Jammer! Misschien is het beter om zo'n opmerking dan ook niet te maken, als je er inhoudelijk niet op door wilt of kunt gaan. Ik vind het lastig als je hier iets stelt, wat je vanwege privacy inhoudelijk niet nader kunt beargumenteren. Het is namelijk een heftige beschuldiging die toch echt wel goede beargumentatie verdient. Het zijn immers wel ambtsdragers die over ons gesteld zijn en die respect verdienen. Ik begrijp je daarom dus ook totaal niet. Ik hoop dat jij mij wel begrijpt en alsnog een algemeen, maar inhoudelijk argument hebt, om je heftige beschuldiging te onderbouwen.Orchidee schreef: ↑24 okt 2024, 11:26Vanwege privacy ga ik daar verder niet op in.GerefGemeente-lid schreef:Ik ken dat niet. Maar ik zit ook niet in de kerkenraad en ik ken ook niet veel kerkenraden.Orchidee schreef: ↑23 okt 2024, 23:10Ken je het niet? Dat de ene mens zich verheven voelt boven de ander of dat iemand het niet kan hebben als de ander een taak toebedeeld krijgt die hij/zij graag of liever had gekregen en zich daar beter voor acht.GerefGemeente-lid schreef:Kun je een voorbeeld noemen van 'machtsdingetjes'?
En zo nog wat meer....
Het gebeurt in veel gemeenten, inclusief kerkenraden en predikanten.
Ik ben dus benieuwd hoe jij tot het standpunt komt dat dit gebeurt in 'veel kerkenraden'.
Dankjewel voor je begrip!
Gelezen, gedacht, gehoord...
-
- Verbannen
Re: Gelezen, gedacht, gehoord...
Waarom is dit een heftige beschuldiging? Dat jij het niet kent, is een zegen, maar geen reden om te veronderstellen dat het overal zo is.GerefGemeente-lid schreef: ↑25 okt 2024, 12:26Jammer! Misschien is het beter om zo'n opmerking dan ook niet te maken, als je er inhoudelijk niet op door wilt of kunt gaan. Ik vind het lastig als je hier iets stelt, wat je vanwege privacy inhoudelijk niet nader kunt beargumenteren. Het is namelijk een heftige beschuldiging die toch echt wel goede beargumentatie verdient. Het zijn immers wel ambtsdragers die over ons gesteld zijn en die respect verdienen. Ik begrijp je daarom dus ook totaal niet. Ik hoop dat jij mij wel begrijpt en alsnog een algemeen, maar inhoudelijk argument hebt, om je heftige beschuldiging te onderbouwen.Orchidee schreef: ↑24 okt 2024, 11:26Vanwege privacy ga ik daar verder niet op in.GerefGemeente-lid schreef:Ik ken dat niet. Maar ik zit ook niet in de kerkenraad en ik ken ook niet veel kerkenraden.Orchidee schreef: ↑23 okt 2024, 23:10 Ken je het niet? Dat de ene mens zich verheven voelt boven de ander of dat iemand het niet kan hebben als de ander een taak toebedeeld krijgt die hij/zij graag of liever had gekregen en zich daar beter voor acht.
En zo nog wat meer....
Het gebeurt in veel gemeenten, inclusief kerkenraden en predikanten.
Ik ben dus benieuwd hoe jij tot het standpunt komt dat dit gebeurt in 'veel kerkenraden'.
-
- Verbannen
Dat er kerkenraden zijn waar dit plaatsvindt, of plaats zou kunnen vinden, wil ik best aannemen. Maar met de uitdrukking 'veel kerkenraden' lijkt het eerder een regel dan een uitzondering te zijn. En dat vind ik een dusdanige beschuldiging dat die roept om uitleg. Bovendien is je laatste zin evenredig ook op @Orchidee van toepassing. Dat zij dat als regel standaard bij kerkenraden beweert tegen te komen, betekent nog niet dat het ook overal zo is.Inwoner schreef: ↑25 okt 2024, 14:19Waarom is dit een heftige beschuldiging? Dat jij het niet kent, is een zegen, maar geen reden om te veronderstellen dat het overal zo is.GerefGemeente-lid schreef: ↑25 okt 2024, 12:26Jammer! Misschien is het beter om zo'n opmerking dan ook niet te maken, als je er inhoudelijk niet op door wilt of kunt gaan. Ik vind het lastig als je hier iets stelt, wat je vanwege privacy inhoudelijk niet nader kunt beargumenteren. Het is namelijk een heftige beschuldiging die toch echt wel goede beargumentatie verdient. Het zijn immers wel ambtsdragers die over ons gesteld zijn en die respect verdienen. Ik begrijp je daarom dus ook totaal niet. Ik hoop dat jij mij wel begrijpt en alsnog een algemeen, maar inhoudelijk argument hebt, om je heftige beschuldiging te onderbouwen.Orchidee schreef: ↑24 okt 2024, 11:26Vanwege privacy ga ik daar verder niet op in.GerefGemeente-lid schreef:Ik ken dat niet. Maar ik zit ook niet in de kerkenraad en ik ken ook niet veel kerkenraden.
Is veel hetzelfde als standaard? Ik denk dat we soms heel subtiel woorden anders weergeven en dan begrijp je elkaar sowieso niet meer. Want volgens mij zegt Orchidee nergens dat het standaard zo gebeurt.
-
Dr. H.M. Kuitert, ‘Verstaat gij wat gij leest?’, blz. 12We leren uit dit verhaal (Hand. 8) dat de Schrift pas daar geëerd wordt, waar zij wordt gehoorzaamd, en dat gehoorzamen pas dáár plaats heeft en plaats kan hebben, waar de Schriften zijn verstaan.
Gelukkig is het niet de standaardTerri schreef:Is veel hetzelfde als standaard? Ik denk dat we soms heel subtiel woorden anders weergeven en dan begrijp je elkaar sowieso niet meer. Want volgens mij zegt Orchidee nergens dat het standaard zo gebeurt.
SOMMIGE mensen leggen woorden in een andermans mond die er nooit zijn uitgekomen of interpreteren iets wat er helemaal niet is en zijn eigenlijk gewoon nieuwsgierig
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Goedendag, wel een eerlijk antwoord maar jammer van het standpunt.
https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/31 ... in-of-ogg/
https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/31 ... in-of-ogg/
- Johann Gottfried Walther
"Daarom moet u uw bevinding stellen onder de maatstaf van Gods Woord. Wanneer u een 'Zo zegt de Heere' hebt voor wat u doet, een 'Zo zegt de Heere' voor wat u voelt, een 'Zo zegt de Heere' voor wat u ervaart, een 'Zo zegt de Heere' om u te vertroosten, is dat een spijker die de hele hel nooit uit uw geweten zal trekken. Het is een spijker die is ingeslagen in een vaste plaats. Een 'Zo zegt de Heere' is een miljoen keer beter. 'Zo zegt de mens' of 'die mens' waard. Het is voor het geweten een gezegende zaak wanneer God de Geest daarin 'Zo zegt de Heere' brengt. Ik hoor over vele mensen die het erover hebben dat ze zeer hemelse en zeer gezegend zijn in het volbrengen van wat zij 'rechtvaardige daden' noemen, en ik geloof dat het allemaal misleiding van de duivel is geweest. Hun levenspraktijk is heel de tijd regelrecht tegen Gods Woord ingegaan en daarom weet ik zeker dat God de Geest daar nooit was. Maar wanneer onze bevinding en Gods Woord overeenstemmen - Gods getuigenis in het geweten en Gods getuigenis in Zijn Woord - dan zijn wij bekwaam om tevoorschijn te komen en de geesten van mensen te meten en ze te 'beproeven, of zij uit God zijn' "
Ds. William Gadsby (1773-1844)
Ds. William Gadsby (1773-1844)
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Hoe zou de duivel Nederlandse christenen verleiden? Dit antwoordt ChatGPT:
https://cvandaag.nl/103738-hoe-zou-de-d ... VRneUR3PT0
https://cvandaag.nl/103738-hoe-zou-de-d ... VRneUR3PT0