Wat doen we vandaag?

Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1243
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Anselmus »

Vervelende aandoening. Je kunt de Epley manoeuvre bij jezelf (of door een fysiotherapeut) proberen:
https://youtu.be/9SLm76jQg3g
Fides Quaerens Intellectum
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1698
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Bourdon16 »

Met het werk fietsen in Breda en daarna uit eten.
Zeeuw
Berichten: 12024
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

helma schreef: 07 jun 2024, 22:27
Zeeuw schreef:Hele vage ervaring deze morgen. Bleek dit te zijn: https://www.knomc.nl/aandoeningen/bppd/

Ineens lopen alsof je compleet dronken bent. Wat, voor de goede orde, niet het geval was.
Oh naar! Dat heeft mijn echtgenoot ook wel eens een poos gehad. Beterschap!
Dank je. Het is een bijzondere ervaring. Vandaag lijkt alles nog een soort van langzaam te gaan.
Zeeuw
Berichten: 12024
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

Anselmus schreef: 08 jun 2024, 12:10 Vervelende aandoening. Je kunt de Epley manoeuvre bij jezelf (of door een fysiotherapeut) proberen:
https://youtu.be/9SLm76jQg3g
Ja, zowel gisteren bij de huisarts als thuis zelf gedaan. Het is letterlijk misselijkmakend, maar volgens mij werkt het wel. Ik vermoed dat iets rustiger aan doen in het leven wel weer een goed iets zou zijn.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10515
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Orchidee »

Wassen, wassen,wassen.....
En alles in de droger drogen!
Fruit en groentehapjes in voorraad maken voor kleindochter
En verder veel wat mijn hand vind om te doen
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
merel
Berichten: 10425
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Orchidee schreef: 10 jun 2024, 12:52 Wassen, wassen,wassen.....
En alles in de droger drogen!
Fruit en groentehapjes in voorraad maken voor kleindochter Afbeelding
En verder veel wat mijn hand vind om te doenAfbeelding
Wel genieten om een kleindochter van zo dichtbij te zien opgroeien of niet? Mag ik vragen waarom je groente en fruithapjes op voorraad maakt? Het dagelijks maken van een fruithapje en groentehapje is toch zo gepiept?
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10515
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Orchidee »

merel schreef:
Orchidee schreef: 10 jun 2024, 12:52 Wassen, wassen,wassen.....
En alles in de droger drogen!
Fruit en groentehapjes in voorraad maken voor kleindochter Afbeelding
En verder veel wat mijn hand vind om te doenAfbeelding
Wel genieten om een kleindochter van zo dichtbij te zien opgroeien of niet? Mag ik vragen waarom je groente en fruithapjes op voorraad maakt? Het dagelijks maken van een fruithapje en groentehapje is toch zo gepiept?
Het is zeker genieten, ik geniet er zo van om alles nog een keer zo dichtbij mee te maken Afbeelding

Voor mijn eigen kinderen maakte ik ook vaak dagelijks een portie maar als mijn dochter het klaarmaakt vind ze het fijn om wat op voorraad in de vriezer te hebben dus doe ik het ook regelmatig.
Het eerste jaar is de warme hap toch het beste zonder zout en of andere toevoegingen en onze warme maaltijd is vaak toch gezouten en/of gekruid.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
merel
Berichten: 10425
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Orchidee schreef: 11 jun 2024, 11:13
merel schreef:
Orchidee schreef: 10 jun 2024, 12:52 Wassen, wassen,wassen.....
En alles in de droger drogen!
Fruit en groentehapjes in voorraad maken voor kleindochter Afbeelding
En verder veel wat mijn hand vind om te doenAfbeelding
Wel genieten om een kleindochter van zo dichtbij te zien opgroeien of niet? Mag ik vragen waarom je groente en fruithapjes op voorraad maakt? Het dagelijks maken van een fruithapje en groentehapje is toch zo gepiept?
Het is zeker genieten, ik geniet er zo van om alles nog een keer zo dichtbij mee te maken Afbeelding

Voor mijn eigen kinderen maakte ik ook vaak dagelijks een portie maar als mijn dochter het klaarmaakt vind ze het fijn om wat op voorraad in de vriezer te hebben dus doe ik het ook regelmatig.
Het eerste jaar is de warme hap toch het beste zonder zout en of andere toevoegingen en onze warme maaltijd is vaak toch gezouten en/of gekruid.
De eerste jaren hebben wij daarom ook heel veel Hollandse pot gegeten. Dat aten we zoutloos. Alleen voor het vlees gebruikten wij minimaal zout. Het zoutloos eten zijn wij blijven doen. Alleen voor soepen en sauzen en het kruiden van vlees voegen wij een beetje zout toe.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6607
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Posthoorn »

Het is niet goed om zoutloos te eten. Zout is een essentieel voedingsmiddel!

https://blog.jeleefstijlalsmedicijn.nl/ ... o-sijpkens
merel
Berichten: 10425
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Posthoorn schreef: 11 jun 2024, 12:23 Het is niet goed om zoutloos te eten. Zout is een essentieel voedingsmiddel!

https://blog.jeleefstijlalsmedicijn.nl/ ... o-sijpkens
Als je naast de zoutloze warme maaltijd gezond eet, kom je ook ruimschoots aan de dagelijkse portie zout. Alleen al door dagelijks brood te eten, krijg je voldoende zout binnen. Daarnaast krijgt het merendeel van de mensen eerder te veel zout binnen dan te weinig.

https://www.voedingscentrum.nl/nl/servi ... 0of%20kind.

https://nierstichting.nl/zoutmeter/?gad ... RmvD_BwE#/
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6607
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Posthoorn »

Nee, dat is niet zo. Het is een idee dat helaas overal postgevat heeft, met als gevolg dat mensen veel te weinig zout gebruiken. Naast dat velen ook te weinig water drinken.
Bruna
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Bruna »

Klopt, allerlei toevoegingen, zakjes etc is niet zo goed maar jodiumhoudend zout is heel belangrijk.
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
Zeeuw
Berichten: 12024
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

Posthoorn schreef: 11 jun 2024, 15:06 Nee, dat is niet zo. Het is een idee dat helaas overal postgevat heeft, met als gevolg dat mensen veel te weinig zout gebruiken. Naast dat velen ook te weinig water drinken.
Klopt. Dat idee begint gelukkig steeds meer door te dringen.
merel
Berichten: 10425
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Hypernatriemie komt zelden voor en heeft vooral een medische oorzaak ( braken, diarree etc). Aan vrijwel alle bewerkte producten is zout toegevoegd. Als he voldoende brood eet en wat eieren en zuivel eet, krijgt je en voldoende natrium en voldoende jodium binnen. Het is echt niet nodig om dat toe te voegen aan de voeding.
Philip
Berichten: 423
Lid geworden op: 27 apr 2021, 09:51

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Philip »

Posthoorn schreef: 11 jun 2024, 15:06 Nee, dat is niet zo. Het is een idee dat helaas overal postgevat heeft, met als gevolg dat mensen veel te weinig zout gebruiken. Naast dat velen ook te weinig water drinken.
De vereiste zoutinname is ongeveer twee gram per dag. Zes gram is het maximum. Ik denk dat het lastig is om onder de twee gram te blijven.
Plaats reactie