Presidentsverkiezingen USA 2024

huisman

Re: Presidentsverkiezingen USA 2024

Bericht door huisman »

Ambtenaar schreef: 01 jun 2024, 11:41
huisman schreef: 01 jun 2024, 11:08 Ik geloof oprecht dat stemmen op Biden of Trump zonde is.
Ik zou met een gerust hart op Biden stemmen.
Dat zegt veel over jouw hart.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
huisman

Bericht door huisman »

HersteldHervormd schreef: 01 jun 2024, 11:33
Maanenschijn schreef: 01 jun 2024, 11:30
huisman schreef:
Maanenschijn schreef: 01 jun 2024, 10:53

Waarom lijkt jou dat de enige christelijke optie?
Biden kun je niet op stemmen o.a. vanwege zijn zeer liberale ethische standpunten.
Trump kun je niet op stemmen vanwege zijn uiterst on-christelijke levenswijze, zijn levensgevaarlijke standpunten, zijn ondemocratische standpunten enz. Zijn haat tegenover andere mensen. Spotten met handicaps enz. Wij kennen het allemaal maar toch nog enige sympathie voor Trump? Onbegrijpelijk!

Ik geloof oprecht dat stemmen op Biden of Trump zonde is.
Ik heb het voor mij zelf nog niet zo scherp. Stem ik op een persoon, of op de uitvoering van zij voorgestelde beleid? In de eerste variant ben ik het helemaal met je eens, als het tweede doorslaggevend is, zou Trump een optie zijn.

Als alle christenen in de VS niet zouden stemmen, komt Trump waarschijnlijk niet in het Witte Huis. Voortgang van de huidige liberale (woke)agenda is dan een gegeven. Wel stemmen op Trump kan die afremmen. Even los van de persoon Trump, is dat dan een verstandige keuze.

Gelukkig hoef ik niet te stemmen.
Huisman is op zoek naar een utopie, die is er niet. Niet in Nederland, en al helemaal niet in de USA. Een tijdje terug op het forum ging het over Apple, kan je ene Iphone kopen n.a.v. een bepaalde uiting van het bedrijf. Tsja... Je kan heel hard roepen om een boycot, maar dan loop je de hele dag te boycotten, aangezien talloze bedrijven dezelfde egoïstische zaken nastreven.
huisman heeft sinds jaar en dag op dhr v/d Staaij gestemd. Dat lijkt mij niet utopisch.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef: 01 jun 2024, 11:51 De atoomdeal die compleet mislukt is terwijl Obama wist dat er bijna geen kans van slagen was. Het heeft ook ontzettend veel geld gekost. Een tijd terug heb ik daar wat over gelezen.
De deal is opgezegd door Trump. Dus wat is je punt?
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

huisman schreef: 01 jun 2024, 11:57 Dat zegt veel over jouw hart.
Door veel christenen wordt vooral gekeken naar ethische thema's, terwijl ik van mening ben dat je veel breder moet kijken. Het gaat om het hele pakket, niet enkel om abortus en euthanasie of homohuwelijk. Het programma van Biden sluit veel beter aan bij wat de Bijbel ons leert.

Biden streeft naar:
- meer eerlijke verdeling van lasten
- toegang tot zorg voor iedereen
- tegengaan van (institutioneel) racisme
- inzetten op preventie in plaats van straffen
- zorg voor milieu, leefomgeving en klimaat
- humaan immigratiebeleid
- etc.
Laatst gewijzigd door Ambtenaar op 01 jun 2024, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
huisman

Bericht door huisman »

J.C. Philpot schreef: 01 jun 2024, 11:39 Ik denk dat een christen in de US Trump zou moeten stemmen, aangezien dit de linkse woke-agenda, abortus, euthanasie, de lhbti en gender ideologie, etcetera het meest afremt. Overigens heeft Trump ook best goede punten en kwaliteiten, al overschaduwen zijn negatieve kanten dit wel.

Tegelijk zouden christenen duidelijk moeten uitspreken dat hun keuze op Trump een keuze tussen twee kwaden is, en dat hij in moreel opzicht niet een leider is volgens de standaarden van Gods Woord. Het ophemelen en vergoelijken van de misstappen van Trump door evangelicals, is mij een doorn in het oog, en verzwakt het getuigenis van het evangelie. Ik gruw als ik leuzen voorbij zie komen als "Jesus is my Savior, Trump is my president".
Trump stemmen kan echt niet vanwege het christelijk moraal. Verder zal een verkiezing van Trump grote negatieve gevolgen hebben voor de vrede en welvaart in Europa.
Kijk naar zijn speech van gisteren n.a.v. zijn schuldigverklaring. Daar staat toch niet een redelijk denkend persoon? Eerder een verwarde man. Durf jij de nucleaire macht in de handen van een gestoord denkend mens te stoppen?
Gelukkig zijn er in de V.S. vele veiligheidskleppen op nucleair gebied maar dat neemt mijn zorgen niet weg.
huisman

Bericht door huisman »

Ambtenaar schreef: 01 jun 2024, 12:06
Door veel christenen wordt vooral gekeken naar ethische thema's, terwijl ik van mening ben dat je veel breder moet kijken. Het gaat om het hele pakket, niet enkel om abortus en euthanasie of homohuwelijk. Het programma van Biden sluit veel beter aan bij wat de Bijbel ons leert.

Biden streeft naar:
- etc.
Dat zijn voor mij ook belangrijke zaken maar zijn gender/LHBT… program, zijn zeer progressieve standpunten rondom abortus zorgen ervoor dat ik dankbaar ben dat ik niet hoef te stemmen.
Jeremiah

Bericht door Jeremiah »

HersteldHervormd schreef:
Ambtenaar schreef: 01 jun 2024, 11:36
HersteldHervormd schreef: 01 jun 2024, 11:34 Wat bedoel je? Waarin hij te ver is gegaan?
Ja.
De atoomdeal die compleet mislukt is terwijl Obama wist dat er bijna geen kans van slagen was. Het heeft ook ontzettend veel geld gekost. Een tijd terug heb ik daar wat over gelezen.
Er was een deal onder Obama, de Israelis waren daar erg blij mee en verbaast ook dat hij dat voor elkaar had gekregen. Dat die oranje gek uit dat akkoord is gestapt is de reden dat Iran nu dichter dan ooit bij een atoombom is.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

huisman schreef: 01 jun 2024, 12:06Daar staat toch niet een redelijk denkend persoon? Eerder een verwarde man.
Ik zou zeggen: een groot kind, die nooit werkelijk volwassen is geworden.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

huisman schreef: 01 jun 2024, 12:10 Dat zijn voor mij ook belangrijke zaken maar zijn gender/LHBT… program, zijn zeer progressieve standpunten rondom abortus zorgen ervoor dat ik dankbaar ben dat ik niet hoef te stemmen.
In mijn afweging slaat de balans uit naar Biden, ondanks zijn progressieve standpunten op een aantal gebieden. Maar dat komt mede ook door mijn afkeer van de neocons.
MGG

Bericht door MGG »

huisman schreef: 01 jun 2024, 09:40
Maanenschijn schreef: 01 jun 2024, 09:15 Wij hebben aan deze kant van de oceaan best makkelijk praten. Ons politieke bestel is als een cafetaria, voor elk wat wils. Dat is makkelijk oordelen over de kandidaten in de VS.

Als het kiezen tussen twee kwaden wordt, lijkt het mij voor de hand liggen om te kiezen voor de kandidaat die in de uitvoering van beleid het dicht bij belangrijke (ethische) principes staat. In de serie ‘God, Jezus, Trump’ is dat ook vaak de verzuchting.
Niet stemmen lijkt mij de enige christelijke optie
De minst slechte keus maken lijkt mij de beste optie. In Nederland telt dat ook voor gemeentes waar geen enkele partij de Bijbelse lijn volgt.
parsifal

Bericht door parsifal »

huisman schreef: 01 jun 2024, 12:10

Biden streeft naar:
- etc.
Dat zijn voor mij ook belangrijke zaken maar zijn gender/LHBT… program, zijn zeer progressieve standpunten rondom abortus zorgen ervoor dat ik dankbaar ben dat ik niet hoef te stemmen.
Het abortuspunt blijf ik vreemd vinden. Natuurlijk wil je abortus beperken, maar effectiviteit is ook belangrijk. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Abortio ... ted_States
Er speelt veel meer dan alleen beleid, en in VS is abortus echt veel gewoner dan in Europa, maar er speelt meer.

Verder valt het wokisme in VS vanuit regering echt wel mee. Een beetje meer oog voor ongelijkheid is echt wel op zijn plaats zonder dat dat met schuld gepaard hoeft te gaan. Maar het is geen VK of Canada in VS. En ja ik hoop dat bijvoorbeeld de premier in Nederland ook premier van de homo's en transseksuelen is (en van de mensen die het als zonde zien).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
MGG

Bericht door MGG »

Biden streeft naar:
- etc.
Humaan immigratiebeleid... je bedoelt illegale legaal maken en de VS aantrekkelijk houden voor migranten? Ideaal om zo een groot democratische kiezersgroep te creëren.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

J.C. Philpot schreef: 01 jun 2024, 12:38
huisman schreef: 01 jun 2024, 12:06Daar staat toch niet een redelijk denkend persoon? Eerder een verwarde man.
Ik zou zeggen: een groot kind, die nooit werkelijk volwassen is geworden.
Dat heb ik iedere ochtend als ik in de spiegel kijk
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
DDD

Bericht door DDD »

Biden streeft naar:
- etc.
Volkomen eens. Maar dat komt omdat heel duidelijk bijbels onderwijs aan de kant wordt geschoven. Ik las in de Visie van deze week daarover nog een goede column van Pieter Jan Rodenburg. Die lijkt (nog) niet online beschikbaar.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

parsifal schreef: 01 jun 2024, 12:49
huisman schreef: 01 jun 2024, 12:10

Biden streeft naar:
- etc.
Het abortuspunt blijf ik vreemd vinden. Natuurlijk wil je abortus beperken, maar effectiviteit is ook belangrijk. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Abortio ... ted_States
Er speelt veel meer dan alleen beleid, en in VS is abortus echt veel gewoner dan in Europa, maar er speelt meer.

Verder valt het wokisme in VS vanuit regering echt wel mee. Een beetje meer oog voor ongelijkheid is echt wel op zijn plaats zonder dat dat met schuld gepaard hoeft te gaan. Maar het is geen VK of Canada in VS. En ja ik hoop dat bijvoorbeeld de premier in Nederland ook premier van de homo's en transseksuelen is (en van de mensen die het als zonde zien).
Er is een gevaarlijk lobby bij de Democraten hoor. Met serieus veel macht.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Plaats reactie