Kleine ergernissen

Erskinees

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Erskinees »

Bij sommige webshops komt DHL de retourzending weer gratis ophalen. Fantastisch.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

merel schreef: 02 okt 2024, 10:14
Zeeuw schreef: 02 okt 2024, 10:03
merel schreef: 02 okt 2024, 09:08 Bepaalde webshops die kleding anders etaleren dan het model is en waar de omschrijving van stoffen ook niet klopt. Helaas konden daardoor de spullen weer retour.
Heel goed. Gewoon je spullen lokaal kopen, dan kun je het direct zien, passen, afrekenen en je lokale binnenstad steunen. :super
Lokaal verkopen ze hier vrijwel geen kleding en de kleding die verkocht wordt bestaat vooral uit polyester en dat draag ik niet. Ik moet voor kleding van mij sowieso naar een andere plaats.
Dan heb je maar een heel klein 'lokaaltje'. Maar dan zou ik inderdaad lekker eens per zoveel tijd naar de andere plaats gaan en daar de lokale middenstand steunen.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

refo schreef: 02 okt 2024, 10:11
Bourdon16 schreef: 02 okt 2024, 10:05 En veel duurzamer..
Alleen als je vlak naast de winkel woont. Of in ieder geval in de plaats waar de winkel is gevestigd.
Natuurlijk niet. Als je maar eens per zoveel tijd gaat en dan goed inkoopt, ipv weet ik veel hoe vaak pakketje laat bezorgen (met een busje etc) dan is dat ofwel duurzamer of zeker niet minder duurzaam.
merel

Bericht door merel »

Zeeuw schreef: 02 okt 2024, 10:25
merel schreef: 02 okt 2024, 10:14
Zeeuw schreef: 02 okt 2024, 10:03
merel schreef: 02 okt 2024, 09:08 Bepaalde webshops die kleding anders etaleren dan het model is en waar de omschrijving van stoffen ook niet klopt. Helaas konden daardoor de spullen weer retour.
Heel goed. Gewoon je spullen lokaal kopen, dan kun je het direct zien, passen, afrekenen en je lokale binnenstad steunen. :super
Lokaal verkopen ze hier vrijwel geen kleding en de kleding die verkocht wordt bestaat vooral uit polyester en dat draag ik niet. Ik moet voor kleding van mij sowieso naar een andere plaats.
Dan heb je maar een heel klein 'lokaaltje'. Maar dan zou ik inderdaad lekker eens per zoveel tijd naar de andere plaats gaan en daar de lokale middenstand steunen.
In de andere plaats/grote stad zit weinig lokaal en met name grote ketens met onfatsoenlijk personeel. Ik draag over het algemeen dezelfde merken en ken de maten en pasvorm. De 'fout' die ik gemaakt heb is het merk via Otrium bestellen. Daar worden restpartijen verkocht. De beschrijving van het produkt is op deze site toch beduidend anders dan op de originele website.
merel

Bericht door merel »

Zeeuw schreef: 02 okt 2024, 10:26
Alleen als je vlak naast de winkel woont. Of in ieder geval in de plaats waar de winkel is gevestigd.
Natuurlijk niet. Als je maar eens per zoveel tijd gaat en dan goed inkoopt, ipv weet ik veel hoe vaak pakketje laat bezorgen (met een busje etc) dan is dat ofwel duurzamer of zeker niet minder duurzaam.
Ik laat niet vaak pakketten bezorgen en houd meestal ook hetgeen ik bestel. De gemiddelde stad heeft ook maar een beperkt aanbod. Het leukst zijn is een boutique met verschillende merken. Helaas zie je die niet veel meer.
DDD

Bericht door DDD »

De Twijnstraat in Utrecht.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

merel schreef: 02 okt 2024, 11:00
Ik laat niet vaak pakketten bezorgen en houd meestal ook hetgeen ik bestel. De gemiddelde stad heeft ook maar een beperkt aanbod. Het leukst zijn is een boutique met verschillende merken. Helaas zie je die niet veel meer.
Als ik een stad bekijk als Middelburg, Dordrecht, Bergen op Zoom etc. is er echt genoeg aanbod. Maar als het leuker is via internet: gewoon doen uiteraard. Niet klagen dat die boetieks steeds minder worden, want het heeft met elkaar te maken.
merel

Bericht door merel »

Ik klaag niet dat zij weg zijn. Het was leuk om daar te neuzen, maar de gemiddelde boutique is ook schreeuwend duur. Over het algemeen bevalt mij digitaal shoppen prima en dat bespaart ook tijd. Winkelen is sowieso geen hobby van mij, meer een noodzakelijk kwaad of een bijpraatdag met een vriendin.

Binnenkort staan trouwens 2 steden op het programma. Ik ga een dag met een vriendin naar Utrecht, dus zal de tip van @DDD meenemen. Ben benieuwd welke winkels in die straat zitten. Daarnaast ga ik een dag naar Den Bosch.
DDD

Bericht door DDD »

Ok. Als je uitstapt bij Vaartsche Rijn, dan zit de Twijnstraat gelijk als eerste in de buurt.
merel

Bericht door merel »

Het zal lopend vanaf Centraal zijn, maar ik zag dat dat ook prima te doen is.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

merel schreef: 02 okt 2024, 11:50 Ik klaag niet dat zij weg zijn. Het was leuk om daar te neuzen, maar de gemiddelde boutique is ook schreeuwend duur. Over het algemeen bevalt mij digitaal shoppen prima en dat bespaart ook tijd. Winkelen is sowieso geen hobby van mij, meer een noodzakelijk kwaad of een bijpraatdag met een vriendin.

Binnenkort staan trouwens 2 steden op het programma. Ik ga een dag met een vriendin naar Utrecht, dus zal de tip van @DDD meenemen. Ben benieuwd welke winkels in die straat zitten. Daarnaast ga ik een dag naar Den Bosch.
Als je in Den Bosch niet slaagt, met alles wat daar te koop en te vinden is volgens mijn vrouwelijke collega's, vind je het nergens
merel

Bericht door merel »

Ik ben benieuwd. Ik ben nog nooit in Den Bosch geweest.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

merel schreef: 02 okt 2024, 16:40 Ik ben benieuwd. Ik ben nog nooit in Den Bosch geweest.
Ik vind het echt een hele leuke stad :)
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

merel schreef: 02 okt 2024, 11:00
Daar moet je dan wel het budget voor hebben.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
merel

Bericht door merel »

Waarvoor? Ik heb het toch niet over prijzen?
Plaats reactie