Migratie Refoforum

Ad Anker
Moderator

Re: Migratie Refoforum

Bericht door Ad Anker »

Wim Anker schreef: 26 nov 2024, 21:26 Daarom noemde ik het vooral een slagveld waarin het woordeke "Nee" nogal domineerde door kleurrijke scibenten. Er is niet eens een poging gedaan beide visies de ruimte te geven. En dat is het meest verdrietige van dit hele topic.
Even voor mijn begrip hoor: Ik had het idee dat je het teveel B vond hier, a la Refoweb. Dat wil je niet. Het moet meer A worden. Het enige wat ik volgens mij zeg is dat er hier op het forum redelijk A gediscussieerd wordt. Er is een gemeenschappelijke grond, de 3FvE. Ik heb tegelijk geconcludeerd of dit voldoende is om discussies te voeren om de geest te scherpen omdat blijkt dat deze gemeenschappelijke grond te vaak zorgt voor verhitting, op de persoon. Denk aan de discussies over de boeken van dr. v.d. Brink.
Als je het over B hebt, laat je hier toe dat er, bijv. over de rol van homoseksuelen in de gemeente, een gesprek gevoerd kan worden. Dat is hier nu niet of nauwelijks aan de orde. Jij zegt: dat moet je hier ook niet hebben. Of, een iets ingewikkelderer, of de interpretatie van de Schrift cultuurgebonden is (de cultuur bepaalt hoe de tekst gelezen wordt). Die eerste is vrij makkelijk te modereren, de tweede al wat minder.

Dus het is denk een illusie om in jouw model voor A te gaan en daarmee inhoudelijk een beter forum te krijgen.

Waarom worden hier geen diepgaande discussies meer gehouden? Ik herinner me van vele jaren terug discussies over de rechtvaardiging, het aanbod van genade, standen in het genadeleven etc. etc. Die konden heel lang lopen en waren reuze interessant. Wat is er in onze gezindte gebeurd dat dit niet meer besproken wordt? Ik weet het niet zo goed. Dus we hebben hier te dealen met de tijdgeest en over het algemeen gaat dat best goed.
Forummer

Bericht door Forummer »

Op voorhand wil ik zeggen dat mijn interpretatie van de tijdgeest zeker niet de enige of enige juiste interpretatie is.

Ik neem wel waar dat in onze tijd een cancel cultuur heerst, en die cultuur meen ik soms ook op het forum te zien.

Persoonlijk denk ik dat het goed is om elkaar een spiegel voor te houden. Ik geef toe dat ik die taak soms wel erg serieus neem ;) maar ik meen ook waar te nemen dat er door de veelkleurigheid best wel veel spiegelmomenten zijn, maar sommigen het wel erg spannend vinden om in de spiegel te kijken.

Ik vraag me dan af: waar ben je dan bang voor? Dat jouw zorgvuldig opgebouwde wereldbeeld wat zo veilig en vertrouwd aanvoelt, met een grote klap onderuitgaat ofzo? Als het goed is kunnen we, in de spiegel kijkend ipv weg kijkend, uitleggen waar we voor staan. Soms is het voor jezelf ook erg goed om je weer bewust te zijn waarom of waar je voor staat. Elkaar opscherpen heet dat toch? Wat mij betreft wél in liefde, dus niet met kwalificaties als 'onzin' of op andere manieren elkaars post naar beneden halen...
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Ad Anker schreef: 27 nov 2024, 08:15 Wat is er in onze gezindte gebeurd dat dit niet meer besproken wordt? Ik weet het niet zo goed. Dus we hebben hier te dealen met de tijdgeest en over het algemeen gaat dat best goed.
Mooie bijdrage.

Een van de redenen is tamelijk simpel. De rest van de sociale media is/was ingericht op korte kernachtige reacties. Zoals de limiet van 240 tekens bij X en dergelijk meer.
merel

Bericht door merel »

Komt het topic homoseksualiteit dat al best lang in moderatie staat nog terug of is dat onderwerp, net zoals op refoweb, niet bespreekbaar?
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

De ene keer is de forumkleur blauw en de andere keer oranje, beetje irritant vind ik dat wel.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Geytenbeekje schreef: 28 nov 2024, 19:31 De ene keer is de forumkleur blauw en de andere keer oranje, beetje irritant vind ik dat wel.
Bij mij is hij continu blauw.
Is het op verschillende devices, die verschillende kleuren? Dan moet je op het apparaat waarop je de oude layout nog ziet, misschien je browsegeschiedenis opschonen.
Vrouwke

Bericht door Vrouwke »

Bij mij veranderde het in de mobiele versie nadat ik het hele webadres opnieuw ingevoerd had in de browser.
De HEERE is goed, Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid, en Zijn getrouwheid van geslacht tot geslacht..!
‭‭
Evangelist

Bericht door Evangelist »

Wat een vreselijke nieuwe layout van RF... Waar is het oude vertrouwde plaatje bovenaan?
Hartelijke groet,
Evangelist
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Evangelist schreef: 03 dec 2024, 00:41 Wat een vreselijke nieuwe layout van RF... Waar is het oude vertrouwde plaatje bovenaan?
Vaker komen, dan had je het geweten ;)
-
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Mannetje schreef: 03 dec 2024, 07:35
Evangelist schreef: 03 dec 2024, 00:41 Wat een vreselijke nieuwe layout van RF... Waar is het oude vertrouwde plaatje bovenaan?
Vaker komen, dan had je het geweten ;)
Of eerder je cookies verwijderen. :) Sterkte Evangelist!
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Ik kan je eventueel die vorige omslagfoto wel mailen: kan je hem als achtergrond op je tablet of mobiel instellen.
huisman

Bericht door huisman »

Tiberius schreef: 03 dec 2024, 08:31 Ik kan je eventueel die vorige omslagfoto wel mailen: kan je hem als achtergrond op je tablet of mobiel instellen.
Hoe krijg ik op mijn iPad de herziene layout? Ik doe het nog met de oude en ben blijkbaar nog niet aan de herziene toe.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

houdt jouw ipad niet alles wat herzien is tegen?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

huisman schreef: 03 dec 2024, 09:25
Tiberius schreef: 03 dec 2024, 08:31 Ik kan je eventueel die vorige omslagfoto wel mailen: kan je hem als achtergrond op je tablet of mobiel instellen.
Hoe krijg ik op mijn iPad de herziene layout? Ik doe het nog met de oude en ben blijkbaar nog niet aan de herziene toe.
Door de browsergegevens te wissen. Hoe dat werkt, hangt af van welke browser je gebruikt. Bij Chrome kan je op de drie puntjes rechtsboven klikken en dan 'browsergegevens wissen' aantikken.
huisman

Bericht door huisman »

Tiberius schreef: 03 dec 2024, 09:29
huisman schreef: 03 dec 2024, 09:25
Door de browsergegevens te wissen. Hoe dat werkt, hangt af van welke browser je gebruikt. Bij Chrome kan je op de drie puntjes rechtsboven klikken en dan 'browsergegevens wissen' aantikken.
Ik zit op twee browsers Chrome en safari. Bij safari hou ik ook na alles wissen de oude layout. Chrome heb ik wel de herziene.
Kan dus kiezen :OO3
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie