Laatst gekochte boeken

Johann Gottfried Walther

Re: Laatst gekochte boeken

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Oogst bij de kringloopwinkel:

- Catherine Parr (1512 - 1548): De klacht van een zondares.
- Jacobus Koelman (1631 - 1695): De natuur en gronden van het geloof.
- L.J. van Valen: Bonar in balans. Pleidooi voor een evenwichtige prediking.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

Johann Gottfried Walther schreef: 27 jun 2024, 13:40 Oogst bij de kringloopwinkel:

Ik zou heel graag jouw mening willen horen over het eerste boekje zodra je 't gelezen hebt. Als je dat wilt, natuurlijk.
Johann Gottfried Walther

Edelweiss schreef: 27 jun 2024, 14:12
Johann Gottfried Walther schreef: 27 jun 2024, 13:40 Oogst bij de kringloopwinkel:

Ik zou heel graag jouw mening willen horen over het eerste boekje zodra je 't gelezen hebt. Als je dat wilt, natuurlijk.
Ik zou wel willen, maar ik heb de pech, dat iemand zo flauw is geweest een uitgave met een grote druk fout in te leveren.
1/3 van het boekje is er niet in afgedrukt, na bladzijde 80 begint opeens een preek van Boston.

Maar van wat ik gelezen heb, lees ik veel bijbelse zaken. Bij een paar dingen denk ik dat ze niet helemaal Bijbels zijn, maar de hoofdlijn en het overgrote deel wel.
Zondekennis en behoudt door Christus Jezus.
Behouden door genade.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

Johann Gottfried Walther schreef: 27 jun 2024, 22:33
Edelweiss schreef: 27 jun 2024, 14:12

Ik zou wel willen, maar ik heb de pech, dat iemand zo flauw is geweest een uitgave met een grote druk fout in te leveren.
1/3 van het boekje is er niet in afgedrukt, na bladzijde 80 begint opeens een preek van Boston.

Maar van wat ik gelezen heb, lees ik veel bijbelse zaken. Bij een paar dingen denk ik dat ze niet helemaal Bijbels zijn, maar de hoofdlijn en het overgrote deel wel.
Zondekennis en behoudt door Christus Jezus.
Behouden door genade.
Dank je wel voor je reflectie zo ver, maar ach, wat jammer dat het boekje niet compleet is. Ik weet niet hoe goed je Engels is, maar wellicht helpt deze link je verder.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Vijf boeken, gemiddelde omvang 500 pagina's. Ik ben dus in de vakantie wel van de straat. Waaronder:
- autobiografie Jochem Douma
- Bernardus van Clairvaux: deel twee van zijn hoogliedpreken
- Richard Hess, introductie in het OT.
- Biografie Jonathan Edwards door George Marsden.
huisman

Bericht door huisman »

https://www.bruna.nl/boeken/verhalen-va ... 9089899804

https://www.matrijs.com/De-wolf-in-de-L ... zicht.html

…en voor mijn verjaardag lidmaatschap van vogelbescherming Nederland plus deze verrekijker.

https://www.vogelbeschermingshop.nl/vog ... rn-ii-8x42

Ben er erg blij mee. Liefde voor de luchtvaart en liefde voor de natuur gaat echt wel samen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Dat zijn hele goede verrekijkers!
Vele plezier ermee
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Bertiel schreef:Dat zijn hele goede verrekijkers!
Vele plezier ermee
Inderdaad, ik heb de ‘Valk’ nog op mijn verlanglijstje staan.

Zo af en toe wiekt de zeearend over de uiterwaarden achter ons huis of zweven de buizerds en ander gevleugelte. Dat kan ik dan mooi vanaf ons terras bekijken.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
huisman

Bericht door huisman »

Bertiel schreef: 03 jul 2024, 06:49 Dat zijn hele goede verrekijkers!
Vele plezier ermee
Dank. De winkel van de vogelbescherming in Zeist is echt de moeite van een bezoek waard. Ik was er nog nooit geweest maar wat een leuke winkel met deskundig (verrekijker) advies.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Vrouwke

Bericht door Vrouwke »

Bij de plaatselijke boekhandel voor een zacht prijsje: Romantiek en Stichtelijkheid - Nagelaten geschriften van Ds. J.T. Doornenbal. Met op bladzijde 38, 39, 40 & 41 een mooi stukje over m’n overgrootouders. Wat zou ik ze graag gekend hebben..
De HEERE is goed, Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid, en Zijn getrouwheid van geslacht tot geslacht..!
‭‭
Vrouwke

Bericht door Vrouwke »

Doornenbal schrijft ook zo heerlijk. Die stukjes in De Veluwse Kerkbode vind ik ook altijd zo mooi..
De HEERE is goed, Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid, en Zijn getrouwheid van geslacht tot geslacht..!
‭‭
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Herman schreef: 15 jan 2024, 15:36
J.C. Philpot schreef: 15 jan 2024, 15:20 Mission at Nuremberg - Tim Townsend

Mission at Nuremberg is Tim Townsend's gripping story of the American Army chaplain sent to save the souls of the Nazis incarcerated at Nuremberg, a compelling and thought-provoking tale that raises questions of faith, guilt, morality, vengeance, forgiveness, salvation, and the essence of humanity.
Ben je overtuigd over Keitel?
Ik heb de geschiedenis zoals beschreven door Townsend pas onlangs uit. Ik had nog belooft erop terug te komen nadat ik het gelezen had. Ik vind de geschiedenis bijzonder intrigerend en zijn er lessen uit te trekken, maar tegelijkertijd vind ik het lastig om een oordeel over de geloofwaardigheid van de verandering van Keitel te geven.

Omdat Keitel geëxecuteerd is kunnen we niet zien of zijn latere leven vruchten van geloof en bekering gedragen hebben. Aan de andere kant is hij degene van de van de personen die terechtstonden, die het meest duidelijk heeft aangegeven medeschuldig te zijn. We zien in de bijbel de voorbeelden van een Manasse en de moordenaar aan het kruis, en wat zou het tot Gods eer zijn geweest als het echt een werk van Zijn genade is geweest.

Uiteindelijk durf ik er geen oordeel over te geven. De Heere kent degenen die de zijnen zijn. Er zullen er in de Hemel ontbreken die ik er verwacht had, en er zullen in de Hemel personen zijn die ik er niet verwacht had. Ik weet het dus niet. Tot mij komt: "Strijd gij om in te gaan".
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Johann Gottfried Walther

Het boek Esther.
Ds. H.G. Abma (1917 - 1992)

Een toetssteen van genade.
Adam Harsnett (omstreeks 1579 - 1638, Puritein)
Henk J

Bericht door Henk J »

Groot Blankenstein schreef: 09 jul 2024, 22:14 Bij de plaatselijke boekhandel voor een zacht prijsje: Romantiek en Stichtelijkheid - Nagelaten geschriften van Ds. J.T. Doornenbal. Met op bladzijde 38, 39, 40 & 41 een mooi stukje over m’n overgrootouders. Wat zou ik ze graag gekend hebben..
Ik mag ook altijd graag stukjes van ds. Doornenbal lezen. Het heeft niet het niveau van Calvijn, of dichter bij deze tijd een ds. I. Kievit, dat wist ds. Doornenbal zelf ook wel. Maar toch is het mooi.
Vrouwke

Bericht door Vrouwke »

Henk J schreef: 18 jul 2024, 18:20
Groot Blankenstein schreef: 09 jul 2024, 22:14 Bij de plaatselijke boekhandel voor een zacht prijsje: Romantiek en Stichtelijkheid - Nagelaten geschriften van Ds. J.T. Doornenbal. Met op bladzijde 38, 39, 40 & 41 een mooi stukje over m’n overgrootouders. Wat zou ik ze graag gekend hebben..
Ik mag ook altijd graag stukjes van ds. Doornenbal lezen. Het heeft niet het niveau van Calvijn, of dichter bij deze tijd een ds. I. Kievit, dat wist ds. Doornenbal zelf ook wel. Maar toch is het mooi.
Inderdaad…

Ik zag net in een grote advertentie achterop het RD dat dit boek nu overal afgeprijsd is. Van € 24,95 naar € 9,95. Dus het zachte prijsje wat ik er voor moest geven had niets te maken met onze plaatselijke boekhandel ;)
‭‭
Plaats reactie