Gelezen, gedacht, gehoord...

Mister
Administrator

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Mister »

KDD schreef: 01 okt 2024, 00:17
Mister schreef: 30 sep 2024, 12:52 Uit hetzelfde artikel een quote om van te schrikken:
„Soms hoor je dat op catechisaties meteen naar een vragenboekje of iets dergelijks wordt gegrepen en dat de Bijbel die avond helemaal niet open gaat. Dat lijkt mij niet goed.”
Ik zou niet te veel waarde aan dat verhaal hechten. Soms hoor je veel dingen maar of het waar is is een ander verhaal.
Gezien het feit dat dergelijke artikelen vaak voor plaatsing geaccordeerd dienen te worden door de verantwoordelijken van zo'n bijeenkomst, ga ik er maar vanuit dat dit klopt.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Mister schreef: 30 sep 2024, 23:38
HersteldHervormd schreef: 30 sep 2024, 20:01
Tom schreef: 30 sep 2024, 18:59
HersteldHervormd schreef: 30 sep 2024, 18:41

Even voor de goede orde, maar zijn die voorbeelden nou echt gebeurd of verzonnen?
Waarom zou ik dit verzinnen? Maar 'k wil mij best verantwoorden hoor. GBS diensten was ik bij of gehoord via Kerkdienst Gemist. Kerkblad voorbeeld kreeg ik screenshot via whatsapp. Catechisatie is vanuit de groep waar mijn zus ook bel. cath. volgde afgelopen jaar.
Ik suggereer toch nergens dat je het verzint? Het zouden ook gewoon voorbeelden kunnen zijn. Het was maar een vraag, zoek er niks achter aub.
Jij komt toch zelf met dat woord op de proppen?
Dat klopt inderdaad, maar dat bedoelde ik zeker niet negatief.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Mister schreef: 01 okt 2024, 07:35 Gezien het feit dat dergelijke artikelen vaak voor plaatsing geaccordeerd dienen te worden door de verantwoordelijken van zo'n bijeenkomst, ga ik er maar vanuit dat dit klopt.
Dat kopt. Maar dan kan het ook een anecdote zijn die Van Leeuwen in zijn werkkring op het Van Lodenstein heeft opgedaan en dan kan het verwijzen naar een veel grotere groep van catechetisch onderwijs dan alleen de GGiN.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Herman schreef: 01 okt 2024, 17:08
Mister schreef: 01 okt 2024, 07:35 Gezien het feit dat dergelijke artikelen vaak voor plaatsing geaccordeerd dienen te worden door de verantwoordelijken van zo'n bijeenkomst, ga ik er maar vanuit dat dit klopt.
Dat kopt. Maar dan kan het ook een anecdote zijn die Van Leeuwen in zijn werkkring op het Van Lodenstein heeft opgedaan en dan kan het verwijzen naar een veel grotere groep van catechetisch onderwijs dan alleen de GGiN.
Dit is geen anekdote van Van Leeuwen, maar een andere spreker:
In de workshop over Schriftgezag en catechisatie adviseerde G.G.M. Janssen, ouderling in ‘s-Gravendeel en deputaat DOOC, de aanwezige ambtsdragers om met de catechisanten altijd een gedeelte uit Gods Woord te lezen
MGG

Bericht door MGG »

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1802842 ... e-bezwaren

Wat een gekkigheid. Agenten die niet staan voor veiligheid en de rechten van burgers zouden ontslag op staande voet moeten krijgen.
Plaats reactie