Vakantie

Wim Anker

Re: Vakantie

Bericht door Wim Anker »

huisman schreef: 05 sep 2024, 11:07
DDD schreef: 05 sep 2024, 09:16
Maanenschijn schreef: 05 sep 2024, 08:57
CvdW schreef: Nu komt er iets meer boven tafel. Gezin is niet geweigerd, je schrijft dat ze er al jaren komen. Het probleem zit in de seizoensplaats. Deze is niet overdraagbaar.
Maar, om nog even wat door te vragen: iets staat te koop, daarover ga je in gesprek en om de huur/pacht van het perceel over te nemen van de eigenaar van de opstal heb je de campingbaas nodig als eigenaar. De opstal koop je van de verkoper.

Vind je dan dat de eigenaar, deze of een willekeurige andere, gezinshuizen/pleeggezinnen kan weigeren als ze wel binnen de doelgroep passen van de bezoekers?

Of laat ik het anders stellen, om iets weg te geraken bij de casus:

Zijn pleeggezinnen/gezinshuizen anders te behandelen dan een ‘gewoon’ gezin in dit soort situaties? Een vraag niet alleen aan CvdW, maar aan een ieder.

Ik heb zelf meermalen meegemaakt dat het niet eenvoudig is een kampeerplaats te boeken met meer dan 6 kinderen. Dat kan natuurlijk een regel zijn. Vaak huurde ik twee plekken naast elkaar. Welke argumenten zijn er om pleeggezinnen hierin eventueel anders te behandelen?
Nee. Juridisch niet en vanuit christelijk perspectief al helemaal niet.
Uit christelijk perspectief stoor ik mij al heel lang aan zeer negatieve reviews en berichten op allerlei online media. Er worden vaak bedrijven of personen zwart gemaakt zonder wederhoor. .De bewoordingen van zulke berichten zijn regelmatig schandalig en altijd eenzijdig. Dat vaak anonieme geneuzel vind ik ergerlijk en zegt veel over de schrijvers.

Over deze casus heb ik dan ook geen mening omdat ik niet alle kanten van het verhaal ken.
De "hou het onder de tafel en in het duister" houding van jouw is in meerdere topics wel boven water gekomen.

Hierboven doe je overigens precies hetzelfde. Zwartmaken van reviews etc. waar je ook geen wederhoor op hebt gedaan.
refo

Bericht door refo »

Hebben de kinderen een andere kleur dan de gemiddelde bezoeker van de onderhavige camping? Want hoe kan de campingbaas anders weten dat het pleegkinderen zijn?
merel

Bericht door merel »

refo schreef: 05 sep 2024, 11:37 Hebben de kinderen een andere kleur dan de gemiddelde bezoeker van de onderhavige camping? Want hoe kan de campingbaas anders weten dat het pleegkinderen zijn?
Bij het reserveren van een campingplaats moet je toch altijd NAW-gegevens doorgeven van iedere persoon?
huisman

Bericht door huisman »

Wim Anker schreef: 05 sep 2024, 11:29
Maar, om nog even wat door te vragen: iets staat te koop, daarover ga je in gesprek en om de huur/pacht van het perceel over te nemen van de eigenaar van de opstal heb je de campingbaas nodig als eigenaar. De opstal koop je van de verkoper.

Vind je dan dat de eigenaar, deze of een willekeurige andere, gezinshuizen/pleeggezinnen kan weigeren als ze wel binnen de doelgroep passen van de bezoekers?

Zijn pleeggezinnen/gezinshuizen anders te behandelen dan een ‘gewoon’ gezin in dit soort situaties? Een vraag niet alleen aan CvdW, maar aan een ieder.

Ik heb zelf meermalen meegemaakt dat het niet eenvoudig is een kampeerplaats te boeken met meer dan 6 kinderen. Dat kan natuurlijk een regel zijn. Vaak huurde ik twee plekken naast elkaar. Welke argumenten zijn er om pleeggezinnen hierin eventueel anders te behandelen?
Uit christelijk perspectief stoor ik mij al heel lang aan zeer negatieve reviews en berichten op allerlei online media. Er worden vaak bedrijven of personen zwart gemaakt zonder wederhoor. .De bewoordingen van zulke berichten zijn regelmatig schandalig en altijd eenzijdig. Dat vaak anonieme geneuzel vind ik ergerlijk en zegt veel over de schrijvers.

Over deze casus heb ik dan ook geen mening omdat ik niet alle kanten van het verhaal ken.
De "hou het onder de tafel en in het duister" houding van jouw is in meerdere topics wel boven water gekomen.

Hierboven doe je overigens precies hetzelfde. Zwartmaken van reviews etc. waar je ook geen wederhoor op hebt gedaan.
Je blijft grappig :)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Het is 'jouw' houding en die houding van 'jou'. Het bezittelijk formuleren is te leren.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Zeeuw schreef: 05 sep 2024, 12:08

Het is 'jouw' houding en die houding van 'jou'. Het bezittelijk formuleren is te leren.
:super Altijd fijn als iemand de prioriteiten op orde heeft!
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Wim Anker schreef: 05 sep 2024, 12:13
Zeeuw schreef: 05 sep 2024, 12:08

:super Altijd fijn als iemand de prioriteiten op orde heeft!
Alles voor de vrienden van het forum he.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Graag on topic en niet heel de tijd dat gehakketak op de man.
Lilian1975

Bericht door Lilian1975 »

merel schreef: 05 sep 2024, 10:01
Lilian1975 schreef: 05 sep 2024, 09:26 Pleegzorg adoptie, het kan bepaalde problematiek meebrengen. Deze gezinnen dan ook maar als buren weigeren....? :bobo

Ik zou niet blij zijn met een gezinshuis naast mijn deur. Ik ken een pleeggezin dat crisiszorg doet en heel veel ervaring heeft met straat- en weeskinderen in Oost Europa. Daarnaast hebben zij 3 eigen kinderen en een pleegdochter, die als baby gekomen is. Hij geeft eerlijk aan hij geen tienerjongens in huis wil hebben. Hij had ook de verantwoordelijkheid voor dochters en wilde 's nachts geen patrouille lopen over de gang.

Ik wil best aannemen dat deze kinderen geen overlast hebben gegeven. Laten wel wel eerlijk en reëel zijn. Een gezinshuis is een verdienmodel en daardoor een bedrijf. Het is niet voor niets dat jeugdzorg in regeluriere gezinnen niet te veel pleegkinderen wil plaatsen. Voorheen kon een gezin 4 kinderen opvangen. Dat gaf te veel zorgen en problematiek. Elk pleegkind heeft namelijk heel veel zorg nodig. Daarom zijn nu de gezinshuizen opgericht, andere constructie, hetzelfde verhaal. In een gewoon groot gezin met eigen biologische kinderen is het al moeilijk om alles in goede banen te leiden en ieder te geven wat nodig is. In een gezinshuis zal dat nog moeilijker zijn. Deze kinderen hebben heel veel zorg en aandacht nodig en dan nog gaat het met regelmaat niet goed

Al met al begrijp ik daarom wel dat men voorzichtig is met het verhuren van een seizoensplek aan een gezinsvervangend tehuis. Of het juist is, is een tweede.

@merel: eens worden we het niet. We zijn te verschillend😊

Ik vind best wat vooroordelen in je post zitten. Gezinshuis is verdienmodel. Een bedrijf. Bijvoorbeeld. Gezinshuis ouders doen het niet om rijk te worden. Maar vaak zijn het mensen die hun gaven tbv deze kinderen willen inzetten. Daar ook in begeleid willen worden. Toegerust willen worden.
Ja ze krijgen een vergoeding. We zijn nu eenmaal niet allemaal multimiljonair. Er worden kosten gemaakt.
(Overigens hebben wij als pleegouder de vergoeding wat niet nodig was, overbleef alls spaarpotje voor het betreffende kind gebruikt. Zeg maar voor later... . Juist omdat we het niet zagen als "verdienmodel".)

Alle kinderen geven bijna altijd enorme overlast etc.

Ja het zijn enorme rugzakken die ze hebben. En ja er zijn periodes (zeker als ze ouder worden) dat het
Heftig gedrag is. Weten wij alles van.

Afgelopen zomer hadden wij buurtjes op de camping met twee jongens (biologisch eigen) waar we meer overlast van ervaarden dan kinderen die een labeltje hebben 😉. M.a.w. ga een beetje voorzichtig om met overlast beschuldigingen en generalisatie.
Misschien moesten we maar wat minder op onszelf gericht zijn. En draagt elkanders lasten wat meer in de praktijk brengen? Voor sommige mensen is iets sneller overlast dan voor de ander.

Even naar deze casus. Het woord gezinshuis is niet door de schrijver genoemd. Hij heeft het als ik me goed herinner over gezin met daarbij ook pleegkinderen.

Deze gaven geen overlast. Niemand kan in de toekomst kijken. Maar wat heerlijk als mensen die wel die rugzakjes willen begeleiden een plek hebben om af en toe tot rust te komen. Met deze kinderen. Die pleegouders hebben geen twee verdienersgezin waar dure vakanties wat gemakkelijker gaan

Nergens staat dat ze er 365 dagen zitten. Kinderen moeten ook naar school.

Nergens staat dat deze mensen niet inzien dat mocht de situatie veranderen ze koste wat kost blijven. Veel pleegouders zien ook wel in dat er soms situaties zijn dat het niet verstandig is op zo'n plek te gaan zitten. Kennelijk hebben deze ouders ingeschat dat het nu wel kon.

Wij hebben als pleegouder ook een jaar bewust niet gekampeerd omdat we dachten dat het teveel overlast zou geven. 😅

Wbt het bestaan van gezinshuizen. Wanneer meer mensen hun huis voor pleegkind(eren) open zouden stellen. Zouden er heel wat minder gezinshuizen nodig zijn. Maar veel mensen kiezen voor hun eigen carrière. Eigen vrijheid. Of hebben er gewoon geen oog voor of hun handen vol aan hun eigen gezin. (Met mischien hechtingsstoornissen of ander moeilijk gedrag) . Wij hebben geen gezinshuis. Maar het praten alsof het verdienmodel is of altijd mis gaat. Het raakt me.

Het pleegkind wat wij in ons gezin tijdelijk hadden zou als wij het niet zouden doen, ook naar gezinshuis hebben moeten gaan. Omdat op dat moment geen mensen open stonden voor de intensieve alleen al lichamelijke zorg die het nodig had. Wij konden het doen. Omdat ik geen betaalde baan buitenshuis had .

Ook is er voor gezinshuizen steeds meer oog dat daar ook professionele zorg nodig is. Laten we oppassen om alle dingen die mis gaan te generaliseren.

Verder komen reacties als ik zou niet blij zijn met een gezinshuis naast mij op het zelfde niveau als ik zou geen Marokkaans gezin naast mij willen. Nu zijn ze nog lief. Maar straks zijn het drugsdealers.

Pleegzorg is ingewikkeld. Heel ingewikkeld. En ja soms moet je als pleegouder keuzes maken, grenzen stellen. Juist voor de al.aanwezige kinderen. Maar neem van mij
aan. Waar veel jeugdzorg instanties omgaan met kinderen of het pakjes suiker zijn en ze overal maar "dumpen" of "verplaatsen". Zien de meeste pleegouders, ook van gezinshuizen het kind achter de rugzak. En komt het tot een einde van plaatsing kost het heel wat tranen. Dat er dingen mis gaan. Heeft negen van de tien keer te maken met slechte hulp en zorg vanuit de pleegzorginstanties. Ook daar gaat veel mis. Ouders die niet het volledige dossier en problematiek te horen krijgen die al bekend is. Waardoor ze ja zeggen waar ze misschien anders in belang van het kind en eventueel aanwezige kinderen nee hadden gezegd.

Verder eens met het (on) nut waarom dit op Twitter gooien.
Waar er nu gezegd wordt wat een onchristelijke houding van een campingeigenaar.... gaat men nu de zonden van de ander in het openbaar gooien.
Is het onwettig of ben je het er niet mee eens... kan je als je er met zijn tweeën niet uitkomt er een zaak van maken. Maar op deze manier kan niemand zich verdedigen. Of leg je gewoon bij de zaak neer. Ik zou er niet eens meer willen komen.

Tegelijkertijd. Ik heb als buitenstaander geen idee over welke eigenaar dit gaat. Er is niet eens een naam genoemd toch?

Voor mij persoonlijk komt houding eigenaar weinig positief over.
Niet omdat hij niet mag bepalen wie wel of niet op zijn camping. Maar de manier waarop. Vorig jaar was het ook al een pleeggezin. Dit jaar waren ze goed genoeg om hun vakantie er door te brengen.
Dus wat dan nog...?

En om problemen in de toekomst te voorkomen. Maak je gewoon duidelijke afspraken bij de overeenkomst. Voor alle huurders en kopers. Los van het feit of het pleegkinderen zijn of biologisch!
Ook op gewone campings gelden afspraken en als er niet aan gehouden wordt mogen ze je van de camping sturen...
Terri

Bericht door Terri »

Ik voel je pijn @Lilian1975 :love
Heb hier ook ervaring mee. Helaas hoe goed bedoeld, vaak is hulp verlenen een 'van 9-5 baan' (begrijpelijk hoor) en worden er veel rationele beslissingen genomen die niet goed uitpakken. Echte betrokkenheid is een groot goed.
En wat je schrijft; ook eigen kinderen kunnen 'ontsporen'.
Maar van deze casus weten we te weinig om een oordeel te vellen.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

CvdW schreef: Nu komt er iets meer boven tafel. Gezin is niet geweigerd, je schrijft dat ze er al jaren komen. Het probleem zit in de seizoensplaats. Deze is niet overdraagbaar.

Dat is exact hoe ik er over denk.
Nederlanders zijn doorsnee genomen ontzettende zeikerds. Ook online word dit steeds meer zichtbaar.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
DDD

Bericht door DDD »

Wel eens met Lilian. Maar ik vrees dat er wel degelijk pleegouders zijn die niet altijd zuivere bedoelingen hebben. Ik heb wel gehoord over pleegouders die Sinterklaas en Kerst apart vierden met hun kinderen. Of die voor zichzelf ander broodbeleg hadden dan voor de pleegkinderen. Dan zijn toch geen gezonde zaken?
merel

Bericht door merel »

Ik zie beiden om mij heen;lieve betrokken pleegouders die daadwerkelijk het kind voor ogen hebben en ook degene met een businessmodel van het gezinshuis. Tien kinderen levert netto een behoorlijk bedrag op.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

merel schreef:Ik zie beiden om mij heen;lieve betrokken pleegouders die daadwerkelijk het kind voor ogen hebben en ook degene met een businessmodel van het gezinshuis. Tien kinderen levert netto een behoorlijk bedrag op.
Even concreet maken: volgens mij is 8 kinderen de max, basisvergoeding is ca. € 25 per dag per kind. Bij 3 of meer zijn er nog wat toeslagen.

Vergoeding is dus € 5376 basis per 4 weken. Waarbij je dus 24/7 minimaal 1 ouder paraat hebt staan. Doe daar nog € 500 per maand bij aan toeslagen, dan heb je het we ongeveer.

Niet slecht, maar ook niet overdreven veel voor de inzet die geleverd moet worden.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Dodo

Bericht door Dodo »

Wij hebben hier een gezinshuis met wel twintig kinderen.
Ik heb ook altijd begrepen dat de vergoeding goed is. Maar er staat wel heel wat tegenover. Je stelt je huis open, er komen voortdurend hulpverleners over de vloer, een van beiden mag geen baan hebben maar moet fulltime thuis zijn.

We hebben een keer iemand van een gezinshuis laten komen op de jaarvergadering van de vrouwenkring. Dat was erg interessant en gaf een beeld van hoe mooi en moeilijk dat werk is.
Plaats reactie