Typisch zo'n klein punt waarbij je mijns inziens toch een groot verschil ziet tussen de twee partijen.In tegenstelling tot in de campagnetijd hielden ze het beleefd. Met de open haard aan op de achtergrond, gaven ze elkaar een hand. "Bedankt", zei Trump nadat Biden verteld had dat zijn team er "alles aan zal doen om je te accommoderen" bij de machtswisseling.
Trump weigerde Biden te ontvangen
Het was een beladen ontmoeting tussen de twee bejaarde leiders. Vier jaar geleden had Trump, die toen afzwaaide als president, Biden niet uitgenodigd op het Witte Huis nadat de Democraat de verkiezingen had gewonnen. Het is uitzonderlijk dat een zittend president dat niet doet.
Trump heeft de uitslag van de presidentsverkiezingen van 2020 nooit erkend. De Republikein beweert dat er grootschalige fraude is gepleegd, al is daar nooit bewijs voor gevonden. Trumps aanhangers bestormden op 6 januari 2021 het Capitool om te proberen te voorkomen dat de Democraten terugkeerden in het Witte Huis.
Grote punten zijn de toch wel bijzondere namen die je tegenkomt als het gaat om toekomstige posities. Het zal mij benieuwen hoe dat de komende 4 jaar gaat. Zoals ik eerder zei verwacht ik dat het democratisch gehalte van de VS minder zal worden maar hoop ik dat Trump daadwerkelijk opkomt voor de miljoenen arbeiders die op hem gestemd hebben.