Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Lilian1975

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Lilian1975 »

Ben inmiddels aan mijn derde boek deze vakantie bezig. Ben enorm verwend met mijn verjaardag

Als eerste heb ik gelezen : Een zeker man had een vijgenboom van Monica Nieuwenhuijse
Niet echt literair. Maar wel het verschil tussen de vervolgde kerk met de hoop en het vertrouwen en leven vanuit Christus temidden van de vervolgingen. Een christen in Nederland die kan leven zonder een persoonlijke Borg en Zaligmaker, en alles voor elkaar heeft.

Als tweede: Een Geest van terreur van Tass Saada
Ik ben het nog aan het herkauwen.

En nu ben ik bezig in een vreemde nieuwe wereld van Carl Trueman

Op de stapel liggen nog:
*Het boek van vuur van Christy Lefteri,
*Beloften van troost: de zaligsprekingen van Maarten Luther,
*Alles wordt lichter: Janke Reitsma
*De onbezweken trouw van Christus, dagboek en brieven van Ruth Bryan.
Vrouwke

Bericht door Vrouwke »

“Alles wordt lichter” van Janke Reitsma ligt hier ook te wachten. Ik ben nu “De gevaren van de doperse geestesstroming” van Woelderink aan ‘t lezen. En “Romantiek en Stichtelijkheid” over Ds. Doornenbal. En De Redelijke Godsdienst…ik lees altijd meer boeken tegelijk.
De HEERE is goed, Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid, en Zijn getrouwheid van geslacht tot geslacht..!
‭‭
Vrouwke

Bericht door Vrouwke »

Dat boek van Woelderink (1941) heb ik tweedehands gekocht naar aanleiding van dat boek over Doornenbal. Want in “Romantiek en Stichtelijkheid” staat zo’n treffende en herkenbare beschrijving van de godsdienstige volksaard van de Midden Betuwe. Met een verwijzing naar dat boek van Woelderink. Vandaag de dag zou Woelderink’s boek vast een andere titel meegekregen hebben. Zoiets als “De gevaren van het hypercalvinisme”…. :slurp
De HEERE is goed, Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid, en Zijn getrouwheid van geslacht tot geslacht..!
‭‭
refo

Bericht door refo »

Nee, hoor, het heet nog steeds zo.
Afbeelding
Vrouwke

Bericht door Vrouwke »

Ha, ha… bekend plaatje! Ik heb dezelfde uitgave. Maar ik bedoelde natuurlijk als iemand nu een boek zou schrijven met vergelijkbare inhoud.
‭‭
Vrouwke

Bericht door Vrouwke »

Het gaat immers over precies hetzelfde..
‭‭
Bertiel

Bericht door Bertiel »

De hobbit
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Al gelezen deze vakantie:
Simon Kuper - De vrolijke verrader
Olof van Jolen en Silvan Schoonhoven - Schaduwoorlog in Uruzgan
Ewald Engelen - De schaduwelite
Philip Kerr - Hitlers vrede

Nu aan het lezen:
Guy Walters - De jacht op het kwaad
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

R. Austin Freeman - As a Thief in the Night

Ik hoop in de vakantie te lezen:
Johan op de Beeck - Het verlies van Belgie
Michael Heyser - The unseen realm
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Arja

Bericht door Arja »

Ik heb een boekje gekocht van A.W. Toozer omdat ik een paar maanden terug hier ergens een citaat las. Dit boekje heeft "Verlangen naar God". Ik las in het eerste stukje al veel moois. Zal wel een keer een citaat delen.

Dus "verlangen maar God", A.W. Toozer.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Arja schreef: 03 aug 2024, 11:31(...)
Fijn dat je er toch weer bent, na de tumultueuze discussie aan de hand van een stukje van jouw hand! :)

Je inbreng wordt gewaardeerd!
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

Sluit ik me helemaal bij aan, al heb ik niet zozeer op de inhoud van de discussie gereageerd. Ik merk dat, hoe langer mijn emigratie geleden is, de Nederlandse refocultuur steeds verder van me af komt te staan. Ik lijk het steeds minder te begrijpen en kan me er ook steeds minder mee indentificeren. Rationeel lijkt het me logisch (de Zwitserse cultuur, ook de kerkcultuur, is geheel anders) en toch voelt het 'eng' en ook wel confronterend. Die combinatie, en mezelf zoeken hierin, maakt dat ik erg terughoudend ben met reageren.

Ik kijk uit naar je boek, Arja, en ik wens je veel moed en sterkte toe om het (af) te schrijven. Dat proces zal niet altijd gemakkelijk zijn.
helma

Bericht door helma »

margrietha schreef:Het hele dorp wist het, Rinke Verkerk. Een aangrijpend boek over verzwijgen van seksueel misbruik
Ik ben het boek nu aan het luisteren. Confronterend maar ook leerzaam! Een boek wat eigenlijk veel mensen zouden moeten lezen.
Er is nu eenmaal geen 'draaiboek' voor omgaan met seksueel misbruik of het nu jezelf betreft of iemand in je nabije omgeving.
Onlangs nog van dichtbij ervaren hoe snel omstanders aan victim blaming doen zonder dat dat hun bedoeling is! En hoe beschadigend dat is voor een slachtoffer; die voelt zich vaak al schuldig genoeg (ten onrechte).
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

J.C. Philpot schreef: 03 aug 2024, 11:56
Arja schreef: 03 aug 2024, 11:31(...)
Fijn dat je er toch weer bent, na de tumultueuze discussie aan de hand van een stukje van jouw hand! :)

Je inbreng wordt gewaardeerd!
Tumultueuze? Ik heb - helaas - geen enkele inhoudelijke reactie gezien op mijn context bezwaren die ik illustreerde met de sigaar anekdote.
Arja wil alleen zenden en bewierookt worden. Maar mijn bezwaar blijft: hoe zouden wij het vinden als onze kinderen lezen moeten leren door alleen maar elke dag te horen hoe het allemaal niet moet en hoe fout het vaak is gegaan? Met NIETS anders?
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

Wim Anker schreef: 05 aug 2024, 22:07 (...) Maar mijn bezwaar blijft: hoe zouden wij het vinden als onze kinderen lezen moeten leren door alleen maar elke dag te horen hoe het allemaal niet moet en hoe fout het vaak is gegaan? Met NIETS anders?
Dat is een voorbarige conclusie als het over het boek-in-wording van Arja gaat. Het boek is namelijk nog niet af. We kunnen dus redelijkerwijs helemaal niet weten in hoeverre de losse flodders die Arja hier geplaatst heeft, verder belicht worden.
En bovendien: je hoeft het natuurlijk niet (aan je kinderen) te (laten) lezen hè.
Plaats reactie