Je hebt het goed. Bertiel ook. In een deel van mijn omgeving lopen de discussies soms zo hoog op, dat het lijkt dat het gebruik van de HSV-vertaling de staat van de eigenaar bepaalt. De felheid vind ikzelf soms weerzinwekkend.Job schreef: ↑31 okt 2024, 08:54 Herinneren jullie je deze uitspraak nog?
Wij constateren dat ondertekenaars niets tegen de school, evenmin tegen het college van Bestuur hebben, maar graag zien dat God door de dierbare Statenvertaling, net als in vroegere tijden, weer dóór de Heilige Geest de aloude bekering werkt in onze kinderharten; de mens kan veranderen, maar God verandert niet.
Staat in de petitie tegen het gebruik van de HSV op de Driestar. Ik geloof dat Ararat een vraag opwerpt die echt leeft bij sommigen.
Ik begrijp dat mijn vraag in al zijn beknoptheid verkeerd over kan komen. Ik vind het jammer als het shockeerde, maar eerlijk gezegd ook wel goed als het even deed fronsen. Het was dus in zekere zin geen inhoudelijke vraag, zoekend naar een antwoord. Het was meer een prikkelende vraag die mijns inziens misschien niet hier, maar wel tijdens een gesprek gesteld kan worden. Mijn ervaring is dat dit soms helpend is om weer enigszins tot rede te komen.