Situatie Midden-Oosten

huisman

Re: Situatie Midden-Oosten

Bericht door huisman »

Terri schreef: 18 okt 2024, 21:04 1.Op de een of andere manier had hij ( lijkt het) wat van z'n extreme voorzichtigheid los gelaten.
2.Maar ik blijf steeds denken aan wat @Klavart schreef...

1. Ik denk dat hij steeds meer in het nauw kwam. Tunnels werden opgeblazen en hij moest wel bovengronds komen.
2.Dat maakt op mij ook diepe indruk.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

Voor wie een half uurtje tijd en interesse heeft. Mosab Hassan Yousef spreekt het Europese Parlement toe en noemt een aantal interessante zaken.
Terri

Bericht door Terri »

huisman schreef: 18 okt 2024, 21:29
Terri schreef: 18 okt 2024, 21:04 1.Op de een of andere manier had hij ( lijkt het) wat van z'n extreme voorzichtigheid los gelaten.
2.Maar ik blijf steeds denken aan wat @Klavart schreef...

1. Ik denk dat hij steeds meer in het nauw kwam. Tunnels werden opgeblazen en hij moest wel bovengronds komen.
2.Dat maakt op mij ook diepe indruk.
In de nieuwsbrief van Ds Maarten Dekker staat e.e.a. uitvoeriger beschreven, het is i.d.d. indrukwekkend!
helma

Bericht door helma »

Edelweiss schreef:Voor wie een half uurtje tijd en interesse heeft. Mosab Hassan Yousef spreekt het Europese Parlement toe en noemt een aantal interessante zaken.
Dank voor het delen. Iemand die weet waar hij het over heeft...
Ik heb zijn boek gelezen over xijn omkeer. Ook een must-read.
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

Israel heeft na ruim 3 weken een vergeldingsaanval uitgevoerd op Iran. Naar verluidt zijn een aantal luchtverdedigingsinstallaties en installaties/fabrieken voor raketten en drones geraakt. Er zijn niet zoveel direkte beelden naar buiten gekomen en Iran probeert deze aanval te minimaliseren, wat een teken is dat ze wellicht niet zullen reageren. Opvallend is ook dat Israel van tevoren Iran heeft gewaarschuwd over de aanval.
Hopelijk blijft het rustig op dit front.
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

helma schreef: 25 okt 2024, 08:37
Edelweiss schreef:Voor wie een half uurtje tijd en interesse heeft. Mosab Hassan Yousef spreekt het Europese Parlement toe en noemt een aantal interessante zaken.
Dank voor het delen. Iemand die weet waar hij het over heeft...
Ik heb zijn boek gelezen over xijn omkeer. Ook een must-read.
Hartelijk met je eens; het stond al te lang op mijn leeslijst en heb het afgelopen zaterdag aangeschaft. Zondag heb ik het boek in één ruk uitgelezen. Ik kon het niet wegleggen. Wat een rijke inhoud!

Hoewel het wishful thinking is, zou ik zo graag zien dat dit een must-read wordt/is op universiteiten.
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

Een interessante en hoogst opmerkelijke ontwikkeling: Gaza’s top Islamic scholar issues fatwa criticising 7 October attack.
Laatst gewijzigd door Edelweiss op 11 nov 2024, 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Edelweiss schreef: 11 nov 2024, 11:03 Een interessante en hoogst opmerkelijke ontwikkeling: Gaza’s top Islamic scholar issues fatwa criticising 7 October attack.
Zit geen url onder ;)
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

Mister schreef: 11 nov 2024, 12:12
Edelweiss schreef: 11 nov 2024, 11:03 Een interessante en hoogst opmerkelijke ontwikkeling: Gaza’s top Islamic scholar issues fatwa criticising 7 October attack.
Zit geen url onder ;)
Ik heb een klassieke maandag ;)
Ik heb het bericht inmiddels aangepast. Dank voor je scherpte!
Henk J

Bericht door Henk J »

Het lijkt aan de noordkant nu wel zo goed als over met de beschietingen, mooi en goed dat burgers weer terug kunnen naar hun huizen, zowel in Libanon als in Israël. Het is te hopen dat het Libanese leger en aanwezige VN-troepen nu wel Hezbollah onder controle gaan houden. En ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het arrestatiebevel tegen Netanyahu bij Israël wel meer druk heeft gezet om tot een bestand te komen. Wat je ook van het arrestatiebevel vind, internationaal gezien is het een gevoelige klap.
MGG

Bericht door MGG »

Henk J schreef: 27 nov 2024, 09:31 Het lijkt aan de noordkant nu wel zo goed als over met de beschietingen, mooi en goed dat burgers weer terug kunnen naar hun huizen, zowel in Libanon als in Israël. Het is te hopen dat het Libanese leger en aanwezige VN-troepen nu wel Hezbollah onder controle gaan houden. En ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het arrestatiebevel tegen Netanyahu bij Israël wel meer druk heeft gezet om tot een bestand te komen. Wat je ook van het arrestatiebevel vind, internationaal gezien is het een gevoelige klap.
Welk Libanees leger? Het leger van Hezbollah is qua omvang vergelijkbaar met het officiële leger. Veel vechtervaring en steun uit Iran en Syrië. Ik denk dat rationaliteit Hezbollah meer onder controle houdt dan het leger.
Plaats reactie