Mooi artikel

Wim Anker

Re: Mooi artikel

Bericht door Wim Anker »

GerefGemeente-lid schreef: 20 sep 2024, 19:17
DDD schreef: 20 sep 2024, 19:14 Een leuk interview met Derk Boswijk in het RD. Als ik zoiets lees, dan denk ik toch ook: wat een mooie baan is dat.

https://www.rd.nl/artikel/1078368-cda-k ... emaal-niks
Het voornaamste wat bij mij bleef hangen was hoe vaak hij wel niet zegt dat z'n vrouw het niets vind dat hij in de Tweede Kamer zit. Als je daar blijkbaar nog steeds niet volledig achter kunt staan, kan dat schadelijk zijn voor je huwelijk, mijns inziens. En dat zou ik er dan niet voor over hebben.
Derk wil altijd en overal aandacht. Het verblijdende nieuws is dat het RD ws veel "neen" te horen krijgt bij het werven van kandidaten voor een interview.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Ik heb het artikel ook gelezen. Dingen worden wel duidelijk. (En, voor alle helderheid, dit mag gewoon besproken worden m.i.).

Het debat in de 2e kamer werd destijds overheerst door de "intimidatie" van Derk. In het artikel verwijst hij ook naar de boerenprotesten. Vooral GL voorman Jesse Klaver ging hiermee aan de haal. Wat er feitelijk is gebeurd is later wel duidelijk geworden, een oud vrouwtje uit het dorp belde aan bij Derk Boswijk om aan te geven wat ze er allemaal van vond. En er reed, geloof ik, ook een trekker door de straat. (zoals die hier ook elk uur voorbij rijden, trekkers zijn bedoeld om de rijden).
Derk greep dit aan om zich wegens "intimidatie" af te melden voor het debat.

Lettend op dit artikel ga ik het wel begrijpen. Zijn vrouw is er al op tegen en heeft ws flink gegageerd tegen zijn betrokkenheid als 2e kamerlid en duidelijk gemaakt dat mensen aan de deur voor haar een "no-go" is. En politiek als dit allemaal is, ga je natuurlijk niet zeggen dat er weinig aan de hand is maar dat je vrouw je baan niks vind en je daarmee hebt te dealen en daarom ff thuisblijft. (wat prima is he, first things first).
Nee, dan twitter je dat je vanwege verregaande intimidatie enkele dagen thuisblijft om de veiligheid van je gezin te waarborgen en dat het gedrag van de boeren de spuigaten uitloopt. Precies op de avond voor het debat. Alles voor de bühne tenslotte. Dan is even GL, D66 je grote vriend want die pakken dat wel op. Tenslotte was BBB de grootste bedreiger van het CDA.

Grappig om te zien dat een heel debat in de 2e kamer dus is gedomineerd - en de sfeer heeft bepaald - door de vrouw van een kamerlid die niet zoveel heeft met het vak. Derk heeft - moedwillig - meegewerkt aan de polarisatie hierover. Never waste a good crisis.

Op dit forum is zijn de protesten, en wat er feitelijk aan de hand was, al eerder ter sprake geweest geloof ik.
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 21 sep 2024, 13:23, 2 keer totaal gewijzigd.
helma

Bericht door helma »

--Mijn gezin heeft bezoek gehad van één persoon toen ik in Den Haag aan het werk was”, blikt hij terug. “Ze zijn daar de huid volgescholden en er is ze medegedeeld dat mij en mijn kinderen iets zou overkomen.”--

Klinkt niet echt als een oud vrouwtje met goodwill
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

helma schreef: 21 sep 2024, 13:18 --Mijn gezin heeft bezoek gehad van één persoon toen ik in Den Haag aan het werk was”, blikt hij terug. “Ze zijn daar de huid volgescholden en er is ze medegedeeld dat mij en mijn kinderen iets zou overkomen.”--

Dat klopt niet. Het is al lang gedebunkend wat daar aan de hand is geweest.
En, heeft hij aangfite gedaan overigens? Nee. Want er was niets aan de hand. Anders was die persoon, a la de fakkeldrager, al lang voor maanden opgesloten geweest.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

En als iemand dan in het RD dit soort interviews gaat geven..... Blijf dan een beetje onder de radar met huis, vrouw en kinderen......
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

En wat mij zo verschrikkelijk stoort is als een "Alluh Akbar" roepende mafkees mensen vermoord bij de Erasmusbrug is het - volgens al die partijen (GL, D66 maar ook CDA) een "verward" persoon en niet representatief.
Dan schrijft Aboutabel dat best wel "naar" is allemaal maar verder niet.
En meld vervolgens dat als iemand "Alluh Akbar" hoort de kans heel groot is dat hij zijn ommetje langs de maasboulevard aan het maken is. Hij zegt het immers ook wel 100x per dag.
Niets aan de hand dus.

Maar als iemand iets komt zeggen aan huis dan is dat HET symptoom dat de boeren geweld niet schuwen. Dan moet dezelfde avond dat getwitterd worden ter gebruik in het debat. En het RD schrijft rustig op dat we hier dan niet met een Mozes te maken hebben maar met een Obadja.
MGG

Bericht door MGG »

DDD schreef: 20 sep 2024, 19:14 Een leuk interview met Derk Boswijk in het RD. Als ik zoiets lees, dan denk ik toch ook: wat een mooie baan is dat.

https://www.rd.nl/artikel/1078368-cda-k ... emaal-niks
Ik denk dat hij een prima kamerlid is. Nuchter, weet van de praktijk en de nadelen van regeldruk en migratie zelf gevoeld.

Zijn schoonouders krijgen via het RD een wens mee :haha
Boswijk schreef: Ja, hoe moet ik dat zeggen? Ik moet nauwkeurig formuleren, want mijn moeder en schoonouders lezen het RD ook.

Discussie over stemkeuze heb ik vooral met mijn schoonfamilie. Die ga ik niet overtuigen. Nooit. Prima dat zij SGP stemmen. Wat meer empathie voor mijn besluit zou ik wel waarderen, maar ja, het is wat het is.”
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

Wim Anker schreef: 21 sep 2024, 14:01 En wat mij zo verschrikkelijk stoort is als een "Alluh Akbar" roepende mafkees mensen vermoord bij de Erasmusbrug is het - volgens al die partijen (GL, D66 maar ook CDA) een "verward" persoon en niet representatief.
Dan schrijft Aboutabel dat best wel "naar" is allemaal maar verder niet.
En meld vervolgens dat als iemand "Alluh Akbar" hoort de kans heel groot is dat hij zijn ommetje langs de maasboulevard aan het maken is. Hij zegt het immers ook wel 100x per dag.
Niets aan de hand dus.
(...)
Ik wil hier graag even op inhaken, want dit raakte mij wel.

Ik vind de woorden van Aboutaleb laf. Wat hij hier namelijk mee doet is m.i. het debat hierover op voorhand lam leggen. Hij weet als geen ander dat de kreet AA (sorry, ik krijg het mijn toetsenbord niet uit) wel degelijk iets betekent; sterker nog, bij zo ongeveer elk 'incident' waar een moslim bij betrokken is, wordt dit geroepen en gehoord, omdat die daders die woorden met volle geloofsovertuiging uitspreken (ik verwijs hiervoor bijvoorbeeld naar de vele 'incidenten' in Duitsland, en de bodycams van terroristen op 7 oktober vorig jaar). Dat zit ten diepste in hun islamitische ziel verankerd.
Door te suggereren dat die kreet niet zoveel betekenis heeft, maakte Aboutaleb die, inmiddels in Europa zeer gevreesde, woorden betekenisloos, zelfs nog voor dat het OM enige uitspraak had gedaan over een mogelijk terroristisch motief. Dat is wat mij betreft fundamenteel onderkennen, en hij veegt daarmee moeiteloos de zorgen in de maatschappij op voorhand van tafel. Daarnaast, en dat vind ik ook erg zwaar wegen, vind ik het behoorlijk respectloos naar de nabestaanden van de dode man toe.
Nee, de burgemeester is niet verantwoordelijk voor de daad van de steker die, al dan niet verward, van Amersfoort naar Rotterdam komt reizen, en niet elke fundamentalist is een extremist, of erger, terrorist, maar zeggen dat de woorden van de steker niet echt betekenis hebben, zet hij daar m.i. wel de deur open om zijn eigen woorden als betekenisloos af te doen. Vind ik een enorm gemiste kans.

Ik hoorde het op een lokaal Rotterdams radiostation overigens nog simpel uitgelegd: op de bank 'Ajax' schreeuwen naar je tv maakt je nog geen Ajaxhooligan, maar 'Ajax' schreeuwen terwijl je Feyenoorders in elkaar ramt suggereert wel dat je symapthie voor de club er wat mee te maken heeft. En dat is wat mij betreft des Pudels Kern.
refo

Bericht door refo »

Wim Anker schreef: 21 sep 2024, 13:20
helma schreef: 21 sep 2024, 13:18 --Mijn gezin heeft bezoek gehad van één persoon toen ik in Den Haag aan het werk was”, blikt hij terug. “Ze zijn daar de huid volgescholden en er is ze medegedeeld dat mij en mijn kinderen iets zou overkomen.”--

En, heeft hij aangfite gedaan overigens? Nee. Want er was niets aan de hand. Anders was die persoon, a la de fakkeldrager, al lang voor maanden opgesloten geweest.
Wie heeft het gedebunkt? Geenstijl?
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

refo schreef: 21 sep 2024, 15:17
Wim Anker schreef: 21 sep 2024, 13:20

Wie heeft het gedebunkt? Geenstijl?
De aangifte lijkt me de betrouwbaarste bron.
Plaats reactie