Ds. Moerkerken 25 jaar aan de theologische school

jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

Overigens is 41 predikanten opleiden in 25 jaar (volgens Refdag) natuurlijk niet bijzonder veel...
Er zijn docenten die er meer doen.

Al bij al toch een boek waard:

Afbeelding
olfie

Bericht door olfie »

Miscanthus schreef:
Oude-Waarheid schreef:
olfie schreef:En wie heeft er weer het hardst gelachen??

Juist de duivel.

:cry:
gelachen??

Denk dat de satan nog bezig is om twee dracht te zaaien!!!
oh, het is dus satan die dat doet....????
Natuurlijk die vindt haast niets mooier dan dat er interkerkelijk lekker met modder gegooid wordt, en er in de twist (haast) vergeten wordt om Wie het MOET gaan. Of niet soms. De satan is zeer gebaat bij twist, haat, nijd en tweedracht. En niet dat ik daarmee wil zeggen dat ook maar een van de betrokken predikanten door de duivel geleidt zou worden, maar men laat zich wel VERleiden op deze wijze.
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Helemaal mee eens, olfie.
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Het zijn geen mensen die dat doen?
olfie

Bericht door olfie »

Miscanthus schreef:Het zijn geen mensen die dat doen?
Ja zeker zijn het mensen die dat doen... maar ik geef aan: "maar men laat zich wel VERleiden op deze wijze."
Unionist

Bericht door Unionist »

Ik vind het nogal makkelijk om alle kritiek op kerk of predikanten als "duivels" van de hand te doen.

Waarom zijn we dan in 1834 niet allemaal Hervormd gebleven?

Waarom zitten we allemaal in onze eigen kerkjes? Juist, omdat we kritiek hebben op die anderen.

En juist genoemde predikant in genoemd kerkverband hecht heel erg aan het onderstrepen van het "eigene" van dat kerkverband t.o.v. andere gereformeerde christenen.

Mag dat wél?
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Unionist schreef:Ik vind het nogal makkelijk om alle kritiek op kerk of predikanten als "duivels" van de hand te doen.

Waarom zitten we allemaal in onze eigen kerkjes? Juist, omdat we kritiek hebben op die anderen.

En juist genoemde predikant in genoemd kerkverband hecht heel erg aan het onderstrepen van het "eigene" van dat kerkverband t.o.v. andere gereformeerde christenen.

Mag dat wél?
Kijk....dìt is heldere en eerlijke taal.........(van een niet-hervormde)
olfie

Bericht door olfie »

Unionist schreef:Ik vind het nogal makkelijk om alle kritiek op kerk of predikanten als "duivels" van de hand te doen.

Mag dat wél?
Omdat er toen ook al nijd en tweedracht gezaaid werd. Christus heeft altijd maar een kerk gewild. En Hij heeft al die afsplitsingen toegestaan, maar denk je niet dat de duivel die in de hand gewerkt heeft? Van nature luisteren wij liever naar de Vorst de Duisternis.
Unionist

Bericht door Unionist »

Breekijzertje schreef:

Mag dat wél?
Ho ho, ik ben wél hervormd. Ik bivakkeer alleen tijdelijk ergens anders.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Unionist schreef:
Breekijzertje schreef:

Mag dat wél?
Ho ho, ik ben wél hervormd. Ik bivakkeer alleen tijdelijk ergens anders.
:?:
Unionist

Bericht door Unionist »

:!:
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Tis vaak een kwestie van taal dat de 1 niet van de ander accepteerd en andersom. Kritiek van A op B = vervolgens kritiek van B op A. A wordt boos want B mag geen kritiek hebben. B wordt boos, want A mag wel kritiek hebben op B en B niet op A. Nou en dan gaat A dingen zeggen in de preek die A liever binnen de kerkmuren houd en B gaat boeken schrijven en steun zoeken bij C die ook tegen A is, maar helemaal niet van de hoed en de rand weet. A reageert op B door B zwart te maken op zoveel mogelijke manieren en B doet hetzelfde. A is het zat en legt B een zwijgverbod op en zegt: Je gaat maar naar C, dat zijn toch je vrienden? B protesteerd tegen het zwijgverbod en...
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

olfie schreef:
Miscanthus schreef:Het zijn geen mensen die dat doen?
Ja zeker zijn het mensen die dat doen... maar ik geef aan: "maar men laat zich wel VERleiden op deze wijze."
Is dat minder erg?
Unionist

Bericht door Unionist »

Kaw schreef:Tis vaak een kwestie van taal dat de 1 niet van de ander accepteerd en andersom. Kritiek van A op B = vervolgens kritiek van B op A. A wordt boos want B mag geen kritiek hebben. B wordt boos, want A mag wel kritiek hebben op B en B niet op A. Nou en dan gaat A dingen zeggen in de preek die A liever binnen de kerkmuren houd en B gaat boeken schrijven en steun zoeken bij C die ook tegen A is, maar helemaal niet van de hoed en de rand weet. A reageert op B door B zwart te maken op zoveel mogelijke manieren en B doet hetzelfde. A is het zat en legt B een zwijgverbod op en zegt: Je gaat maar naar C, dat zijn toch je vrienden? B protesteerd tegen het zwijgverbod en...
A kwadraat plus B kwadraat is C kwadraat.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Unionist schreef:
Kaw schreef:Tis vaak een kwestie van taal dat de 1 niet van de ander accepteerd en andersom. Kritiek van A op B = vervolgens kritiek van B op A. A wordt boos want B mag geen kritiek hebben. B wordt boos, want A mag wel kritiek hebben op B en B niet op A. Nou en dan gaat A dingen zeggen in de preek die A liever binnen de kerkmuren houd en B gaat boeken schrijven en steun zoeken bij C die ook tegen A is, maar helemaal niet van de hoed en de rand weet. A reageert op B door B zwart te maken op zoveel mogelijke manieren en B doet hetzelfde. A is het zat en legt B een zwijgverbod op en zegt: Je gaat maar naar C, dat zijn toch je vrienden? B protesteerd tegen het zwijgverbod en...
A kwadraat plus B kwadraat is C kwadraat.
Tis meer U=MC^2
Plaats reactie