HersteldHervormd schreef: ↑22 okt 2024, 08:48
Maanenschijn schreef: ↑22 okt 2024, 08:13
Ik kan/mag het niet lezen. Wat is walgelijk?
Vreemd, vanochtend kon ik wat meer lezen, nu ook niet meer.
Maar de titel en de eerste alinea spreekt wel boekdelen.
Het gaat er om dat je geld toe krijgt om euthanasie te plegen in het kader van: het is goedkoper voor de staat. Een soort lokkertje.
Dat is wel kort door de bocht. Ene Kardol heeft een boek geschreven met een scenario waarin ouderen kunnen kiezen voor geld (voor hun naasten) als ze een dure behandeling niet nemen en wel euthanasie laten doen. Het is een roman.
Een paar quotes uit het artikel:
Hij verwijst naar de discussie aan het begin van de coronapandemie: wat doen we als er echt een tekort aan ziekenhuisbedden is? Wie behandelen we dan nog?
Binnen de gezondheidszorg hoor je dan een kostenanalyse: heeft het nog zin om een dure behandeling voor hoogbejaarden voor te schrijven, terwijl hun kwaliteit van leven er mogelijk niet of maar heel kort door verbetert?
,,Stel je voor: ik heb allerlei klachten en men zou zeggen: ‘luister eens, wilt u nog dat wij u behandelen? Dat kost een heleboel geld. Ook de kans dat het u veel beter maakt is klein. Als we nu een deel van de middelen die we aan u zouden besteden, aan uw naasten geven als u voor euthanasie kiest.’