroeg net zo lang te spelen tot hij terug was).
Dat kwam toch een beetje als een "show" over.
Als het over een dominee die naar de wc moet gaat:
Wij hebben eens meegemaakt dat de dominee naar de wc moest. Hij had echter z'n microfoontje aan laten staan. Op de gang kwam hij twee dames tegen, die de crèche leidden of ook even naar de wc moesten of iets, en je hoorde hem toen door heel de kerkzaal zeggen: "Dag dames!"
Toen is er snel een ouderling heen gesneld en ervoor gezorgd dat het microfoontje uit ging
(Was even off topic maar vond het wel een bijzonder verhaal naar aanleiding van een ds die naar de wc moet)
Verstuurd vanaf mijn SM-A145R met Tapatalk
Wij hebben eens meegemaakt dat de dominee naar de wc moest. Hij had echter z'n microfoontje aan laten staan. Op de gang kwam hij twee dames tegen, die de crèche leidden of ook even naar de wc moesten of iets, en je hoorde hem toen door heel de kerkzaal zeggen: "Dag dames!"
Toen is er snel een ouderling heen gesneld en ervoor gezorgd dat het microfoontje uit ging
(Was even off topic maar vond het wel een bijzonder verhaal naar aanleiding van een ds die naar de wc moet)
Verstuurd vanaf mijn SM-A145R met Tapatalk
Fietsers steek uw licht aan als het donker is, echt levensgevaarlijk zo zonder verlichting. En als ik het voor het zeggen had, dan werd een helm en fluovestje ook verplicht...
Zo datmoest er even uit
Zo datmoest er even uit
Mee eens, maar overdrijf het licht ook niet. Hoeveel fietsen nu met totaal verblindende schijnwerpers rijden is ook niet normaal.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
-
Ik snap je, maar aangezien er ook regelmatig voetgangers op het fietspad lopen zonder licht snap ik de fietsers ook wel. Je schrikt echt verschrikkelijk is mijn ervaring, dus dan het fietslicht maar zodanig dat ik voetgangers zie lopen. Als er een tegenligger aankomt zet ik het licht wat minder fel. En soms gebruik im het ook om ervoor te zorgen dat auto’s hun groot licht uitzetten, want dan zie je als fietser ook niets meer.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Email: jvw850forum@gmail.com
Hier hadden wij het een tijdje geleden over. Rond zebrapaden staat lang niet altijd goede verlichting en dan in het donker, met donkere kleding oversteken is dan heel gevaarlijk.JvW schreef: ↑14 jan 2025, 21:18Ik snap je, maar aangezien er ook regelmatig voetgangers op het fietspad lopen zonder licht snap ik de fietsers ook wel. Je schrikt echt verschrikkelijk is mijn ervaring, dus dan het fietslicht maar zodanig dat ik voetgangers zie lopen. Als er een tegenligger aankomt zet ik het licht wat minder fel. En soms gebruik im het ook om ervoor te zorgen dat auto’s hun groot licht uitzetten, want dan zie je als fietser ook niets meer.
Voetgangers die gebruik maken van een zebrapad zouden inderdaad licht moeten dragen.
En fietsers zonder licht op rotondes, tegen de rijrichting in, hopeloos....
Ik sprak eens een ouderling uit E. Die vond het geen bezwaar als hij onder het lezen van een preek naar de wc moest. Hij zei toen, heel gewoon: Dan laat ik gewoon twee verzen van psalm 68 zingen. (onder het zingen kon hij dan doen wat hij doen moest)Delftenaar schreef: ↑10 jan 2025, 21:58Ooit was hier een predikant die tijdens het zingen na de geloofsbelijdenis naar de wc ging !en aan de organist vroeg net zo lang te spelen tot hij terug was).
Dat kwam toch een beetje als een "show" over.
© -DIA- 33.330 || 16 Years of Struggle (03.10.2008-31.10.2024)
Ik ergerde mij niet, maar gaf blijkbaar zelf ergernis.
Vanmorgen was ik de eerste klant bij de bakker en nam 8 dezelfde broden mee. Daarna waren deze broden voor vandaag op. De winkelbediende vond dat niet eerlijk voor mogelijke volgende klanten en vond dat ik bij deze hoeveelheden een dag van te voren moest bestellen, zodat andere klanten ook nog dit brood konden halen. Eerlijk gezegd vind ik dat een rare redenatie.
Vanmorgen was ik de eerste klant bij de bakker en nam 8 dezelfde broden mee. Daarna waren deze broden voor vandaag op. De winkelbediende vond dat niet eerlijk voor mogelijke volgende klanten en vond dat ik bij deze hoeveelheden een dag van te voren moest bestellen, zodat andere klanten ook nog dit brood konden halen. Eerlijk gezegd vind ik dat een rare redenatie.
Zulke hoeveelheden bestellen is wel handiger inderdaad.
Stel dat je 5 minuten later was gekomen en het schap van het door jou gewenste brood was leeg, had je dat leuk gevonden?
-
Dat gebeurt mij regelmatig en dan neem ik ander brood mee. Ik maak mij daar zelf nooit zo druk om. Dan eten wij ander (volkoren) brood.
- J.C. Philpot
Als een bakker maar 8 broden op voorraad heeft, doet de bakker zelf wat fout dunkt mij.merel schreef: ↑16 jan 2025, 08:36 Ik ergerde mij niet, maar gaf blijkbaar zelf ergernis.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Bakkers hebben 40 soorten x 8 op voorraad. Dus zo'n probleem is dit niet voor de bakker.J.C. Philpot schreef: ↑16 jan 2025, 08:47 Als een bakker maar 8 broden op voorraad heeft, doet de bakker zelf wat fout dunkt mij.
Er was alleen geen sesamvolkoren meer, wel tijgervolkoren, fijn volkoren, multikoren, grof volkoren en ook nog andere bruine en witte en meergranen varianten.J.C. Philpot schreef: ↑16 jan 2025, 08:47Als een bakker maar 8 broden op voorraad heeft, doet de bakker zelf wat fout dunkt mij.merel schreef: ↑16 jan 2025, 08:36 Ik ergerde mij niet, maar gaf blijkbaar zelf ergernis.