De SGP - een open partij

Scheepsbel

Re: De SGP - een open partij

Bericht door Scheepsbel »

DDD schreef: 28 nov 2024, 14:26 Daar heb ik geen mening over. Maar de SGP zou wel vrienden met Denk moeten zijn en zeker geen vijand.
Je hebt er geen mening over maar geeft die wel, denk is een partij die islamitische terreur goedpraat en een walgelijke godsdienst voorstaat, daar moet sgp vrienden mee zijn?
merel

Bericht door merel »

Job schreef: 29 nov 2024, 00:37
DDD schreef: 28 nov 2024, 14:26 Daar heb ik geen mening over. Maar de SGP zou wel vrienden met Denk moeten zijn en zeker geen vijand.
Vijanden zijn is inderdaad niet nodig (ook helemaal niet des SGP's), collegiaal zijn is normaal, maar vrienden worden met kopstuk Van Baarle lijkt me lastig. Ik blijf er verbaasd over dat hij de opvolger is van die welbespraakte, keurige, redelijke Azarkan.
Denk dat hij meer een Kuzu is. Dat vond ik ook geen fijne man. Het verbaast mij ook dat hij agnost is en geen moslim.
Job

Bericht door Job »

Daar gaan we dan weer: https://www.rd.nl/artikel/1088975
MGG

Bericht door MGG »

Job schreef: 17 dec 2024, 19:25 Daar gaan we dan weer: https://www.rd.nl/artikel/1088975
Duidelijk tegengeluid. Tot op heden heb ik weinig inhoudelijk argumenten vanuit Vlissingen gehoord.
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

MGG schreef:
Job schreef: 17 dec 2024, 19:25 Daar gaan we dan weer: https://www.rd.nl/artikel/1088975
Duidelijk tegengeluid. Tot op heden heb ik weinig inhoudelijk argumenten vanuit Vlissingen gehoord.
Hier staat ook niet veel inhoudelijks in. Vooral veel emotie.
MGG

Bericht door MGG »

FlyingEagle schreef: 17 dec 2024, 20:54
MGG schreef:
Hier staat ook niet veel inhoudelijks in. Vooral veel emotie.
De verwijzingen zijn duidelijk. Het heeft weinig zin om alles over te nemen.

Een van de duidelijke punten
RD schreef: "maar ook hoe het voor mevrouw Janse mogelijk is om voor de SGP in de Tweede Kamer te komen, terwijl zij het beginselprogramma niet onderschrijft.”
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

MGG schreef: Een van de duidelijke punten
RD schreef: "maar ook hoe het voor mevrouw Janse mogelijk is om voor de SGP in de Tweede Kamer te komen, terwijl zij het beginselprogramma niet onderschrijft.”
Het beginselprogramma of een onderdeel ervan?

Ik vermoed dat er veel meer SGP raadsleden zijn die niet het hele beginselprogramma onderschrijven.

Moeten raadsleden voordat ze geïnstalleerd worden hun handtekening eronder zetten, weet iemand dat?
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

FlyingEagle schreef:
MGG schreef: Een van de duidelijke punten
Het beginselprogramma of een onderdeel ervan?

Ik vermoed dat er veel meer SGP raadsleden zijn die niet het hele beginselprogramma onderschrijven.

Moeten raadsleden voordat ze geïnstalleerd worden hun handtekening eronder zetten, weet iemand dat?
Dat is per kiesvereniging verschillend, maar voordat je op de kieslijst komt, teken je een aantal documenten. Daar kan ook een verklaring bij zijn dat je het beginselprogram onderschrijft.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
HHR

Bericht door HHR »

Misschien is het niet het meest tactisch wat Vlissingen wil doen, maar zon clubje uit Ederveen leeft ook veel te veel in de eigen bubbel.
Laten we deze discussie nu eens voorgoed achter ons laten. In grote delen van achterban SGP buiten de biblebelt is vrouw op lijst echt geen discussiepunt meer.
CvD

Bericht door CvD »

De SGP Ederveen kan zich beter druk maken over het drank een drugs gebruik onder de jongeren daar. In plaats van zwaar wettige gedoe van ze.Ik heb er geen bezwaar tegen als er een kundige vrouw op de lijst komt. Een kerkelijk is altijd nog anders als op politiek gebied.
MGG

Bericht door MGG »

HHR schreef: 18 dec 2024, 07:32 Misschien is het niet het meest tactisch wat Vlissingen wil doen, maar zon clubje uit Ederveen leeft ook veel te veel in de eigen bubbel.
Laten we deze discussie nu eens voorgoed achter ons laten. In grote delen van achterban SGP buiten de biblebelt is vrouw op lijst echt geen discussiepunt meer.
Mensen die vasthouden aan het principe wat er vanaf het begin er was moeten het maar achter zich laten? Prima argument voor de synode van de CGK.. het slaat kant nog wal om op basis van zo'n argumentatie het standpunt te wijzigen.

Ik ben niet principieel tegen vrouwen op de lijst. Maar door het gebrek aan goede argumenten en de drammerige opstelling is het voor mij een kleine irritatie geworden.
MGG

Bericht door MGG »

CvD schreef: 18 dec 2024, 07:42 De SGP Ederveen kan zich beter druk maken over het drank een drugs gebruik onder de jongeren daar. In plaats van zwaar wettige gedoe van ze.Ik heb er geen bezwaar tegen als er een kundige vrouw op de lijst komt. Een kerkelijk is altijd nog anders als op politiek gebied.
Prachtig voorbeeld van een valse tegenstelling. Misschien moet je eerst even het verkiezingsprogramma lezen eerdere raadsbijdrages bekijken. Stel je voor dat zij net als de SGP altijd gedaan heeft de Bijbel niet door een moderne bril uitleggen. Ik vermoed dat jij de brochure nooit gelezen heb?
CvD

Bericht door CvD »

MGG schreef: 18 dec 2024, 07:47
CvD schreef: 18 dec 2024, 07:42 De SGP Ederveen kan zich beter druk maken over het drank een drugs gebruik onder de jongeren daar. In plaats van zwaar wettige gedoe van ze.Ik heb er geen bezwaar tegen als er een kundige vrouw op de lijst komt. Een kerkelijk is altijd nog anders als op politiek gebied.
Prachtig voorbeeld van een valse tegenstelling. Misschien moet je eerst even het verkiezingsprogramma lezen eerdere raadsbijdrages bekijken. Stel je voor dat zij net als de SGP altijd gedaan heeft de Bijbel niet door een moderne bril uitleggen. Ik vermoed dat jij de brochure nooit gelezen heb?
Niets geen valse tegenstelling een Deborah dan? Een zou de vrouw op deze wijzen ook geen hulp kunnen zijn zoals de bijbel het zegt? Ten tweede hoe kwam de koopzondag in Ede juist ja omdat er een paar niet eens waren omdat ze niet op de lijst kwamen. Gevolg zelf met een clubje geprobeerd de gemeenteraad van Ede binnen te komen niet gelukt. Daardoor de SGP buitenspel,een de koopzondag naar binnen werd gehaald.
MGG

Bericht door MGG »

CvD schreef: 18 dec 2024, 08:01
MGG schreef: 18 dec 2024, 07:47
Niets geen valse tegenstelling een Deborah dan? Ten tweede hoe kwam de koop zondag in Ede juist ja omdat er een paar niet eens waren omdat ze niet op de lijst kwamen. Gevolg zelf met een clubje geprobeerd de gemeenteraad van Ede binnen te komen niet gelukt. Daardoor de SGP buiten spel een heerlijk de koopzondag naar binnen gehaald.
Drank en drugsgebruik onder jongeren afzetten tegen een vrouw op de lijst is volgens jou geen valse tegenstelling? Nog los van dat je de indruk wekt niet op de hoogte te zijn de lokale standpunten. Heb je de brochure gelezen? Als ik mij niet vergis vind je daar ook antwoord op je vragen.

Interessant dat je er weer iets anders bij moet slepen.
Henk J

Bericht door Henk J »

CvD schreef: 18 dec 2024, 08:01 Niets geen valse tegenstelling een Deborah dan? Een zou de vrouw op deze wijzen ook geen hulp kunnen zijn zoals de bijbel het zegt? Ten tweede hoe kwam de koopzondag in Ede juist ja omdat er een paar niet eens waren omdat ze niet op de lijst kwamen. Gevolg zelf met een clubje geprobeerd de gemeenteraad van Ede binnen te komen niet gelukt. Daardoor de SGP buitenspel,een de koopzondag naar binnen werd gehaald.
Wat heeft de verdrietige zaak van de zondagsopenstelling in Ede met de PKV van Ederveen te maken? Mij dunkt dat de leden van de PKV in Ederveen toendertijd niet op de GBP hebben gestemd.
Dit is een geval van een steen in de vijver gooien door Vlissingen, dat daar reactie op komt is logisch. Daarmee zeg ik niet dat die steen niet in de vijver mag of dat daar niet op gereageerd mag worden, fundamentele discussie is goed en nuttig.
Plaats reactie